Η εταιρία συμβούλων AlixPartners δημοσίευσε μια έρευνα στην οποία προειδοποιεί το VW Group και την Fiat Chrysler Automobiles, πως είναι αρκετά πιθανό να πληρώσουν πρόστιμα 1,83 δισ. ευρώ και 746 εκατ. ευρώ αντιστοίχως, εάν δεν καταφέρουν τα κάνουν τα μοντέλα τους να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα τεθούν σε ισχύ το 2021.

Το VW Group αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόστιμο, επειδή κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη Γηραιά Ήπειρο (24,3%). Η μελέτη δείχνει το πόσο δύσκολο είναι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πιάσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, τους νέους στόχους της ΕΕ, σε ότι αφορά τη μείωση των μέσων εκπομπών για τα επιβατικά αυτοκίνητα σε μόλις 95 γρ/χλμ.


s
Οι προβλέψεις σε ότι αφορά τα πρόστιμα, βασίζονται στον μέσο όρο εκπομπών που είχαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα τέλη του 2017. Από τότε όμως, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταφέρει να μειώσει τον μέσο όρο εκπομπών CO2 των μοντέλων τους, κυρίως λόγω των αυξημένων πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.

Από την έκθεση προκύπτει πως η Toyota και η Volvo, είναι οι μοναδικές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν αντιμετωπίζουν ποινές, με το VW Group να δηλώνει πως θα σκοπεύει να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, προσφέροντας στην αγορά περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, με την Fiat Chrysler να αναφέρει πως προτιμά να ακολουθήσει την φθηνότερη επιλογή συμμόρφωσης, κάτι που σήμαινε πως θα επιλέξει να πληρώσει πρόστιμα, παρά να βγάλει στην αγορά “καθαρότερα” προς το περιβάλλον αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την μελέτη, ο σχεδιασμός και η κατασκευή αυτοκινήτων τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και με ηλεκτροκινητήρες, κοστίζει στις αυτοκινητοβιομηχανίες 2 δισ. ευρώ ανά πλατφόρμα ανά έτος.