Η Koenigsegg έχει εξελίξει νέο καταλύτη για να διασφαλίσει ότι τα αυτοκίνητα της είναι νόμιμα για κυκλοφορία στον δρόμο, ειδικά στις ΗΠΑ και την Καλιφόρνια, που διέπονται με εξαιρετικά αυστηρούς κανόνες εκπομπών ρύπων.

Στο νέο video του Engineering Explained θα δεις την καινοτόμα λύση που προσφέρει η η Σουηδική εταιρία, ώστε να κάνει τα αυτοκίνητα της “καθαρά”. Όπως ξέρεις, όλα τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με καταλυτικούς μετατροπείς και πολλά διαθέτουν επίσης ένα προκαταλύτη, που χρησιμοποιείται όταν ο κινητήρας είναι κρύος και ο κύριος καταλυτικός μετατροπέας δεν έχει φθάσει ακόμη στην επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας. Δυστυχώς, αυτός ο προκαταλύτης δεν μπορεί να παρακαμφθεί όταν ο κύριος καταλύτης κάνει τη δουλειά του, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της ιπποδύναμης.

Η πρώτη λύση των μηχανικών του Christian von Koenigsegg για αυτό το θέμα ήρθε το 2004. Η εταιρεία ανέπτυξε έναν μικρό προκαταλύτη, που ήταν τοποθετημένος στο θάλαμο εξαγωγής. Αυτό σημαίνει ότι, με χαμηλά φορτία, το όχημα διοχετεύει τα καυσαέρια του μέσω του προκαταλύτη, αλλά σε υψηλότερα φορτία, και όταν το αυτοκίνητο παράγει υψηλές θερμοκρασίες, περνούν γύρω από τον προκαταλύτη, και κατευθύνονται στον κύριο καταλυτικό μετατροπέα. Αυτό μόνο είχε ως αποτέλεσμα ένα κέρδος περίπου 100 ίππων.

Το 2011, η Koenigsegg κατοχύρωσε μια άλλη καινοτόμα τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιήθηκε στην Agera RS. Αυτή τη φορά, το σύστημα εξαγωγής χρησιμοποιεί βαλβίδες παράκαμψης για να κατευθύνει τα καυσαέρια στον προκαταλύτη όταν το όχημα ζεσταίνεται. Έπειτα, και ενώ όλα λειτουργούν σε σωστή θερμοκρασία, κλείνουν οι βαλβίδες και τα καυσαέρια στέλνονται απευθείας στον κύριο καταλύτη. Η εταιρεία λέει ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια αύξηση της ιπποδύναμης περίπου 300 ίππων.