Πριν ακριβώς έξι χρόνια, η Hyundai παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του mini μοντέλου της και αποτέλεσε το success story της εταιρίας στην κατηγορία. Σήμερα, η κορεάτικη εταιρία μας δείχνει το νέο i10, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης, την ερχόμενης εβδομάδα.

Όπως και η προηγούμενη γενιά του μοντέλου, το νέο i10 σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και θα παράγεται στην Ευρώπη. Η εξωτερική του εμφάνιση αντικατοπτρίζει το νεανικό του προσανατολισμό, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ασυμβίβαστη προσβασιμότητα και άνεση, ώστε να ικανοποιήσει κάθε χρήση σε καθημερινές δραστηριότητες.

1Σχεδίαση

Ο δυναμικός και κομψός σχεδιασμός του νέου i10 προσφέρει μια αντίθεση “μαλακών” επιφανειών και έντονων γραμμών. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο i10 έχει βελτιωμένες αναλογίες, με την στάση του να έχει βελτιωθεί χάρη στη χαμηλωμένη κατά 20 χλστ. οροφή και το πιο πλατύ σώμα, επίσης κατά 20 χλστ.. Έτσι, το μήκος του αγγίζει τα 3.670 χλστ., το πλάτος του τα 1.680 χλστ. και το ύψος του τα 1.480 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του τα 2.425 χλστ.

2

Το i10 έχει φρέσκο και δυναμικό σχεδιασμό, που το κάνει να ξεχωρίζει στο Α-segment. Εμπρός διακρίνεται η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα, που εκφράζει έναν σπορ χαρακτήρα και ενσωματώνει τα στρογγυλά LED φώτα ημέρας, συνεχίζοντας έτσι αυτό το χαρακτηριστικό της κληρονομιάς του i10. Στο πίσω μέρος, δύο οριζόντιες γραμμές πτύχωσης διασπούν τις μαλακές επιφάνειες της πόρτας του χώρου αποσκευών και συνεχίζονται στα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων.

3

Παρατηρώντας το προφίλ, το νέο i10 χαρακτηρίζεται από το καθαρό, ομαλά μυώδες σώμα, το οποίο έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να παρέχει τον μέγιστο εσωτερικό χώρο. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, και είναι Cd 0,31 (από Cd 0,32). Υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ενώ τριγωνικοί όγκοι υπογραμμίζουν οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου και τονίζουν τη θέση των τροχών στις τέσσερις γωνίες. Η πίσω κολόνα είναι σχήματος X, και ορατή από μακριά, και οδηγεί το μάτι στο λογότυπο που έχει τοποθετηθεί εκεί.

4

Το i10 είναι διαθέσιμο με 10 εξωτερικά χρώματα, εκ των οποίων τα τρία είναι νέα. Έτσι, υπάρχουν τα νέα Dragon Red, Brass και Aqua Turquoise, ενώ τα υπόλοιπα είναι τα: Phantom Black, Polar White, Star Dust, Sleek Silver, Champion Blue, Tomato Red και Slate Blue. Προαιρετικά μπορεί να παραγγελθεί με διχρωμία, καθώς η οροφή μπορεί να είναι μαύρου ή κόκκινου χρώματος. Συνολικά είναι διαθέσιμοι 22 χρωματικοί συνδυασμοί.

5Εσωτερικό

Περνώντας στη καμπίνα παρατηρούμε και εδώ την νεανική προσέγγιση στο γενικό θέμα του σχεδιασμού του νέου i10, χωρίς ωστόσο να υστερεί σε χρηστικότητα. Ένα από τα σημαντικά στοιχεία του εσωτερικού είναι το επιπλέον πλάτος που δημιουργείται από τους αεραγωγούς που προεξέχουν, και υποστηρίξουν την οριζόντια αρχιτεκτονική. Το κυψελοειδές τρισδιάστατο μοτίβο εμφανίζεται στις πόρτες και στο ταμπλό, με το νεανικό στυλ και τις πρακτικές λύσεις του εσωτερικού να συνυπάρχουν χωρίς συμβιβασμούς.

Κυρίαρχο στοιχείο στο εσωτερικό παίζει η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία του. Προσφέρει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και ασύρματη φόρτιση. Ακόμα, στην οθόνη εμφανίζεται το σύστημα πλοήγησης και η εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας.

6

Το νέο i10 είναι διαθέσιμο ως τετραθέσιο ή πενταθέσιο και εξαιτίας του μεγαλύτερου μεταξονίου προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία για τους επιβάτες. Τα πάνελ των θυρών έχουν σχεδιαστεί για να επεκτείνει οπτικά το ταμπλό, ενώ ταυτόχρονα οδηγεί το μάτι προς τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους που βρίσκονται στην πόρτα. Εκτός από το κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού, οι σχεδιαστές του νέου i10 ενσωμάτωσαν ένα επιπλέον ανοικτό χώρο αποθήκευσης, πάνω από αυτό.

7

Η Hyundai προσφέρει τέσσερις διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων, δίνοντας σου περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 252 λίτρα και είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του. Εν τω μεταξύ, το κατώφλι είναι κατά 29 χιλιοστά χαμηλότερο, καθιστώντας ευκολότερη την φορτοεκφόρτωση αποσκευών.

8Κινητήρες

Κατά το λανσάρισμα του, το νέο i10 θα διατίθεται με δύο κινητήρες, τον 1-λίτρου 3-κύλινδρο ατμοσφαιρικό MPi, απόδοσης 67 ίππων και 96 Nm, καθώς και τον τετρακύλινδρο -επίσης ατμοσφαιρικό- MPi 1,2-λίτρων, απόδοσης 84 ίππων και 118 Nm ροπής. Και οι δύο κινητήρες διατίθενται με δύο επιλογές μετάδοσης, το 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και 5-τάχυτο αυτόματο-μηχανοκίνητο (AMT). Σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το AMT προσφέρει αυξημένη απόδοση, χάρη στο μικρότερο βάρος και τη μειωμένη τριβή.