H Hyundai άνοιξε τις παραγγελίες του MY2020 Kona Electric για την Ευρώπη, το οποίο αφορά όσα αυτοκίνητα παράγονται από τον Απρίλιο του έτους. Αισθητικές αλλαγές προφανώς και δεν υπάρχουν, καθώς η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου κυκλοφορεί μόλις ένα χρόνο στην ήπειρο μας.

Ξεκινώντας από το πιο σημαντικό, η κορεάτικη εταιρία ανακοινώνει ότι έκανε μικρές αλλαγές στο λογισμικό της διαχείρισης του κινητήρα, ενώ τοποθέτησε και νέα ελαστικά. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί η αυτονομία του μοντέλου, η οποία πλέον φτάνει τα 480 χλμ. (από τα 459 χλμ.) στην έκδοση με την μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh, και τα 305 χλμ. (από τα 289 χλμ.) στην έκδοση με την μπαταρία χωρητικότητας 39,2 kWh, πάντα σε κύκλο μετρήσεων WLTP.

Η μέση κατανάλωση ενέργειας για την μικρή έκδοση μπαταρίας είναι 15,4 kWh/100 χλμ, ενώ για την μεγάλη ανέρχεται σε 15 kWh/100 χλμ. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου δεν έχουν αλλάξει, και για το 0-100 χλμ/ώρα η έκδοση με την μικρή μπαταρία χρειάζεται 9,7 δευτ., ενώ αυτή με την μεγάλη 7,6 δευτ., ενώ αντίστοιχα η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 155 χλμ/ώρα και 167 χλμ./ώρα. Η βασική αποδίδει 135 άλογα με 395 Nm ροπής και ζυγίζει 1.610 κιλά, ενώ η δεύτερη έκδοση αποδίδει 204 άλογα με 395 Nm ροπής και ζυγίζει 1.760 κιλά. Αντίστοιχα το βάρος της μπαταρίας, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, ανέρχεται σε 315 κιλά και 453 κιλά αντίστοιχα.

Μια ακόμα σημαντική αλλαγή του MY2020 Kona Electric είναι η τοποθέτηση νέου τριφασικού φορτιστή 11 kW, που αντικαθιστά τον 7,2 kW onboard φορτιστή. Με τον νέο φορτιστή, η φόρτιση της μπαταρίας από δημόσιους φορτιστές και τα wallboxes των σπιτιών γίνεται 20% γρηγορότερα. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση με την μπαταρία 39,2 kWh και χρήση wallbox στο σπίτι χρειάζεται 4 ώρα και 50 λεπτά για το 100% της φόρτισης, ενώ το Kona Electric με την μπαταρία των 64 kWh χρειάζεται 7 ώρες και 25 λεπτά με χρήση wallbox στο σπίτι, όταν σήμερα το αυτοκίνητο φορτίζει από wallbox στο σπίτι σε εννιά ώρες και 35 λεπτά. Με χρήση ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW, μια πλήρη φόρτιση χρειάζεται 54 λεπτά σε οποιαδήποτε έκδοση.

Εκτός των παραπάνω, το Hyundai Kona Electric είναι συμβατό με την εφαρμογή για smartphone Blue Link, που σου επιτρέπει να εκκινήσεις το αυτοκίνητο από μακριά, να ξεκλειδώνεις τις πόρτες, να ενεργοποιείς το σύστημα κλιματισμού, καθώς και να προγραμματίζεις μέσω της εφαρμογής πότε να γίνεται η φόρτιση των μπαταριών. Τέλος, η Hyundai τοποθετεί μια νέα οθόνη 10,25 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που υποστηρίζει το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης. Ακόμα εξοπλίζεται με το σύστημα eCall, ενώ υπάρχουν προαιρετικά θερμαινόμενα πίσω καθίσματα.

Το 2020, η Hyundai αναμένει να πουλήσει 80.000 Kona Electric στην Ευρώπη, γι’αυτό και πρόσφατα η εταιρία ανακοίνωσε ότι αυξάνει την παραγωγή του. Έτσι, εκτός από το εργοστάσιο στο Ulsan της Νότιας Κορέας, το δημοφιλές Kona Electric θα κατασκευάζεται και στο εργοστάσιό της Hyundai στο Nosovice της Τσεχίας. Έτσι η διαθεσιμότητα του μοντέλου στην Ευρώπη θα τριπλασιαστεί, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους παράδοσης του μοντέλου, και σύμφωνα με την κορεατική εταιρία όποιος Ευρωπαίος παραγγείλει σήμερα ένα Kona Electric, θα το οδηγεί πριν από το καλοκαίρι.