Τα ελαστικά και τα φρένα ρυπαίνουν έως 1.000 φορές περισσότερο από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου

Σχετικά άρθρα

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Emissions Analytics, τα ελαστικά και τα φρένα ενός αυτοκινήτου (με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό), μπορεί να ρυπαίνουν έως και 1.000 φορές περισσότερο σε σύγκριση με τους ρύπους που παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενός αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι NEE ρύποι (Non-exhaust emissions), είναι ένα πολύ σοβαρό και αυξανόμενο περιβαλλοντικό πρόβλημα που επιδεινώνεται από την αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV και των άλλων μεγάλων οχημάτων, αλλά και της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία είναι βαρύτερα από τα κανονικά αυτοκίνητα λόγω των μπαταριών τους.

Ως NEE ορίζονται οι ρύποι τα σωματίδια που εκλύονται στην ατμόσφαιρα λόγω της φθοράς των ελαστικών, των φρένων, της φθοράς της επιφάνειας του οδοστρώματος και την επαναιώρηση της σκόνης του οδοστρώματος.

Σύμφωνα με την Emissions Analytics, η μόλυνση από τα ελαστικά των οχημάτων είναι εντελώς ανεξέλεγκτη, σε αντίθεση με τις εκπομπές καυσαερίων που έχουν μειωθεί, λόγω των αυστηρότερων ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών. Παράλληλα δεν υπάρχει εκείνη η νομοθεσία που θα περιόριζε ή θα μείωνε τους NEE ρύπους, παρότι προκαλούν μεγάλη ανησυχία για την ποιότητα του αέρα.

Η έρευνα αναφέρει πως τα NEE αποτελούν σήμερα την πλειονότητα των πρωτογενών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές, συγκεκριμένα το 60% των σωματιδίων PM2.5 και το 73% των σωματιδίων PM10 του 2019.

Διάβασε επίσης

H VW δοκιμάζει φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων από τα τακάκια των φρένων

Όσο μεγαλύτερα είναι τα ελαστικά και τα φρένα ενός αυτοκινήτου, τόσο μεγαλύτερη ρύπανση προκαλούν, με την Emissions Analytics να αναφέρει πως ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback που κινείται με καινούργια και σωστά φουσκωμένα ελαστικά, εκπέμπει 5,8 γραμμάρια NEE σωματιδίων ανά χιλιόμετρο, όταν από την εξάτμισή του εκπέμπονται μόλις 4,5 χιλιοστόγραμμα/χλμ εκπομπών. Το νούμερο των 5,8 γρ/χλμ θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, αν τα ελαστικά δεν ήταν σωστά φουσκωμένα, ήταν από την “οικονομική” κατηγορία και αν το αυτοκίνητο κινούνταν σε σκληρότερο και χειρότερο οδόστρωμα από την άσφαλτο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Geely κάνει παγκόσμια διαθέσιμο το νέο premium brand της, Galaxy

Πριν σχεδόν ένα χρόνο, η Geely παρουσίασε το νέο της πολυτελές brand, το οποίο ονομάζει Galaxy. Σήμερα, η κινέζικη εταιρία επιβεβαίωσε ότι θα κάνει...

Αποσύρθηκε η μήνυση κατά της πίστας της Laguna Seca

Στις αρχές του χρόνου μια ομάδα κατοίκων της περιοχής γύρω από τη πίστα της Laguna Seca στο Monterey της Καλιφόρνια, κατέθεσε μήνυση εναντίων της...

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν 6.000 δολάρια από κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλούν

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει πολλά δισ. δολάρια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με έκθεση της εταιρίας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών...

ΗΠΑ: Νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ οριστικοποίησε τους νέους πιο αυστηρούς κανόνες εκπομπών, που στοχεύουν ώστε έως το 2032 οι μέσες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου να...
Autoblog.gr