1Ανανέωση

Η Nissan αρνείται τις φήμες για αποχώρηση από την Ευρώπη

Η Nissan θα ανακοινώσει σύντομα την αποχώρηση της ή την μικρότερη παρουσία της τόσο από την αγορά της Ευρώπης, όσο και και από άλλες αγορές, προκειμένου να επικεντρωθεί σε αυτές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ιαπωνίας.

Αυτό προβλέπει το νέο στρατηγικό πλάνο της ιαπωνικής εταιρίας, σύμφωνα με πηγές του Reuters, με το νέο επιχειρησιακό σχέδιο να αναμένεται να ανακοινωθεί στις 28 Μαΐου και να προχωράει ένα βήμα παραπέρα από την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν μετά την αποπομπή του πρώην ηγέτη της μάρκας Carlos Ghosn.

Το δημοσίευμα του Reuters αναφέρει πως ενδεχομένως η Nissan θα προσπαθήσει να παραμείνει στην Ευρώπη μόνο με τα Qashqai και Juke, ενώ σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω τις πωλήσεις της σε Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες και Αυστραλία, αφού αυτές οι τρεις αγορές δημιουργούν περίπου το 90% των πωλήσεων και των κερδών της στη περιοχή της Ασίας, αν εξαιρέσει κανείς τις αγορές της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Ινδίας. Επίσης θα μειώσει τη γκάμα των μοντέλων της σε Ινδία, Ινδονησία, Μαλαισία, Νότια Αφρική, Μεξικό, Βραζιλία και Ρωσία, ενώ στις αγορές της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής θα συνεχίσει να προσφέρει το Patrol.

Το σχέδιο είναι η Nissan να μειώσει τα κόστη της ώστε να επενδύσει τα χρήματα αυτά σε νέα προϊόντα και τεχνολογίες που θα απευθύνονται στις αγορές των ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνίας.

2Διάβασε ακόμα

Carlos Ghosn: H Nissan θα χρεοκοπήσει σε 2 με 3 χρόνια

Η επιδίωξη για μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, οδήγησε σε απότομες εκπτώσεις και σε ένα φθηνότερο μπραντ, με την Nissan να αναζήτησε πιστωτική γραμμή ύψους 500 δισ. γεν (4,3 δισ. ευρώ) στις αρχές Απριλίου. Η Nissan παρουσίασε απώλειες 820 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις της υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων εννέα ετών με περίπου 4,8 εκατ. μονάδες.

Σύμφωνα με το νέο, τριετές σχέδιο, η Nissan στοχεύει να αποκαταστήσει τους δεσμούς της με τους αντιπροσώπους της και να ανανεώσει τις γραμμές παραγωγής, ώστε να επανακτήσει την τιμολογιακή ισχύ και την κερδοφορία της.

Αυτό δεν είναι απλώς ένα σχέδιο μείωσης του κόστους. Ορθολογικοποιούμε τις επιχειρήσεις, επαναπροσδιορίζουμε και επανατοποθετούμε την επιχείρησή μας για να φυτέψουμε σπόρους για το μέλλον.

Για αρκετά χρόνια όλα βασίστηκαν στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων. Στη συνέχεια, εν μια νυχτί, μεταφέραμε την έμφαση στην ποιότητα των πωλήσεων. Το κάναμε πολύ γρήγορα, και αυτό έπνιξε την επιχείρησή μας,

δήλωσε ένας από τους ανθρώπους που μίλησαν στο Reuters.

Το νέο σχέδιο στοχεύει επίσης στη μείωση του ανταγωνισμού και στην επέκταση της συνεργασίας με τους εταίρους της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Έτσι, η Nissan, ακολουθώντας την Mitsubishi, θα αναπτύξει την τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων plug-in υβριδικών οχημάτων, με την Mitsubishi να παίρνει το προβάδισμα στις αγορές της Ασίας εκτός της Κίνας και της Ιαπωνίας. Η Renault αναμένεται να επικεντρωθεί στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη.

Στο παρελθόν, η Nissan τοποθετούσε την ετήσια δυναμικότητα παραγωγής σε πάνω από 7 εκατ. οχήματα, με τρεις ημερήσιες βάρδιες ανά εργοστάσιο. Με το νέο σχέδιο, θα υπάρχουν δύο ημερήσιες βάρδιες και δυναμικότητα 5,5 εκατ. οχήματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να κλείσει περισσότερες από 14 γραμμές παραγωγής της παγκοσμίως.

3

Τα μοντέλα της Nissan στις ΗΠΑ έχουν μέση ηλικία άνω των 5 ετών. Για να μειωθεί η ηλικία τους στα 3,5 χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να λανσάρει νέα και σημαντικά επανασχεδιασμένα αυτοκίνητα, ενώ θα μειώσει τις πωλήσεις της σε στόλους ενοικίασης κτλ.

Στην αγορά της Ιαπωνίας η Nissan θα παρουσιάσει 6 νέα ή επανασχεδιασμένα μοντέλα της μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, προκειμένου να μειώσει την ηλικία του στόλου της κάτω από τα 2,5 χρόνια. Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων των ανταγωνιστών της Nissan είναι 2 με 3 χρόνια.

Στη Κίνα, το νέο σχέδιο της Nissan περιλαμβάνει οχήματα που θα έχουν σχεδιαστεί συγκεκριμένα για τους καταναλωτές της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτων στον κόσμο, αντί να προσφέρει αυτοκίνητα σχεδιασμένα για του καταναλωτές των ΗΠΑ. Η Venucia, το υπο-brand της Nissan μόνο για την αγορά της Κίνα θα επανατοποθετηθεί, προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα στον ανταγωνισμό.

Η Nissan το 2019 είχε μερίδιο πωλήσεων 2,5% στην αγορά της Ευρώπης, ενώ κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2020 το μερίδιό της ανήλθε στο 2,9%.

4Διάβασε επίσης

CEO Nissan: “Θα παραιτηθώ εάν το σχέδιο ανάκαμψης αποτύχει”

Το αναλυτικό σχέδιο ανάκαμψης της Nissan περιλαμβάνει απολύσεις, κλείσιμο δύο εργοστασίων της, μείωση του 10% της γκάμας των μοντέλων της, αλλά και μείωση του εξοπλισμού και των εκδόσεων των μοντέλων της. Οι περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν στα κεντρικά γραφεία της Nissan σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη, προσφέροντας προγράμματα εθελουσίας εξόδου σε υπαλλήλους της άνω των 52 ετών. Το πρόγραμμα περικοπών δαπανών της Nissan θα εξοικονομήσει τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2023.

Η ιαπωνική εταιρία έχει ήδη ανακοινώσει πως θα απολύσει 12.500 υπαλλήλους της παγκοσμίως, πουλά θυγατρική της για 1 δισ. δολάρια, ενώ ίσως καταργήσει και την Datsun.

Επίσης θα μειώσει τις μη ουσιώδεις δαπάνες, όπως τα περιττά ταξίδια, τα κίνητρα πωλήσεων και τις διαφημιστικές/προωθητικές εκδηλώσεις. Επίσης έχει ανακοινώσει πως η Infiniti αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω των ισχνών πωλήσεων και έτσι έχει ξεκινήσει να διερευνά εάν υπάρχει ενδιαφέρον να πουλήσει τα εργοστάσια της σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία, ειδικά από την στιγμή που η ιαπωνική εταιρία βλέπει το μερίδιο αγορά της στην ευρωπαϊκή αγορά να μειώνεται και σήμερα να ανέρχεται στο 2,9%.