Τον περασμένο Μάιο η Mazda ανακοίνωσε πως ετοιμάζει δύο νέους κινητήρες, έναν βενζίνης (Skyactiv-X) και έναν πετρελαίου (Skyactiv-D) και ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Mazda Ευρώπης, Christian Schultze, δήλωσε σε συνέντευξή του πως ο Skyactiv-D diesel κινητήρας θα παρουσιαστεί το 2020.

Η Mazda έχει δηλώσει εδώ και καιρό πως πιστεύει πως οι diesel κινητήρες έχουν μέλλον. Ο Jeff Guyton, πρόεδρος και CEO της Mazda Ευρώπης είχε δηλώσει:

Ο εξαναγκασμός των πελατών να αγοράσουν αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές CO2 δεν λειτουργεί. Οι πωλήσεις δείχνουν πως το κοινό προτιμά μεγάλα SUV με μικρές καταναλώσεις καυσίμων.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε πετρελαιοκινητήρες. Μπορούμε να κατασκευάσουμε “καθαρούς” πετρελαιοκινητήρες. Αυτή είναι η καλύτερη λύση από πλευράς κόστους σε σχέση την υβριδική τεχνολογία.

Πιστεύουμε στο μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης, πιστεύουμε στα συνθετικά καύσιμα.

Από την μεριά του, ο Ichiro Hirose, υπεύθυνος ανάπτυξης κινητήρων της Mazda είχε πει:

Κάθε περιοχή και αγορά έχει διαφορετικές μεθόδους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Πρέπει λοιπόν να δούμε πώς παράγεται ο ηλεκτρισμός σε κάθε περιοχή. Σε ορισμένες περιοχές, μπορεί να είναι καθαρός, επομένως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατάλληλα. Αλλά σε άλλες περιοχές, λόγω των μεθόδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να έχουν περισσότερα πλεονεκτήματα όσον αφορά τις εκπομπές.

Όταν σκεφτόμαστε το στόχο μείωσης των εκπομπών CO2, νομίζω ότι υπάρχουν ακόμη περισσότερες περιοχές που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι, οπότε πιστεύω ότι προς το παρόν θα πρέπει να επικεντρωθούμε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο Hirose πιστεύει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης μπορούν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο, ώστε να γίνουν έως και 30% πιο αποτελεσματικοί σε σχέση με τους τωρινούς. Σχετικά με τους diesel κινητήρες ο Hirose είπε:

Εργαζόμαστε συνεχώς πάνω στους κινητήρες ντίζελ, προκειμένου να δημιουργήσουμε τον ιδανικό κινητήρα πετρελαίου. Ειδικά αυτή τη περίοδο, που τα SUV είναι αρκετά δημοφιλή, οι πετρελαιοκινητήρες εξακολουθούν να έχουν το πλεονέκτημα σε ότι έχει να κάνει τις εκπομπές CO2 σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, μιας και τα συγκεκριμένα οχήματα είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα. Δεν σχεδιάζουμε να σταματήσουμε του πετρελαιοκινητήρες.