Τον περασμένο Οκτώβριο, η Lanzante στο περιθώριο του Rennsport Reunion παρουσίασε την σύγχρονη TAG-Porsche 930, δηλαδή μια 911 (930) Turbo που φορά έναν 1,5-λίτρου twin-turbo TTE P01 V6 βενζινοκινητήρα, που βρισκόταν πριν αρκετά χρόνια στις πλάτες των μονοθεσίων της McLaren για την Formula 1.

H εξέλιξη του αυτοκινήτου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, με την έμπνευση πίσω από το συγκεκριμένο project να αποτελεί η αυθεντική Porsche 930 TAG Turbo, μια πρωτότυπη κατασκευή στα μέσα της δεκαετίας του ’80 που είχε την υπογραφή της McLaren και φορούσε τον 1.5-λίτρου TAG-Porsche Turbo V6 κινητήρα.

Όπως πιθανώς γνωρίζεις, η Lanzante ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή της McLaren P1 GTR και εξαιτίας αυτής της σχέσης μεταξύ Lanzante και McLaren, η πρώτη κατάφερε να εξασφαλίσει 11 κινητήρες από την δεύτερη. Κάθε ένας από τους 11 κινητήρες έχει τρέξει σε κάποιον αγώνα της F1, με εννέα από αυτούς να έχουν ανέβει στο βάθρο και ένας να έχει κερδίσει το Βρετανικό Grand Prix του 1984 στο Brands Hatch με το Niki Lauda πίσω από το τιμόνι. Αν αυτό δεν είναι κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό, δεν ξέρω τι άλλο μπορεί είναι.

Το να μετατραπεί, όμως, ο αγωνιστικός κινητήρας σε κατάλληλο για αυτοκίνητο δρόμου χρειάζονται πολλές τροποποιήσεις. Έτσι, η Lanzante συνεργάστηκε με την Cosworth για την εξέλιξη του TAG-Porsche V6 κινητήρα. Ο στόχος τους ήταν να καταστεί ο κινητήρας πιο εύχρηστος στο δρόμο και φυσικά πιο αξιόπιστος, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει λιγότερη απόδοσης από τα 1.000+ που είχε σαν αγωνιστικός.

Σύμφωνα με την εταιρία, το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει, καθώς ο 1,5-λίτρων κινητήρας αποδίδει 510 άλογα και 420 Nm, με το όριο περιστροφής του να αγγίζει τις 9.000 σ.α.λ. Αυτό τον καθιστά τον πιο υψηλόστροφο turbo κινητήρα που έχει μπει σε αυτοκίνητο παραγωγής. Η Cosworth έχει ετοιμάζει νέα μικρότερα turbo, ένα νέο στροφαλοθάλαμο, ενώ έχει κάνει και τις απαραίτητες ρυθμίσεις του μίγματος καυσίμου-αέρα.

Η πίεση υπερπλήρωσης έχει μειωθεί κατά 25%, και φτάνει στα 3 bar, ενώ το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (G50/20) είναι της Porsche και έχει νέες σχέσεις, ενώ υπάρχει και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της Lanzante ήταν να σχεδιάσει από το μηδέν το ολοκαίνουργιο υδρόψυκτο σύστημα ψύξης για τη 930 Έτσι, πλέον το ψυγείο είναι τοποθετημένο μπροστά, ενώ στους προβολείς ομίχλης του προφυλακτήρα υπάρχουν τώρα αεραγωγοί για την ψύξη του λαδιού.

Συνεχίζοντας, το αυτοκίνητο πατάει σε coilover αμορτισέρ, ενώ φοράει ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225 εμπρός και 255 πίσω.

Η Lanzante εκτιμά ότι η 930 TAG Turbo θα ζυγίζει περίπου 1.100 κιλά, νούμερο κατά περίπου 235 κιλά πιο μικρό από την αυθεντική 911 (930) Turbo. Η “δίαιτα” έχει έρθει από παντού, καθώς μόνο ο κινητήρας είναι κατά 100 κιλά ελαφρύτερος από τον αερόψυκτο 3,3-λίτρων Turbo της Lanzante. Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι υπάρχουν carbon καπό και κάλυμμα του κινητήρα, ενώ οι πλαϊνές ποδιές είναι από αλουμίνιο.

Μόλις 11 TAG-Porsche 930 θα κατασκευαστούν, με το κόστος της κάθε να φτάνει τα £1.095.000 (1.262.000 ευρώ) χωρίς φόρους.