Η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου (AAA), με αφορμή το πολικό ψύχος που πλήττει αυτές τις ημέρες τις Μεσοδυτικές Πολιτείες της Αμερικής, έδωσε στη δημοσιότητα μια νέα έρευνα της που επιβεβαιώνει αυτό που ήδη είναι μέχρι σήμερα γνωστό, ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν σημαντικά την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης του συστήματος κλιματισμού για τη θέρμανση της καμπίνας.

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι ο κρύος καιρός έχει μεγαλύτερη επίδραση στην αυτονομία ενός οχήματος, από ότι έχουν οι υψηλές θερμοκρασίες. Πιο συγκεκριμένα, με την εξωτερική θερμοκρασία στους 20 βαθμούς Φαρενάιτ (-6,6 βαθμούς Κελσίου) η αυτονομία μειώνει κατά μέσο όρο 41%, ενώ όταν ο υδράργυρος ανεβαίνει στους 95 βαθμούς Φαρενάιτ (35 βαθμούς Κελσίου) η αυτονομία μειώνεται κατά μέσο όρο 17%. Σε κάθε περίπτωση ο κλιματισμός χρησιμοποιείται για την θέρμανση ή την ψύξη του εσωτερικού χώρου.

Με τον κλιματισμό απενεργοποιημένο, η αυτονομία μειώνεται κατά μέσο όρο 12% στο κρύο και μόλις κατά 4% στη ζέστη, πάντα στις ίδιες -προαναφερθείσες- θερμοκρασίες.

Η AAA δοκίμασε πέντε νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το BMW i3S, το Chevrolet Bolt, το Nissan Leaf, το Tesla Model S 75D και το Volkswagen e-Golf και βρήκε ότι το μοντέλο της BMW επηρεάζεται το περισσότερο από τις ψυχρές θερμοκρασίες, καθώς η αυτονομία του μειώνεται κατά 50% όταν έξω έχει 20 βαθμούς Φαρενάιτ (-6,6 βαθμούς Κελσίου) και ο κλιματισμός είναι ενεργοποιημένος. Αντίστοιχα και στους 95 βαθμούς Φαρενάιτ (35 βαθμούς Κελσίου) το i3s είδε την μεγαλύτερη μείωση της αυτονομίας του, καθώς έπεσε κατά 20%.

Το καλύτερο ήταν το Nissan Leaf, καθώς η αυτονομία του έπεσε κατά το λιγότερο ποσοστό, τόσο στο κρύο όσο και στην ζέστη.