Χθες, το κάθε άλλο παρά αναξιόπιστο Reuters έγραψε ότι η Nissan ετοιμάζεται να ανακοινώσει δραστικά μέτρα για να αντιμετωπίσει τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που βιώνει. Ένα από τα σενάρια που -σύμφωνα με το Reuters- εξετάζει η ιαπωνική εταιρία είναι η αποχώρηση της ή η περιορισμένη παρουσία της τόσο στην αγορά της Ευρώπης, όσο και σε άλλες αγορές, προκειμένου να επικεντρωθεί σε αυτές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ιαπωνίας.

Σήμερα, η Nissan περνά στην αντεπίθεση και σε ανακοίνωση της δηλώνει ότι παραμένει πλήρως δεσμευμένη στην ενίσχυση της γκάμας της στην Ευρώπη, ως μέρος των συνεχιζόμενων προσπαθειών της να καταστήσει την επιχείρηση της πιο ανταγωνιστική. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει:

Η Nissan παραμένει απόλυτα αφοσιωμένη στην ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων της στην Ευρώπη, ως μέρος των συνεχιζόμενων προσπαθειών της να καταστήσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες πιο ανταγωνιστικές. Το νέο Juke, το οποίο κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο, είναι το πρώτο βήμα στην ανανέωση της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της.

Ήδη άρχισαν οι προετοιμασίες στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ του Ηνωμένου Βασιλείου, για να ξεκινήσει την παραγωγή της επόμενης γενιάς του Qasqhai. Και η Nissan επιμένει στον περαιτέρω “εξηλεκτρισμό” της γκάμας των μοντέλων της, με το λανσάρισμα νέων προϊόντων να βρίσκεται ήδη καθ’ οδόν.

Η Ευρώπη ήταν η χειρότερη αγορά της Nissan παγκοσμίως, με βάση τα οικονομικά της αποτελέσματα από την αρχή του οικονομικού της έτους (1η Μαρτίου) μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου του 2019, καθώς σημείωσε ζημιές 222 εκατομμυρίων ευρώ. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι από το 2012 η εταιρεία είχε μόνο μια κερδοφόρα χρονιά στην ευρωπαϊκή αγορά, η οποία περιλαμβάνει και τη Ρωσία.

Οι πωλήσεις της Nissan στην Ευρώπη εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το Qashqai και το Juke, τα οποία κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της ιαπωνικής εταιρίας στο Sunderland της Αγγλίας, το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Κοιτώντας τα νούμερα της Jato Dynamics για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις του Qashqai, το οποίο είναι το best-seller μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη, ανήλθαν σε 42.590 αυτοκίνητα, μειωμένες κατά 31%, ενώ οι πωλήσεις του Juke μειώθηκαν 19%, φτάνοντας τα 15.025 αυτοκίνητα. Συνολικά, οι πωλήσεις της Nissan στην Ευρώπη κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους μειώθηκαν 25,6%, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους, φτάνοντας τις 87.260 μονάδες. Φυσικά αυτά τα νούμερα είναι σε αρκετά μεγάλο βαθμό επηρεασμένα από την κρίση που επέφερε η νόσος Covid-19.

Είναι δυνατή η μερική αποχώρηση της Nissan από την Ευρώπη, ώστε να μείνει μόνο με τα Juke και Qashqai; Σύμφωνα με τη Nissan αυτό το σενάριο δεν ισχύει, καθώς αναφέρει ότι ετοιμάζει περισσότερα νέα μοντέλα, με το νέο Juke να αποτελεί το πρώτο βήμα για την ανανέωση της ευρωπαϊκής της γκάμας.

Η Nissan θα ανακοινώσει στις 28 του μηνός το νέο επιχειρησιακό σχέδιο αναδιάρθρωσης της.