Μια λιγότερη Ferrari F40 μετράμε από σήμερα, αφού μια τέτοια έγινε παρανάλωμα του πυρός σε έναν δρόμου του Μονακό. Η αιτία της πυρκαγιάς παραμένει για την ώρα άγνωστη.

Η F40 είναι το μοντέλο που έρχεται στο μυαλό των περισσότερων με την αναφορά των λέξεων “δεκαετία ‘80”. Το μοντέλο που συνέχισε αυτό που άρχισε η GTO αλλά δεν αρκέστηκε σε αυτό. Ανέβασε την ένταση στο 11. Έβαλε τον πήχη τόσο ψηλά που ούτε ο διάδοχος της κατάφερε να την ξεπεράσει –τουλάχιστον στις καρδιές των petrolheads-.

Άγρια και πρακτικά αγωνιστική με ότι αυτό συνεπάγεται, ήταν το αυτοκίνητο με το οποίο η Ιταλική εταιρία γιόρτασε 40 χρόνια παραγωγής “πολιτικών” αυτοκινήτων. Επίσης, σε μία στιγμή που η ιστορία γράφεται μόνη της, ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που είδε να παρουσιάζεται ο Enzo Ferrari πριν αυτός μας αφήσει, τον Αύγουστο του 1988. Ο κόσμος προσπαθούσε να συνέλθει από την “Μαύρη Δευτέρα” και η F40 ήταν το χαστούκι στο πρόσωπο που χρειαζόταν.

Χωρίς υδραυλικό τιμόνι, υποβοήθηση στο σύστημα πέδησης, χωρίς ηλεκτρονικά, 1.311 F40 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Ferrari στο Μαρανέλο και κίνηση παίρνει από τον biturbo V8 κινητήρα των 2,9 λίτρων ο οποίος αποδίδει 478 άλογα με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 3,8 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας μάλιστα για την εποχή του έκανε εκτεταμένη χρήση μαγνησίου, μιας και το κάρτερ λαδιού, οι κυλινδροκεφαλές, οι πολλαπλές εισαγωγής και το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων ήταν κατασκευασμένο από το υλικό αυτό.