Στο GP του Μπαχρέιν, μπορεί να κέρδισε η Mercedes, αλλά τα μονοθέσια της Ferrari έδειξαν πως είναι εκπληκτικά γρήγορα στις ευθείες. Τι μυστικό κρύβουν οι Ιταλοί στα μονοθέσιά τους και γιατί δεν μας έδειξαν την δύναμη αυτή τόσο στις δοκιμές της Βαρκελώνης, όσο και στο πρώτο GP της σεζόν, σε αυτό της Μελβούρνης;

1

Στο GP του Μπαχρέιν, η Ferrrari σόκαρε τον ανταγωνισμό με την δύναμή της στις ευθείες της πίστας, με τον Toto Wolff της Mercedes, να δηλώνει πως κανείς δεν μπορούσε να φτάσει τους Sebastian Vettel και Charles Leclerc στην ευθεία, μιας και αυτοί ήταν ταχύτεροι κατά 4 δέκατα, σε σχέση με τους πιλότους της Mercedes, οι οποίοι κατάφερναν να “μαζέψουν” 1 δέκατο από τις Ferrari στις στροφές της πίστας.

2

Ο Wolff πρόσθεσε πως η διαφορά αυτή δεν είναι λόγο αεροδυναμικής, αλλά οφείλεται καθαρά στην τεράστια δύναμη του κινητήρα της Ferrari. Ο Adrian Newey της Red Bull Racing Honda, δήλωσε πως τα μονοθέσια τους ήταν 6 δέκατα στον γύρο πίσω από τα μονοθέσια της Ferrari, συμπληρώνοντας πως ο κινητήρας της Ferrari πλέον είναι ο δυνατότερος του grid, με τους Ιταλούς να έχουν κάνει άλματα σε σχέση με πέρυσι.

Πέρυσι, μας κέρδιζαν στη φάση επιτάχυνσης. Στη μέγιστη ταχύτητα είμασταν στα ίδια επίπεδα. Φέτος όμως, η Ferrari είναι ταχύτερη στις ευθείες, από την αρχή μέχρι το τέλος. Σε μας, μέγιστη ταχύτητα έχει ένα όριο, μιας και το MGU-K δεν παρέχει επιπλέον ενέργεια. Η Ferrari δεν έχει φέτος αυτό το όριο, κάτι που σημαίνει πως “έχουν βρει το κάτι στον υβριδικό κινητήρα που τους δίνει πλεονέκτημα, ίσως το MGU-K να μην κλείνει.

3

Αναφορές θέλουν ο κινητήρας της Ferrari να αποδίδει πλέον περισσότερους από 1.000 ίππους, νούμερο που φυσικά κανείς στην Ferrari δεν θέλει να παραδεχτεί. Ο Christian Horner της Red Bull Racing Honda, από τη μεριά του έκανε μια παράξενη δήλωση μετά το τέλος του αγώνα της Μελβούρνης:

Η βενζίνη που χρησιμοποιεί η Ferrari μυρίζει παράξενα, περίπου όπως ο χυμός γκρέιπφρουτ.

Η ερώτηση είναι γιατί η Ferrari δεν έδειξε την δύναμη αυτή, τόσο κατά την διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη, όσο και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία. Στην Βαρκελώνη η Ferrari απλά μπλόφαρε, ενώ αναφορές θέλουν την Ferrari να αντιμετώπισε προβλήματα στην Μελβούρνη. Έτσι οι Leclerc και Vettel μπορούσαν να εκμεταλλευτούν πλήρως την δύναμη του κινητήρα μόνο στους γύρους πριν και μετά τα pit stops.

4

Σε όλο τον υπόλοιπο αγώνα, ο κινητήρας “έτρεχε” σε mode που απέδιδε τουλάχιστον 40 άλογα λιγότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό οδήγησε σε προβλήματα κατανάλωσης καυσίμου. Φήμες θέλουν την Ferrari να ήταν πολύ συντηρητική με την ψύξη και οι κινητήρες λειτουργούσαν “πολύ κρύοι” στην Μελβούρνη, κάτι που επηρέασε το boost control. Ο κινητήρας της Ferrari δείχνει εξαιρετικά ευαίσθητος στον τομέα της ψύξης, μιας και το λεπτό πίσω μέρος του μονοθεσίου, επηρεάζει αρνητικά την ψύξη του.

5

Μένει να δούμε πως θα εμφανιστεί η Ferrari στα GP της Σαγκάη και του Μπακού, δύο πίστες με πολύ μεγαλύτερες ευθείες από αυτές της πίστας του Μπαχρέιν. Το GP της Σαγκάη θα είναι το 1.000 GP της Formula 1.