Το νέο Renault Clio ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Σχετικά άρθρα

Στις τέλη Ιανουαρίου, η Renault παρουσίασε το νέο Clio, και σήμερα -οκτώ μήνες μετά- πραγματοποιήθηκε η πανελλήνια παρουσίαση του δημοφιλέστατο γαλλικό supermini, όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο.

Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Clio έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Όπως είναι λογικό, το Clio αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ η τελευταία γενιά κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων του Β-segment στην Ευρώπη για έξι συναπτά έτη (2013 μέχρι και 2018), σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο, ενώ μόνο πέρσι πούλησε κοντά στα 470.000 αυτοκίνητα.

Έχοντας αυτό ως μια σοβαρή σταθερά, η Renault “έπαθε VW”, και δεν έχει κανένα πρόβλημα να το παραδεχτεί. Και εξηγώ. Βλέποντας η γαλλική εταιρία ότι ο κόσμος δεν βαρέθηκε την εμφάνιση της τέταρτης γενιάς του μοντέλου, επέλεξε να μην σχεδιάσει από λευκό χαρτί το νέο μοντέλο, όπως είχε κάνει στις τρεις προηγούμενες γενιές, αλλά πατώντας στο σχέδιο του προηγούμενου μοντέλου, να το εξελίξει. Ωστόσο, το νέο Clio είναι συθέμελα καινούριο “από κάτω” και δεν μοιράζεται τίποτα με την προηγούμενη γενιά του.

Εμφάνιση

Αν και υποκειμενικό, αισθητικά η πέμπτη γενιά του Clio είναι πολύ όμορφη και αποτελεί φυσική εξέλιξή του απερχόμενου μοντέλου. Η εταιρία αναφέρει ότι είναι σχεδιασμένο με βάση την αρχή της “εξέλιξης και επανάστασης”, καθώς διαθέτει πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος. Το νέο Clio έχει ζωντανό και μοντέρνο χαρακτήρα, ενώ παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη αμαξώματος.

Το Clio είναι πιο μοντέρνο και δυναμικό από όποια πλευρά και να το δεις, καθώς κληρονομεί τα αισθητικά μοτίβα της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, η νέα γενιά του κερδίζει σε εκφραστικότητα, ενώ κρατάει το κομψό της προφίλ. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο νεύρων που του χαρίζουν ένα ανάγλυφο εφέ, με την μάσκα να είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας περισσότερο τονισμένος. Εκεί υπάρχει ένας πολύ εκφραστικός αεραγωγός που βοηθάει, παράλληλα και στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα.

Τα εμπρός φωτιστικά σώματα του νέου Clio είναι, πλέον, full-LED από τον βασικό εξοπλισμό, ενώ διαθέτουν τη φωτεινή υπογραφή C-Shape η οποία χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της γαλλικής εταιρίας. Παράλληλα, χαρίζουν στο νέο Clio μια πιο εκφραστική εμφάνιση, η οποία τονίζεται ακόμα περισσότερο από το μοτίβο σε σχήμα διαμαντιών που είναι τοποθετημένο στην άνω πλευρά τους και προσθέτει από μόνο του περισσότερη γοητεία και κομψότητα.

Παρατηρώντας το προφίλ, διατηρείται το σχήμα της προηγούμενης γενιάς του Clio, που ξεχώρισε με τις κρυμμένες χειρολαβές της πίσω πόρτας, αλλά πλέον έχει αναβαθμιστεί μέσα από την προσθήκη πολλών νέων στοιχείων σχεδιασμού. Αυτά περιλαμβάνουν το χρωμιωμένο φινίρισμα στο πλαίσιο των παραθύρων, την επικάλυψη των πλευρικών κολόνων και των χειρολαβών της πίσω πόρτας με μαύρο, γυαλιστερό φινίρισμα, τα ανάγλυφα μοτίβα στο χαμηλότερο μέρος των θυρών, που μοιάζουν να αναδύονται μέσα από το μεταλλικό πάνελ, καθώς και την υπογραφή του Clio πάνω στο χρωμιωμένο διακοσμητικό. Ακόμα, οι τροχοί, μέχρι 17 ιντσών, αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου με τα νέα σχέδια τους.

Φτάνοντας στο πίσω μέρος, το νέο Clio ξεχωρίζει με τα χρωμιωμένα διακοσμητικά, ενώ το “κόψιμο” του παραθύρου εξυπηρετεί στην ομαλή ένωση της πίσω πόρτας με το υπόλοιπο αμάξωμα. Η εταιρία θέλει να τονίσει ότι ο σχεδιασμός της πόρτας του χώρου αποσκευών, και πιο συγκεκριμένα η ακρίβεια με την οποία το μέταλλο της ενώνεται με τον προφυλακτήρα, έχει δουλευτεί με προσοχή, ώστε και αυτό με τη σειρά του να εκφράσει την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής.

Ακόμα, όπως συμβαίνει και με τα εμπρός φωτιστικά σώματα, έτσι και στα πίσω, το παρόν δίνει ο σχεδιασμός με το μοτίβο C-Shape, ενώ παράλληλα, το μακρύτερο και πιο στενό τρίτο φως φρένων είναι τοποθετημένο στο πάνω μέρος του πίσω παραθύρου.

Χρώματα

Το νέο γαλλικό supermini είναι διαθέσιμο σε διάφορα νέα χρώματα αμαξώματος, μεταξύ των οποίων το πορτοκαλί (Valencia Orange) των φωτογραφιών, το καφέ (Vison Brown) και το μπλε (Celadon Blue). Αποτυπώνοντας την ζωντάνια του νέου μοντέλου, το νέο χρώμα Valencia Orange προσφέρει οπτικό βάθος και ένα εντυπωσιακό ιριδίζον εφέ εξαιτίας ενός καινούριου βερνικιού που κάνει πρώτη φορά την εμφάνισή του στην αυτοκινητοβιομηχανία. Συνολικά, το νέο Clio είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα αμαξώματος και 3 πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο).

Πλατφόρμα/διαστάσεις

Το νέο Clio είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Συμμαχίας που βασίζεται στην αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B. Το μήκος του έχει μικρύνει κατά 14 χλστ. σε σχέση με τον προκάτοχό του, φτάνοντας τα 4.048 χλστ., αλλά γίνεται πιο ευρύχωρο εσωτερικά, εξαιτίας του καλύτερου packaging. Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., φτάνοντας τα 1.440 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα, με το πλάτος να φτάνει τα 1.798 χλστ.

Δεν θα υπάρξει wagon έκδοση

Η Renault ανακοίνωσε επίσημα ότι καταργεί την Sport Tourer έκδοση, καθώς οι πωλήσεις του station wagon μοντέλου της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι φθίνουσες και πολύ μικρές.

Αεροδυναμική

Το νέο Clio διαθέτει κάποια από τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου Eolab που το βοηθήσουν να μειώσει και άλλο τους ρύπους. Έτσι, το νέο Clio είναι το πρώτο που εφοδιάζεται με εκτροπείς αέρα στους θόλους των εμπρός τροχών. Τα spoilers αυτά εξυπηρετούν την πιο ομαλή ροή του αέρα, εξασφαλίζουν καλύτερη αεροδυναμική και τελικά βοηθάνε στον περιορισμό της κατανάλωσης. Επιπροσθέτως, προσδίδουν στο αμάξωμα του μοντέλου έναν πιο δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα.

Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό είναι εντελώς καινούριο, όντας εμπνευσμένο από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών της γαλλικής εταιρίας, τόσο αναφορικά με την ποιότητα, όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία.

Η κεντρική κονσόλα αποτελεί ακόμα ένα δομικό στοιχείο του “Smart Cockpit” του νέου Clio. Αυτή είναι τοποθετημένη πιο ψηλά, έτσι ώστε να συμβάλει στην αναβάθμιση της εργονομίας, κάνοντας την πρόσβαση στο εσωτερικό πιο εύκολη. Κυρίαρχο ρόλο παίζει η οθόνη αφής 9,3 ιντσών του συστήματος multimedia, τοποθετημένη σε κάθετη διάταξη, η οποία είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault.

Αυτή είναι κάθετα τοποθετημένη, με το tablet να έχει κοίλη οθόνη, που αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, βελτιώνοντας την ορατότητα της οθόνης. Είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού και σε αυτή μπορείς να βρεις όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος. Στην βασική έκδοση η οθόνη είναι 7 ιντσών και σε οριζόντια διάταξη.

Εκτός της μεγάλης οθόνης του infotainment, το νέο Clio διαθέτει άλλη μια οθόνη, καθώς για πρώτη φορά εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τον αναλογικό. Προσφέρεται σε μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, με την δεύτερη να περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο Clio πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

Το νέο Clio προσφέρεται με δύο ποιοτήτων ταμπλό, ακολουθώντας την τακτική της VW, καθώς κάτι αντίστοιχο είδαμε στο νέο Polo. Έτσι, στις δύο πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού (Authentic και Expression) η κεντρική κονσόλα είναι επενδυμένη με σκληρό -αλλά ποιοτικό- πλαστικό, ενώ στις υπόλοιπες τρεις (Dynamic, RS Line και Initiale Paris) έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην απτή ποιότητα.

Το πλήρως ανασχεδιασμένο ταμπλό φέρει μαλακής υφής και στιβαρά πλαστικά. Αυτό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα, με το πρώτο -το άνω τμήμα- να είναι καλυμμένο με αφρώδες (soft touch) πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το δεύτερο επίπεδο είναι και αυτό καλυμμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσφέρει και υψηλό επίπεδο customization. Τέλος, το κατώτερο τμήμα του ταμπλό φιλοξενεί πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Η επένδυση της κεντρικής κονσόλας μπορεί να προσωποποιηθεί ανάλογα με το θέμα του εσωτερικού διακόσμου, ενώ διαθέτει και μια διακοσμητική λωρίδα κρυφού φωτισμού στο άκρο της, ενώ τέλος περιλαμβάνει και βάση ασύρματης φόρτισης smartphone. Το νέο τιμόνι έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις, κάνοντας χρήση ενός πιο μικρού μεγέθους αερόσακου, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, βελτιώνοντας έτσι την οπτική επαφή του οδηγού στο ταμπλό και τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων.

Τα καθίσματα του νέου Clio προσφέρουν καλύτερη στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα και σχήμα που “αγκαλιάζει” καλύτερα το σώμα. Η Renault αναφέρει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των υλικών, ακριβώς όπως και με το ταμπλό, με τα καθίσματα να συμβάλουν με τη σειρά τους στην γενικότερη αναβάθμιση της απτής ποιότητας στο εσωτερικό.

Η γαλλική εταιρία σου δίνει τη δυνατότητα να διαμορφώσεις το νέο Clio σύμφωνα με τις επιθυμίες σου, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης, για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τις επενδύσεις στις πόρτες, το τιμόνι και τα υποβραχιόνια. Συνολικά υπάρχουν 8 θέματα εσωτερικής διακόσμησης, τα οποία αξιοποιούν ακόμα και τα χρώματα στις γραμμές του ταμπλό ανάμεσα στους αεραγωγούς. Παράλληλα, το νέο Clio προσφέρεται και με κρυφό φωτισμό, σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.

Χώρος αποσκευών

Η αρχιτεκτονική του χώρου αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της Bose είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του φτάνει τα 391 λίτρα, μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία.

Παράλληλα, το διπλό πάτωμα απλοποιεί το καθημερινό φόρτωμα, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν σε ποσοστό 60:40, προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης. Τέλος, υπάρχει διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 26 λίτρων μέσα στην καμπίνα.

Κινητήρες

Το νέο Clio είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, απόδοσης από 65 έως 130 άλογα, ενώ γίνεται και το πρώτο μοντέλο του ομίλου της Renault που θα είναι διαθέσιμο και με υβριδικό κινητήρα, τον οποίο ονομάζει E-Tech, και θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τα μέσα του 2020. Ακόμα, σήμερα μάθαμε ότι η Renault είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη της RS έκδοσης του μοντέλου, αλλά συναντά δυσκολίες να εξελίξει έναν κινητήρα άνω των 200 ίππων, που να συμμορφώνεται με τα αυστηρά πρότυπα ρύπων. Έτσι εξετάζεται το Zoe RS.

Στην βάση υπάρχει ο SCe75, δηλαδή ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.000 κ.εκ. απόδοσης 75 ίππων και 95 Nm ροπής, που συνδυάζονται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Ακολουθεί ο TCe 100, που αντικαθιστά τον TCe 90. Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας έχει εξελιχθεί με τις υπόλοιπες εταιρίες της συμμαχίας, όντας ο ίδιος που μπήκε πρόσφατα στο Micra, και αποδίδει 100 άλογα με 160 Nm ροπής. Ο κινητήρας αρχικά θα είναι διαθέσιμος με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ μελλοντικά θα προστεθεί το αυτόματο X-Tronic. Τέλος, ο TCe 100 θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με υγραέριο (LPG).

Στην κορυφή υπάρχει ο TCe 130, o οποίος κάνει ντεμπούτο στο Clio και αντικαθιστά τον TCe 120, ενώ έχει ήδη τοποθετηθεί στα Captur, Megane, Scenic και Kadjar. Είναι 1.300 κ.εκ. και αποδίδει 130 άλογα με 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, η Renault έχει ανανεώσει τον 1.500άρη τετρακύλινδρο κινητήρας, προσθέτοντας δύο νέες εκδόσεις την dCi 85 και την dCi 115. Έτσι, ο 1.5 Blue dCi αποδίδει 85 και 115 άλογα, με τη ροπή να είναι στα 220 και 260 Nm αντίστοιχα, ενώ συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

Τιμές

Η πέμπτη γενιά του Clio είναι πλέον διαθέσιμη και στη χώρα μας, με την ελληνική αντιπροσωπεία να ανακοινώνει τις τιμές οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:

Έκδοση Authentic Expression Dynamic RS Line Initiale Paris
1.0 SCe 75 PS €13.490 €14.790
1.0 TCe 100 PS €14.690 €15.540 €16.490
1.0 TCe 100 PS CVT €17.080 €19.490
1.3 TCe 130 PS EDC €20.790 €21.740 €25.980
1.5 dCi 85 PS €14.790 €17.080
1.5 dCi 115 PS €19.790 €21.620 €24.980

Για όλους τους κινητήρες βενζίνης, όμως, τρέχει προωθητική ενέργεια ύψους €500 (δεν περιλαμβάνεται στον παραπάνω πίνακα). Εκτός από τις βασικές εκδόσεις, η Renault θα προσφέρει το νέο Clio και στην R.S. Line, η οποία αντικαθιστά την GT-Line. Η R.S. Line παρέχει πιο αθλητικές εξωτερικές γραμμές και εσωτερικό σχεδιασμό ανταποκρινόμενο στις προσδοκίες των πελατών, οι οποίοι αναζητούν όλο και περισσότερο πρόσθετη διαφοροποίηση μέσω δυναμικού styling.

Επιπλέον, προστίθεται για πρώτη φορά στην γκάμα του Clio, η έκδοση Ιnitiale Paris, η οποία υπάρχει ήδη σε αρκετά μοντέλα της Renault (Captur, Scenic, Talisman, Koleos και Espace). Η συγκεκριμένη έκδοση προσθέτει εξαιρετικά κομψό στυλ στο αμάξωμα, καθώς υπάρχουν χρωμιωμένες λεπτομέρειες στα παράθυρα, στα κάτω προστατευτικά της πόρτας και στην μάσκα, ενώ όπως και η R.S. Line έτσι και η Ιnitiale Paris πατάνε σε μοναδικά σχέδια ζαντών 17 ιντσών.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr