Με την Toyota να πιστεύει πως το μέλλον της αυτοκίνησης είναι υβριδικό ηλεκτρικό και με κινητήρες υδρογόνου, στο περιθώριο της έκθεσης του Τόκιο, ο αντιπρόεδρος της, Didier Leroy, μίλησε για την ηλεκτροκίνηση και την επανάσταση που θα φέρουν οι solid-state μπαταρίες που ετοιμάζει.
Η Toyota καθυστέρησε να μπει στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο να αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2020-2021 και να εξοπλίζεται με solid-state μπαταρίες.
Οι μπαταρίες αυτές θα αντικαταστήσουν τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, έχοντας μικρότερο μέγεθος, αλλά συνάμα πενταπλάσια αυτονομία. Αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη, προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ ανά φόρτιση σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο.
Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%, προσφέροντας μια αυτονομία -στην καλύτερη- 350 χλμ. Η Toyota θέλει με τις νέες μπαταρίες να μειώσει τον χρόνο φόρτισης σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Περισσότεροι από 200 μηχανικοί της Toyota απασχολούνται την περίοδο αυτή με την ανάπτυξη των solid-state μπαταριών, με το ηλεκτρικό μοντέλο, με αυτές τις μπαταρίες, λέγεται ότι αρχικά θα κυκλοφορήσει μόνο στην Ιαπωνία, για να ακολουθήσει αργότερα και στις υπόλοιπες αγορές.