GP Ρωσίας 2019: Επιστροφή στις νίκες ο Hamilton, με “1-2” της Mercedes

Σχετικά άρθρα

Η Mercedes μετέτρεψε έναν αγώνα που δεν φαινόταν να είναι στα χέρια της, σε δικό της, με τον Lewis Hamilton να επιστρέφει στο πρώτο σκαλί του βάθρου μετά από τρεις μήνες και τον αγώνα στην Ουγγαρία. Η γερμανική ομάδα έδωσε ένα ηχηρό μήνυμα στη Ferrari, ότι για να τερματίσεις πρώτος, πρώτα πρέπει να τερματίσεις, καθώς η ιταλική ομάδα είδε το ένα από τα δύο μονοθέσια της -αυτό του Vettel- να εμφανίζει μηχανικό πρόβλημα και να εγκαταλείπει, μόλις στον επόμενο γύρο μετά το μοναδικό pit stop και ενώ βρισκόταν στην διεκδίκηση της νίκης.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Valtteri Bottas, ο οποίος κάνοντας έναν ήρεμο αγώνα στο μεγαλύτερο μέρος του, κατάφερε -με σωστή άμυνα στο τέλος- να κρατήσει τον Charles Leclerc πίσω του, και να τερματίσει στην τρίτη θέση.

Μετά το σβήσιμο των φώτων, η Ferrari φαινόταν να είναι ικανή να τερματίσει την κυριαρχία της Mercedes στην πίστα στο πάρκο των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Sochi, αλλά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα οι ελπίδες της νίκης εξαφανίστηκαν, με τον επικεφαλής του πρωταθλήματος, Lewis Hamilton, να εκμεταλλεύεται το πλεονέκτημα που το έδωσε το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς και η διαφορετική γόμα που φορούσαν τα μονοθέσια της γερμανικής ομάδας. Αυτή ήταν η 82η νίκη στην καριέρα του Βρετανού, και η πρώτη μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Έναρξη

Ο Sebastian Vettel έκανε εκπληκτική εκκίνηση, πέρασε αμέσως τον Hamilton και από την τρίτη θέση έστριψε στην δεύτερη στροφή της πίστας πρώτος, έχοντας πάρει το slipstream από τον team-mate του. Σενάριο, που -όπως φάνηκε αργότερα- ήταν ενορχηστρωμένο από την Ferrari, με τον Leclerc να μένει στη δεύτερη θέση. Όταν ο Vettel κλήθηκε να δώσει τη θέση του στον Μονεγάσκο, ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής αρνήθηκε και τελικά τα δύο μονοθέσια της ιταλικής ομάδας συνέχισαν να αυξάνουν την απόσταση τους από τον τρίτο Hamilton.

Η ένταση στα team radios των Vettel και Leclerc με την Ferrari

Ο Leclerc μπήκε πρώτος για το pit stop του και έκανε κάποιους εκπληκτικούς γύρους με τα φρέσκα ελαστικά. Η Ferrari, όμως, καθυστέρησε χωρίς κάποιο εμφανή λόγο να βάλει μέσα τον Vettel, και όταν βγήκε ξανά στην πίστα ο Γερμανός, ήταν ήδη πίσω από τον Leclerc.

Η εγκατάλειψη του Vettel

Σε εκείνο, όμως, το σημείο, η MGU-K στο μονοθέσιο του Vettel, δηλαδή το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, εμφάνισε πρόβλημα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Και εκεί ακούστηκε ο Vettel στο team-radio να λέει την σωστότερη φράση που έχει ακουστεί ποτέ, λέγοντας:

Φέρτε πίσω τους γ@μ#μ3νους V12 κινητήρες.

Ωστόσο, το χειρότερο σενάριο δεν είχε έρθει ακόμα για τη Ferrari, καθώς η εγκατάλειψη του Vettel έφερε το Virtual Safety Car, εξουδετερώνοντας τις διαφορές μεταξύ των οδηγών. Αυτό επέτρεψε στον Hamilton, του οποίου η Mercedes του είχε δώσει εντολή να καθυστερήσει το pit stop του με τα μεσαία ελαστικά, για μπει για αλλαγή, και ουσιαστικά να χάσει ελάχιστο χρόνο. Ο Βρετανός έβαλε τα μαλακά ελαστικά, και επανήλθε στην πίστα άνετα μπροστά από τον Leclerc, με την άλλη Mercedes, αυτή του Valtteri Bottas, να κερδίζει και αυτή χρόνο και να επανέρχεται στην τρίτη θέση.

Με την λήξη του VSC, βγήκε αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς το μονοθέσιο του George Russell εμφάνισε πρόβλημα στα φρένα, με αποτέλεσμα να καταλήξει με τη Williams στις μπαριέρες. Η Ferrari εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία, και έβαλε τον Leclerc μέσα για να του τοποθετήσει τα μαλακά ελαστικά, επιτρέποντας τον Bottas να τον προσπεράσει, ελπίζοντας, όμως, ότι θα μπορούσε να επιτεθεί και στα δύο μονοθέσια της Mercedes στους εναπομείναντες 20 γύρους.

H άμυνα του Bottas

Ο νεαρός Μονεγάσκος προσπαθήστε όσο μπορούσε, αλλά δεν κατάφερε να περάσει καμία από τις δύο Mercedes, με τον Bottas να παίζει σωστή άμυνα, δίνοντας την δυνατότητα στον Hamilton να είναι με cruise control μέχρι τον τερματισμό. Αυτό του έδωσε και το δικαίωμα να επιτεθεί όποτε ήθελε, ώστε να κάνει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, που του έδωσε τον επιπλέον βαθμό. Ο Βρετανός εξασφάλισε την ένατη νίκη της σεζόν, ανεβάζοντας τη διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών από τον Bottas στους 73 βαθμούς, κάτι που ισοδυναμεί σχεδόν με τρεις νίκες, ενώ απομένουν μόλις πέντε Grand Prix. Με την δεύτερη θέση του Bottas, αυτό ήταν το τέταρτο “1-2” της Mercedes στους έξι αγώνες που έχουν γίνει στο Sochi.

Τα highligts

Ο Max Verstappen έκανε έναν μοναχικό αγώνα, καθώς δεν μπόρεσε ποτέ να μπει στην μάχη για την πρώτη τριάδα, με τον team-mate του στη Red Bull, Alexander Albon, να κάνει εκπληκτικό αγώνα, καθώς παρότι εκίνησε από το pit lane κατάφερε να ανακάμψει, και μετά από μάχες να τερματίσει τελικά στην πέμπτη θέση, μπροστά από τον Carlos Sainz της McLaren. Ο Sergio Perez μάζεψε πολύτιμους βαθμούς για την Racing Point και τον εαυτό του, καθώς τερμάτισε στην έβδομη θέση για τρίτη φορά σε τέσσερις αγώνες. Μια θέση πίσω του βρέθηκε ο Lando Norris της McLaren, ενώ ο Kevin Magnussen και ο Nico Hulkenberg ολοκλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.

Οι δηλώσεις των οδηγών

Ταχύτερος γύρος

Ο Lewis Hamilton ήταν ο πιλότος που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με 1:35.761, παίρνοντας τον έναν επιπλέον βαθμό. Ακολούθησαν οι Charles Leclerc με 1:36.193, Valtteri Bottas με 1:36.316, Alexander Albon με 1:36.762 και ο Max Verstappen με 1:36.937.

Οδηγός του αγώνα

Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα και τρίτο συνολικά τη φετινή χρονιά, ο Sebastian Vettel ψηφίστηκε ως ο οδηγός του αγώνα.

Επόμενος αγώνας

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί σε δύο εβδομάδες, στις 10 – 13 Οκτωβρίου στην Ιαπωνία, και στην πίστα της Suzuka.

Αποτελέσματα

Θέση Οδηγός Ομάδα Γύροι Χρόνος/Διαφορά
1 Lewis Hamilton Mercedes 53 1:33:38.992
2 Valtteri Bottas Mercedes 53 +3.829 δευτ.
3 Charles Leclerc Ferrari 53 +5.212 δευτ.
4 Max Verstappen Red Bull Honda 53 +14.210 δευτ.
5 Alexander Albon Red Bull Honda 53 +38.348 δευτ.
6 Carlos Sainz McLaren Renault 53 +45.889 δευτ.
7 Sergio Perez Racing Point Mercedes 53 +48.728 δευτ.
8 Lando Norris McLaren Renault 53 +57.749 δευτ.
9 Kevin Magnussen Haas Ferrari 53 +58.779 δευτ.
10 Nico Hulkenberg Renault 53 +59.841 δευτ.
11 Lance Stroll Racing Point Mercedes 53 +60.821 δευτ.
12 Daniil Kvyat Toro Rosso Honda 53 +62.496 δευτ.
13 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 53 +68.910 δευτ.
14 Pierre Gasly Toro Rosso Honda 53 +70.076 δευτ.
15 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 53 +73.346 δευτ.
NC Robert Kubica Williams Mercedes 28 Εγκατέλειψε
NC George Russell Williams Mercedes 27 Εγκατέλειψε
NC Sebastian Vettel Ferrari 26 Εγκατέλειψε
NC Daniel Ricciardo Renault 24 Εγκατέλειψε
NC Romain Grosjean Haas Ferrari 0 Εγκατέλειψε

Βαθμολογία οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 322
2 Valtteri Bottas Mercedes 249
3 Charles Leclerc Ferrari 215
4 Max Verstappen Red Bull Honda 212
5 Sebastian Vettel Ferrari 194
6 Pierre Gasly Toro Rosso Honda 69
7 Carlos Sainz McLaren Renault 66
8 Alexander Albon Red Bull Honda 52
9 Lando Norris McLaren Renault 35
10 Daniel Ricciardo Renault 34
11 Nico Hulkenberg Renault 34
12 Daniil Kvyat Toro Rosso Honda 33
13 Sergio Perez Racing Point Mercedes 33
14 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 31
15 Kevin Magnussen Haas Ferrari 20
16 Lance Stroll Racing Point Mercedes 19
17 Romain Grosjean Haas Ferrari 8
18 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 4
19 Robert Kubica Williams Mercedes 1
20 George Russell Williams Mercedes 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 571
2 Ferrari 409
3 Red Bull Honda 311
4 McLaren Renault 101
5 Renault 68
6 Toro Rosso Honda 55
7 Racing Point Mercedes 52
8 Alfa Romeo Ferrari 35
9 Haas Ferrari 28
10 Williams Mercedes 1

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...