Οι μπαταρίες στερεού τύπου θα φέρουν την επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα αφού υπόσχονται ταχύτερους χρόνους φόρτισης, μικρότερο μέγεθος, μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη ασφάλεια και πενταπλάσια αυτονομία. Αυτού του τύπου οι μπαταρίες, αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη.

Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%. Η Toyota θέλει με τις νέες μπαταρίες να μειώσει τον χρόνο φόρτισης σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ θέλει οι μπαταρίες αυτές να διατηρούν το 90% της ενεργειακής τους απόδοσης για διάστημα 30 ετών.

1Διάβασε επίσης

H Toyota θα παρουσιάσει 10 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025

Η Toyota προβλέπει πως από το 2025 και μετά θα προσφέρει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις σε κάθε μοντέλο που θα έχει στην αγορά. Να σημειωθεί ότι μέχρι το 2030, η Toyota σκοπεύει να πουλήσει 5,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκατομμυρίου αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων ή αυτοκίνητα με κινητήρες υδρογόνου.

Ο Ιαπωνικός κολοσσός θα παρουσίαζε ένα πρωτότυπο με μπαταρίες στερεού τύπου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο αν αυτοί δεν ακυρωνόταν λόγω της πανδημίας. Οι αγώνες ήταν προγραμματισμένοι να ξεκινήσουν στις 24 Ιουλίου και να διαρκέσουν έως τις 9 Αυγούστου. Ωστόσο η πανδημία ανάγκασε τους διοργανωτές να τους μεταθέσουν για το 2021 (23 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου).

2

Οι solid state μπαταρίες του πρωτότυπου που θα παρουσίαζε η Toyota θα μπορούσαν να φορτίσουν πλήρως μέσα σε 15 λεπτά, με την ιαπωνική εταιρία να έχει θέσει ως στόχο να ξεκινήσει την περιορισμένη παραγωγή τους έως το 2025. Αρχικά θα κοστίζουν περισσότερο από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, αλλά όσο η παραγωγή τους θα αυξάνεται, τόσο οι τιμές τους θα μειώνονται.