1Ανανέωση

Renault και Nissan διαψεύδουν τα δημοσιεύματα περί διάλυσης της συμμαχίας

Τα σύννεφα πάνω από τη συμμαχία Renault-Nissan γίνονται όλο και πιο γκρίζα, αφού σύμφωνα με τους The Fiancial Times, στελέχη της Nissan εξετάζουν τον πιθανό διαχωρισμό της ιαπωνικής εταιρίας από τη Renault, εν μέσω αναταραχής λόγω των νομικών θεμάτων του Carlos Ghosn.

Σύμφωνα με δημοσίευμα τα σχέδια περιλαμβάνουν αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της Nissan καθώς και τον διαχωρισμό των τμημάτων μηχανικής και μεταποίησης.

Παρά τις προσπάθειες βελτίωσης των σχέσεων και από τις δύο πλευρές, η συνεργασία της Nissan με την Renault – με την οποία παράγει 10 εκατ. αυτοκίνητα το χρόνο – έχει καταστεί τοξική, δήλωσαν πηγές, ενώ πολλά ανώτερα στελέχη της Nissan πιστεύουν τώρα ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι βάρος για την ιαπωνική εταιρεία.

Από πέρυσι η Nissan εξετάζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της συγκεκριμένης συνεργασίας ιδιαίτερα όσον αφορά την τεχνολογία. Όπως αναφέρει η πηγή, αυτές οι μελέτες ήταν προκαταρκτικές και προηγήθηκαν της διαφυγής του Ghosn από την Ιαπωνία.

Προς το παρόν είναι αβέβαιο κατά πόσο μπορεί να γίνει ο συγκεκριμένος διαχωρισμός, αφού η Renault είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan και επίσης ασκεί πίεση προκειμένου οι σχέσεις των δύο εταιρειών να αποκατασταθούν. Επί του παρόντος, το 43,4% των μετοχών της Nissan το κατέχει η Renault, ενώ η Nissan, με τη σειρά της, κατέχει το 15% των μετοχών της Renault.

2

Παρόλα αυτά, τα συγκεκριμένα σχόλια δείχνουν πόσο εύθραυστη είναι η σχέση μεταξύ του Ιαπωνικού και του Γαλλικού κολοσσού στην μετά Ghosn εποχή. Υπενθυμίζεται πως ο Carlos Ghosn ήταν ο άνθρωπος που κρατούσε για χρόνια τις ισορροπίες στην μεγαλύτερη συμμαχία της αυτοκινητοβιομηχανίας ως επικεφαλής και των δύο εταιρειών μέχρι τη σύλληψή του, στα τέλη του 2018, στην Ιαπωνία. Η υπόθεση του Ghosn πήρε δραματική τροπή όταν πέταξε από την Ιαπωνία στο Λίβανο και έγινε ο πιο διάσημος φυγάς του κόσμου.

Από την “πτώση” του Ghosn, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύτηκαν αρκετά αφού είδαν τις μετοχές τους πέρυσι να καταγράφουν τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των υπολοίπων αυτοκινητοβιομηχανιών και μάλιστα σε μια χρονική περίοδο που εξαιτίας της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης ασκούνται πιέσεις για περισσότερες συνεργασίες στον κλάδο.

“Οι σχέσεις των δύο εταιρειών δεν είναι καλές και δύσκολα θα αποκατασταθούν” δηλώνει ο αναλυτής της Evercore ISI. Τόσο η Nissan όσο και η Renault αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα. Πάντως οι The Financial Times ανέφεραν πως η διαφυγή του Ghosn από την Ιαπωνία ώθησε τα στελέχη της Nissan στην επιτάχυνση των μυστικών σχεδίων έκτακτης ανάγκης.

Αξίζει να σημειωθεί πως το διοικητικό συμβούλιο της συμμαχίας Renault – Nissan πρόκειται να συνεδριάσει στις 30 Ιανουαρίου. Μια συνάντηση που ενδέχεται να οδηγήσει σε σημαντικές ανακοινώσεις.

Μια διάλυση της συμμαχίας θα οδηγούσε τις δύο εταιρίες στην αναζήτηση νέων συνεργασιών, προκειμένου να μειώσουν τα κόστη ανάπτυξης ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων, αλλά και να αντιμετωπίσουν την πτώση των πωλήσεων.