Πέρυσι η Gordon Murray Automotive (GMA) ανακοίνωσε τα σχέδια της για να δημιουργήσει το ελαφρύτερο και πιο οδηγοκεντρικό supercar στον κόσμο. Η τοποθέτηση του πήχη σε τόσο υψηλό επίπεδο απαιτούσε νέα επίπεδα καινοτομίας και διαφορετικό τρόπο σκέψης, σε σχέση με την τρέχουσα τάση των supercar, που έχουν συνεχώς μεγαλύτερη ιπποδύναμη, υψηλότερη ταχύτητα και -αναπόφευκτα- μεγαλύτερο βάρος.

Όταν ο 73-χρονος Gordon Murray, ο άνθρωπος που σχεδίασε την θρυλική McLaren F1, παρουσίασε τα σχέδια του T.50, ανακοίνωσε ότι το βάρος του supercar θα είναι μόλις 980 κιλά, όταν το μέσο όρο των σημερινών supercars είναι κοντά στα 1.430 κιλά, ήτοι 40% βαρύτερα. Για να επιτύχει αυτό το μηχανολογικό επίτευγμα, η ομάδα του Murray επέλεξε να μην παρουσιάσει ένα όχημα με απογυμνωμένο track-day αυτοκίνητο, αλλά να παραδώσει στους ιδιοκτήτες ένα μοντέλο που θα είναι άνετο, πρακτικό και θα οδηγείται καθημερινά.

Ο Βρετανός υπόσχεται πως το supercar του θα είναι τόσο ξεχωριστό, τόσο από πλευράς σχεδιασμού, όσο και από πλευράς επιδόσεων, όσο ήταν η McLaren F1 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε. Το T.50 βασίζεται σε monocoque carbon πλαίσιο, όπου μαζί με το carbon αμάξωμα συνολικά ζυγίζουν 150 κιλά.

Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι αρκετά συμπαγείς, με τον όγκο του να είναι μικρότερος από την Porsche 911. Η καμπίνα θα μπορεί να φιλοξενήσει τρεις ενήλικες, με τον οδηγός να κάθεται στο κέντρο, και τους άλλους δύο επιβάτες πίσω του, όπως ακριβώς και στην F1. To βάρος του καθίσματος του οδηγού είναι μικρότερο από 7 κιλά, ενώ τα άλλα δύο κάτω από 3 κιλά. Το μήκος του T.50 αγγίζει τα 4.349 χλστ., το πλάτος τα 1.850 χλστ., το ύψος τα 1.152 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.700 χλστ., και η αναλογία βάρους είναι 50:50.

https://youtu.be/Zt8EX1VOmSc

Μηχανικά φορά έναν ατμοσφαιρικό V12 3,9-λίτρων κινητήρα, τοποθετημένο στο κέντρο, απόδοσης 650 ίππων με 450 Nm ροπής. Ο κινητήρας έχει την υπογραφή των μηχανικών της Cosworth Powertrain και ζυγίζει κάτω από 180 κιλά. Το νούμερο αυτό τον καθιστά ως τον πιο ελαφρύ V12 κινητήρα που έχει κατασκευαστεί ποτέ για αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς ζυγίζει 60+ κιλά λιγότερα από τον S70/2 V12 της BMW, που φορούσε η McLaren F1, και απέδιδε τα ίδια άλογα.

Ο κινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στο κέντρο, μπροστά από τον πίσω άξονα, και έχει όριο περιστροφής της 12.100 σ.α.λ., κάνοντας τον, τον κινητήρα με το υψηλότερο όριο περιστροφής που χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Ο κινητήρας συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων της Xtrac, που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτό σημαίνει ότι η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι στο 1.5, όταν ο μέσος όρος του ανταγωνισμούς είναι στο 2.1 κιλά/ίππο.

Ο Murray υπόσχεται πως το supercar του θα είναι τόσο ξεχωριστό, τόσο από πλευράς σχεδιασμού, όσο και από πλευράς επιδόσεων, όσο ήταν η McLaren F1 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε. Ο Βρετανός αναφέρει ότι ένα βαρύ αυτοκίνητο δεν μπορεί ποτέ να προσφέρει τις δυναμικές ιδιότητες ενός ελαφρύτερου αυτοκινήτου, ακόμη και αν αυτό έχει την ίδια αναλογία κιλών ανά ίππο. Παρότι σήμερα είναι δυνατό τα βαριά supercars να “καμουφλάρουν” τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά με τη τοποθέτηση πολύπλοκης ενεργής ανάρτησης και εξελιγμένων ηλεκτρονικών, η ευελιξία, η απόκριση και η ανταμοιβή του οδηγού μέσα σε ένα ελαφρύ όχημα είναι κάτι που δεν μπορούν ποτέ να πλησιάσουν.

Σύμφωνα με τον Murray, το νέο του supercar αντλεί έμπνευση “από την αγνότητα και την απλότητα” της McLaren F1, καθώς κανένα μοντέλο από τότε δεν έχει καταφέρει να γίνει ο πραγματικός διάδοχός της. Παράλληλα θα είναι το πιο αγνό, ελαφρύ και το πιο επικεντρωμένο στον οδηγό supercar που κατασκευάστηκε ποτέ. Η προσοχή στη λεπτομέρεια και ότι καμία εξοικονόμηση βάρους δεν θεωρείται ασήμαντη, φαίνεται στο ότι η “πενταλιέρα” είναι 300 γρ. ελαφρύτερη από αυτήν των μονοθέσιων της F1, ενώ το παρμπρίζ είναι 28% πιο λεπτό από τα συνηθισμένο, αλλά παραμένει ένα ισχυρό δομικό στοιχείο.

Η αεροδυναμική του T.50 είναι εμπνευσμένη από την McLaren F1 και διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ροής αέρα στο κάτω μέρος του οχήματος, καθώς και έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ανεμιστήρα 400 mm στο πίσω μέρος, ο οποίος επίσης βοηθάει στην ροή του αέρα στο κάτω μέρους του οχήματος. Σύμφωνα με τον Murray, το Τ.50 θα έχει την πιο προηγμένη αεροδυναμική αυτοκινήτου που μπορεί να κινηθεί νόμιμα σε δημόσιους δρόμους. Τα φρένα αποτελούνται από carbon-κεραμικούς δίσκους με πολυπίστονες δαγκάνες.

Η εταιρία βρίσκεται σε προχωρημένα στάδια ανάπτυξης, με το T.50 να κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μόλις 100 μονάδες του θα κατασκευαστούν, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν από τις αρχές του 2022. Η αρχική τιμή του ξεπερνά τα 2 εκατ. λίρες (2,26 εκατ. ευρώ) χωρίς φόρους.