Η Renault παρουσίασε σήμερα το Morphoz concept, το οποίο είναι το όραμα της γαλλικής εταιρίας για την προσωπική, διαμοιραζόμενη, ηλεκτρική κινητικότητα του μέλλοντος. Το crossover είναι σε θέση να προσαρμόζεται φυσικά και τεχνολογικά αν χρησιμοποιείται για σύντομη μετακίνηση, για βόλτα στα καταστήματα ή για μεγαλύτερο ταξίδι. Μπορεί να αναγνωρίζει και να καλωσορίζει τον οδηγό, αλλά είναι και πλήρως κοινόχρηστο, καθώς διαθέτει πολλές αυτόνομες τεχνολογίες για βελτιωμένη άνεση και ασφάλεια.

Το Morphoz concept προσαρμόζεται στις ανάγκες, στις επιθυμίες και στους τρόπους με τους οποίους θέλει να το χρησιμοποιεί ο οδηγός, προκειμένου αυτός να μπορεί να διευρύνει τα προσωπικά του όρια. Ακόμα, είναι ο προπομπός της νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων Renault, που αναμένονται τα επόμενα χρόνια.

Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της Συμμαχίας, που αφορά 100% ηλεκτρικά οχήματα και η οποία προσφέρει πολλές διαφορετικές διαμορφώσεις για απόδοση, χωρητικότητα μπαταρίας και αυτονομία, καθώς και επιλογές για τους εσωτερικούς χώρους. Το πρωτότυπο είναι πιστό στο DNA της γαλλικής εταιρίας και ενσωματώνει τον εταιρικό σχεδιασμό, ενώ ταυτόχρονα μας δείχνει πως θα μοιάζει η νέα οικογένεια ηλεκτρικών μοντέλων της Renault τα επόμενα χρόνια.

Με το Morphoz, η Renault εξετάζει τη διπλή χρήση των μπαταριών. Όταν το όχημα δεν είναι εν κινήσει, αυτές μπορούν να τροφοδοτούν συσκευές στο σπίτι ή την ευρύτερη περιοχή μέσω έξυπνων συσκευών φόρτισης και τεχνολογίας V2G (Vehicle to Grid). Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται για την εκτεταμένη λειτουργία Ταξιδιού, μπορούν να αφαιρεθούν από το όχημα και να αποθηκευτούν σε έναν σταθμό φόρτισης για χρήση από άλλα οχήματα ή για την τροφοδοσία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων ή για τον φωτισμό του δρόμου.

Με το σύστημα κοινής χρήσης των μπαταριών, η Renault πιστεύει ότι δεν χρειάζεται να παράγονται μπαταρίες χωρητικότητας 90kWh για κάθε όχημα. Διαθέτει τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, απομακρύνοντας το ανθρώπινο λάθος από το 90% των τροχαίων ατυχημάτων.

Το αρθρωτό πρωτότυπο μπορεί να μετατραπεί σε δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, το City για μικρές μετακινήσεις, και το Travel για μεγάλα ταξίδια. Είναι πλήρως προσαρμόσιμο ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες των οδηγών και των επιβατών, ενώ όταν είναι στην έκδοση City εξοπλίζεται με τη μπαταρία των 40 kWh, αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ στην Travel έκδοση μπορεί να φιλοξενήσει την πρόσθετη μπαταρία, που χαρίζει αυτονομία ικανή για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η έκδοση City είναι μήκους 4,40 μέτρων, με μεταξόνιο 2,73 μέτρων, και διαθέτει μια μπαταρία 40kWh, χαρίζοντας του αυτονομία 400 χλμ. Στην έκδοση Travel έχει μήκος 4,80 μέτρα, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί στα 2,93 μέτρα, επιτρέποντάς του να φιλοξενήσει την επιπλέον μπαταρία και να προσφέρει ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο σε αυτήν την έκδοση διαθέτει μια επιπλέον μπαταρία 50kWh, με την συνολική χωρητικότητα να φτάνει τα 90kWh, και η αυτονομία στα 700 χλμ.

Στο Travel mode, το ίδιο όχημα αυξάνει το μήκος του, με το κάτω μέρος του οχήματος να ανοίγει ώστε να εγκατασταθούν οι επιπλέον μπαταρίες μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Μόλις επιστρέψει από το ταξίδι, ο οδηγός σταματά ξανά σε σταθμό για να επιστρέψει τις επιπλέον μπαταρίες και να επανέλθει στην αρχική χωρητικότητα των 40kWh του City mode.

Ο σταθμός επαναφορτίζει τις μπαταρίες ενώ τις χρησιμοποιεί ανάλογα, έως ότου έρθει ένα άλλο όχημα για να τις παραλάβει. Σε κάθε ένα από τα παραπάνω δυο modes, το Morphoz διαμορφώνεται κατάλληλα, ενώ και ο σχεδιασμός βελτιστοποιείται περαιτέρω για την βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.