Την περασμένη εβδομάδα η Toyota έκανε γνωστό πως κάνει διαθέσιμες -δωρεάν- σε όλους 24.000 πατέντες για υβριδικές τεχνολογίες της και τώρα, σύμφωνα με τον Shigeki Terashi, αντιπρόεδρο της και εταιρίας και επικεφαλής του τομέα ηλεκτρικών οχημάτων, ο ιαπωνικός κολοσσός πήρε την απόφαση να εκμεταλλευθεί την τεχνογνωσία της στην ανάπτυξη των υβριδικών συστημάτων κίνησης των αυτοκινήτων και να δώσει την ευκαιρία σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν τη δική τους γκάμα οικολογικών μοντέλων.

Όπως είπε ο Terashi:

Η Toyota έχει ενημερωθεί από πολλές εταιρείες για το ενδιαφέρον τους να συνεργαστούν στη νέα τεχνολογία. Ειδικότερα, πάνω από 50 εταιρείες έδειξαν ενδιαφέρον να έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για ηλεκτροκινητήρες EV και μονάδες ελέγχου ισχύος.

Πρόσθεσε πως η Toyota στοχεύει στη χρήση των νέων εταιρικών σχέσεων για να μείωση κατά το ήμισυ τις δαπάνες που απαιτούνται για την παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών εξαρτημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στην Κίνα και στην Ιαπωνία. Όπως είπε:

Ο εφοδιασμός των ανταγωνιστών μας με νέα τεχνολογία θα διευρύνει σημαντικά την κλίμακα παραγωγής για εξοπλισμό, όπως μονάδες ελέγχου ισχύος και ηλεκτρικούς κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα καθώς και σε αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου.

Στόχος της Toyota είναι οι πωλήσεις των οικολογικών αυτοκινήτων της να φθάσουν τα 5,5 εκατ. μονάδες ετησίως έως το 2030, από περίπου 1,6 εκατ. οχήματα που διαθέτει τώρα στην παγκόσμια αγορά. Ο Terashi, συμπλήρωσε πως η ιαπωνική μάρκα θα μπορούσε να φτάσει το στόχο των 5,5 εκατ. πωλήσεων από το 2025.

Τα τελευταία 20 χρόνια, η Toyota κατάφερε να κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά υβριδικών αυτοκινήτων, βελτιώνοντας συνεχώς και μειώνοντας το κόστος της τεχνολογίας που πρωτοεμφανίστηκε στο Prius. Αξίζει να σημειωθεί πως κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, το 51% του συνόλου των πωλήσεών της στην Ευρώπη, 279.000 αυτοκίνητα, ήταν υβριδικά μοντέλα.

Η νέα προσπάθειά της Toyota, υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ακόμη και οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, καθώς βρίσκονται μπροστά στις πιο μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές για τα αυτοκίνητα εδώ και έναν αιώνα.

Από τότε που πρωτοεμφανίστηκε το Prius το 1997, η Toyota έχει πουλήσει περισσότερα από 13 εκατ. υβριδικά οχήματα. Περίπου το 15% των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων της ιαπωνικής μάρκας είναι υβριδικά, όπως το Corolla και το RAV4. Την περασμένη χρονιά πωλούσε 1,6 εκατ. υβριδικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Περισσότερα από 1,3 εκατ. υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται από την Tesla, τη Nissan και όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν οικολογικά οχήματα.