Στην Porsche η τεχνολογία 3D εκτύπωσης χρησιμοποιείται ήδη στην κατασκευή πρωτοτύπων, στη παραγωγή ανταλλακτικών για κλασικά σπορ αυτοκίνητα, στη δομή των καθισμάτων και σε άλλους τομείς. Τώρα η γερμανική εταιρία, σε συνεργασία με τους συνεργάτες της, Mahle και Trumpf, καθώς και της Zeiss, εξελίσσει περαιτέρω την εν λόγω τεχνολογία, την οποία θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά στα πιστόνια του κινητήρα της 911 GT2 RS.

Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα της 3D εκτύπωσης είναι η βελτιστοποιημένη δομή στα έμβολα, όσον αφορά στα φορτία που εκείνα καλούνται να αντιμετωπίσουν. Έτσι, ο τρόπος παραγωγής τους όχι μόνο επιτρέπει τη μείωση του βάρους κατά 10%, αλλά χαρίζει μία πιο σύνθετη δομή (κλειστό αγωγό ψύξης στην κορώνα τους), που δεν μπορεί να επιτευχθεί στα σφυρήλατα πιστόνια.

Επιπλέον, επιτρέπει στον κινητήρα να αυξήσει το όριο περιστροφής του, βελτιστοποιώντας παράλληλα την καύση, ενώ γίνεται καλύτερα η διαχείριση των θερμικών φορτίων. Συνολικά, ο κινητήρας με χρήση 3D εκτυπωμένων πιστονιών μπορεί να αποδίδει μέχρι και 30 ίππους περισσότερους.

Για την παραγωγή των πιστονιών της 911 GT2 RS, η Porsche αναφέρει ότι χρησιμοποιεί μία μεταλλική σκόνη υψηλής καθαρότητας στο προκαθορισμένο κράμα. Μέσω της προηγμένης διαδικασίας σύντηξης μετάλλων λέιζερ (LMF), μια ακτίνα λέιζερ τήκει ανά στρώση τη σκόνη και όσο αυτή κρυώνει, στερεοποιείται σε μία ενιαία δομή στο επιλεγμένο σχέδιο του πιστονιού.