Με μια μικρή διαφορά ότι η πρώτη έχει τρέξει σε όλους τους αγώνες, ενώ η δεύτερη επανέφερε φέτος το όνομα της (ως επίσημη συμμετοχή) στην Formula 1, μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες.

Όπως ξέρεις, ο αγώνας της Κίνας το ερχόμενο Σαββατοκύριακο θα είναι ο 1.000στός στην ιστορία της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και η Alfa Romeo, που θα βρεθεί στη σειρά εκκίνησης στην πίστα της Σαγκάη, θα είναι μαζί με τη Ferrari οι μοναδικές εταιρείες που έχουν δώσει το παρόν και στον 1ο αγώνα του θεσμού που πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Silverstone το μακρινό 1950.

Η ιταλική εταιρία με έδρα το Μιλάνο έχει συνολικά πέντε παγκόσμιους τίτλους, εκ των οποίων το πρώτο πρωτάθλημα του 1925, αλλά και τα δύο πρώτα παγκόσμια πρωταθλήματα της Formula 1, το 1950 και το 1951. Επίσης 11 νίκες στο Mille Miglia, 10 νίκες στο Targa Florio, 4 νίκες στις 24 ώρες του Le Mans και εκατοντάδες νίκες σε διάφορες κατηγορίες.

Να θυμίσω, η A.L.F.A. ιδρύθηκε το 1910 και αμέσως εστίασε στους αγώνες συμμετέχοντας με τα πρώτα οχήματα που κατασκεύασε. Η πρώτη μεγάλη διεθνής επιτυχία κατακτήθηκε το 1923 με τη νίκη στο Targa Florio, όπου ο Ugo Sivocci επικράτησε δημιουργώντας παράλληλα το μύθο για το “φυλαχτό” της Alfa Romeo, το Quadrifoglio Verde (τετράφυλλο τριφύλλι), το οποίο από τότε συνοδεύει όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της μάρκας.

H δημιουργία του παγκοσμίου πρωταθλήματος Grand Prix, που αποτέλεσε τον προπομπό της Formula 1, έδωσε το έναυσμα στον Nicola Romeo που ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας, να ζητήσει από τον μηχανικό Vittorio Jano τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου το οποίο θα ξεχώριζε από κάθε άποψη. Ο Jano δεν τον απογοήτευσε και η GP Tipo P2 ήταν ένα πρωτοποριακό, αξιόπιστο και εξαιρετικά γρήγορο αυτοκίνητο που κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1925 στα χέρια των Tazio Nuvolari, Achille Varzi και Rudolf Caracciola.

To 1933 ο έλεγχος της Alfa Romeo πέρασε στο κράτος και οι αγωνιστικές υποχρεώσεις της μάρκας ανατέθηκαν στην Scuderia Ferrari με τις νίκες να συνεχίζουν να έρχονται ασταμάτητα με την Tipo C. Στη συνέχεια δημιουργήθηκε η GP Tipo 158 των 1.5 λίτρων με το παρατσούκλι “Alfetta”, ένα αυτοκίνητο που είχε λαμπρό μέλλον στην μεταπολεμική περίοδο.

Στην περίοδο αμέσως μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί την “Alfetta”. Με τη δημιουργία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 το 1950 η Tipo 158 κατέκτησε 11 νίκες με τον Giuseppe “Nino” Farina να κερδίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, επιτυχία που επανέλαβε την επόμενη χρονιά ο Juan Manuel Fangio με την Tipo 159.

Στη συνέχεια η Alfa Romeo χρειάστηκε να εστιάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής και αποφάσισε να αποχωρήσει από τους αγώνες. Με την επιτυχία των Giulietta και Giulia η επίσημη επιστροφή της μάρκας στους αγώνες έγινε με την Autodelta τη δεκαετία του 1960. Το αποτέλεσμα ήταν μερικά από τα πιο επιτυχημένα, αλλά και όμορφα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως η GTA και η Tipo 33. Το 1975 και το 1977 η Alfa Romeo κατέκτησε ακόμα δύο παγκόσμιους τίτλους, επιτυχία που οδήγησε στην επιστροφή της στη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων της Brabham. Στη συνέχεια η Autodelta πέρασε τη σκυτάλη στην Alfa Corse η οποία κυριάρχησε στους αγώνες της κατηγορίας Tourism με αυτοκίνητα όπως η 155 και 156.