Γερμανία και Ολλανδία δίνουν επιδοτήσεις 6.000 και 4.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σχετικά άρθρα

Η Άνγκελα Μέρκελ ανακοίνωσε σήμερα μια δέσμη μέτρων ύψους 130 δισ. ευρώ για την ανάκαμψη της γερμανικής οικονομίας, με το σχέδιο να προβλέπει μεταξύ άλλων επιδόματα, φοροαπαλλαγές, οικονομικά κίνητρα και μειώσεις σε τιμολόγια υπηρεσιών.

Στον κλάδο της βιομηχανίας των αυτοκινήτων, η Γερμανία, μέχρι το τέλος του 2021 θα επιδοτεί με 6.000 ευρώ την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αξίας έως 40.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα, η επιδότηση αυτή ανέρχονταν στα 3.000 ευρώ, ενώ σε συνδυασμό με τα 3.000 ευρώ που δίνουν ως επιδότηση οι αυτοκινητοβιομηχανίες, το συνολικό όφελος για την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου με αξία έως 40.000 ευρώ φτάνει τα 9.000 ευρώ.

Επίσης η Μέρκελ ανακοίνωσε πως μειώνεται ο ΦΠΑ στην αγορά αυτοκινήτου από το 19% στο 16%, ενώ από την 1 Ιανουαρίου του 2021 θα τεθεί σε ισχύ η επιβολή κλιμακωτού φόρου επί των οχημάτων που εκπέμπουν άνω των 95 γρ/χλμ CO2, με τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που θα εκπέμπουν άνω των 195 γρ/χλμ CO2 να πληρώνουν διπλάσιο φόρο σε σχέση με σήμερα.

Οι αγοραστές μικρότερων αυτοκινήτων με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μικρότερες των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο δεν αντιμετωπίζουν επιπλέον επιβαρύνσεις, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται πλήρως από οποιονδήποτε φόρο οχημάτων μέχρι το τέλος του 2030.

Παράλληλα η Γερμανία ανακοίνωσε πως πρέπει όλα τα πρατήρια καυσίμων στη χώρα, που αγγίζουν τις 14.118, να προσφέρουν και σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Στη Γερμανία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν μόλις το 1,8% των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων πέρυσι, με τα αυτοκίνητα ντίζελ και βενζίνης να αντιπροσωπεύουν το 32% και το 59,2% αντίστοιχα.

Τον Μάιο πουλήθηκαν στη Γερμανία 168.148 νέα αυτοκίνητα, -50% σε σχέση με τον Μάιο του 2019 και μόλις τα 5.578 εξ’αυτών, το 3,3%, ήταν ηλεκτρικά. Το 51,1% ήταν βενζινοκίνητα, το 31,6% ήταν πετρελαιοκίνητα και το 17,6% ήταν υβριδικά ή plug-in υβριδικά.

Έως τον Μάρτιο του 2020, η Γερμανία διέθετε 27.730 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όταν απαιτούνται τουλάχιστον 70.000 σταθμοί φόρτισης και 7.000 σταθμοί γρήγορης φόρτισης.

Στην Ολλανδία από την άλλη, από την 1η Ιουλίου επιδοτείται με 4.000 ευρώ η αγορά ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος με αξία από 12.000 έως 45.000 ευρώ, ενώ η αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού μοντέλου επιδοτείται με 2.000 ευρώ.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Ευρώπη χρειάζεται 8 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως έως το 2030, για να επιτύχει τους στόχους CO2

Μια νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποκαλύπτει ένα ανησυχητικό χάσμα μεταξύ της τρέχουσας διαθεσιμότητας δημόσιων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην...

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...