O Euro NCAP ανακοίνωσε σήμερα τα πρώτα αποτέλεσμα των αυστηρότερων δοκιμών πρόσκρουσης. Συγκεκριμένα υπάρχει πλέον νέα δοκιμή μετωπικής σύγκρουσης, η “Moving Barrier to Moving Car” που αντικαθιστά τη προηγούμενη, η οποία χρησιμοποιούνταν από το 1997, ήτοι τα τελευταία 23 χρόνια. Η νέα δοκιμή αξιολογεί όχι μόνο την προστασία των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά παράλληλα αξιολογεί και το πως το μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων που εμπλέκονται σε ένα ατύχημα, συμβάλλει σε τραυματισμούς στο άλλο όχημα. Επίσης εισάγεται το Mobile Progressive Deformable Barrier, ενώ μέσα στα αυτοκίνητα θα βρίσκεται το καλύτερο ανδρείκελο δοκιμών πρόσκρουσης, το Thor.

Το πρώτο αυτοκίνητο που υποβλήθηκε στο νέο πρωτόκολλο δοκιμών του 2020 είναι το νέο Toyota Yaris, το οποίο διέπρεψε. Πιο συγκεκριμένα, η τέταρτη γενιά του Toyota Yaris απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας, συγκεντρώνοντας 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 78% στη προστασία πεζών και 85% στα συστήματα ασφαλείας.

Η δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης επικαλύπτει το 50% του πλάτους του αυτοκινήτου, το οποίο προσκρούει σε μια κινητή παραμορφώσιμη πλατφόρμα, όπου αυτοκίνητο και πλατφόρμα κινούνται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, σε αντίθετη φορά. Έπειτα, γίνεται μια δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, με το αυτοκίνητο να προσκρούει -με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα- σε μια άκαμπτη μπαριέρα πλήρους πλάτους, για να ακολουθήσει η δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης, όπου μια κινητή παραμορφώσιμη πλατφόρμα προσκρούει στην πόρτα του οδηγού με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα. Τέλος, υπάρχει η πλευρική πρόσκρουση πάνω σε μια άκαμπτη κολώνα, με ταχύτητα 32 χλμ/ώρα.

Μετά πραγματοποιείται μια σειρά δοκιμών για τους πεζούς, ενώ η ενεργητική ασφάλεια δοκιμάζεται με βάση τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου.