Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Honda Jazz e:HEV

Σχετικά άρθρα

Στο πρόσφατο ταξίδι μας στην Φρανκφούρτη εκτός από το Honda e οδηγήσαμε και το νέο Jazz e:HEV και τη νέα Crossover έκδοση του, που ονομάζεται Crosstar. Το νέο υβριδικό Jazz αποτελεί βασικό στοιχείο του Electric Vision πλάνου της Honda, το οποίο -όπως διάβασες στη δοκιμή του ηλεκτρικού της μοντέλου- έχει ως στόχο μέχρι το 2022 να διαθέτει ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις σε όλα τα mainstream μοντέλα της στην Ευρώπη.

Το αυτοκίνητο

Σχεδιαστικά το νέο Jazz ακολουθεί τις βασικές λειτουργικές και στιλιστικές αρχές που πρωτοείδαμε στο Honda e. Χάρη στις νέες δομικές τεχνολογίες, η μπροστά κολόνα είναι μισή σε πλάτος συγκριτικά με αυτή του προηγούμενου μοντέλου, βελτιώνοντας την οριζόντια ορατότητα προς τα εμπρός. Η καλαίσθητη σχεδίαση της κολόνας είναι αποτέλεσμα της πολύ βελτιωμένης στρεπτικής ακαμψίας και των νέων δομικών τεχνολογιών που μεταφέρουν τα φορτία πρόσκρουσης προς τα ειδικά σχεδιασμένα σημεία κατάρρευσης.

Φυσικές, ζωηρές γραμμές εκτείνονται οριζόντια κατά μήκος των πλευρών του αυτοκινήτου, αποτυπώνοντας μία φρέσκια σχεδίαση. Οι πιο απότομες, πιο κάθετες γραμμές τονίζουν το πίσω φτερό και τα τόξα των θόλων των τροχών, ενισχύοντας οπτικά το φαρδύτερο στήσιμο του αυτοκινήτου και την αίσθηση σταθερότητας. Η σχεδίαση του πίσω τμήματος απηχεί τις καθαρές γραμμές του εμπρός τμήματος με μία κομψή, νέα οριζόντια διάταξη των φωτιστικών σωμάτων και μία διακριτική αεροτομή οροφής.

Crosstar έκδοση

Το νέο Jazz προσφέρεται και στην Crosstar έκδοση που απευθύνεται σε εκείνους που τους αρέσουν τα crossover. Διαθέτει αυξημένη κατά 16 χλστ. απόσταση από το έδαφος και ξεχωρίζει από τη μοναδική σχεδίαση μάσκας, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, την αδιάβροχη επένδυση καθισμάτων, τις ενσωματωμένες ράγες οροφής και τις διαφορετικές ζάντες 16 ιντσών.

Η Honda έχει δηλώσει ότι θα προσφέρει Crosstar εκδόσεις και στα υπόλοιπα μοντέλα της.

Διαστάσεις

Το μήκος της τέταρτης γενιάς του Jazz αγγίζει τα 4.044 χλστ. (+14 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο), το ύψος έχει μειωθεί κατά 24 χλστ., αγγίζοντας τα 1.526 χλστ., και το πλάτος ανέρχεται σε 1.694 χλστ. Το μεταξόνιο των 2.517 χλστ. δεν άλλαξε σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, κάτι που σημαίνει ότι η καμπίνα του παραμένει -με διαφορά- η πιο ευρύχωρη στην κατηγορία του, ικανοποιώντας τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (304 έως 1.205 λίτρα). Ο χώρος αποσκευών του Jazz Crosstar είναι ελάχιστα μικρότερος και φτάνει τα 298 έως 1.199 λίτρα.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό συναντάμε ποιοτικότερα υλικά σε σχέση με το παρελθόν, με το Jazz να διακρίνεται για την άνεση και ευρυχωρία του. Η Honda, προκειμένου να διατηρήσει την μεγάλη ευρυχωρία στο εσωτερικό, κύριο χαρακτηριστικό όλων των προηγούμενων γενιών του Jazz, τοποθέτησε το ρεζερβουάρ στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα, μια υλοποίηση που κάνουν το μοντέλο της μοναδικό στη κατηγορία του.

Με τον τρόπο αυτό, το Jazz διατηρεί τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats, που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης προς τα πάνω ή προς τα κάτω για την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Αυτό σημαίνει ότι και το νέο Jazz είναι για ακόμα μία φορά κορυφαίο στην κατηγορία του, με την καμπίνα να διακρίνεται για την ευρυχωρία της και για τις πολλαπλές θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων.

Εντύπωση προκαλεί το διάκτινο τιμόνι, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, που παρέχει όλες τις πληροφορίες οδήγησης και της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Το φαρδύ υποβραχιόνιο και τα νέα φαρδύτερα και καλύτερης στήριξης εμπρός καθίσματα με ειδικά μαξιλάρια στήριξης (αντικαθιστούν το προηγούμενο σύστημα με ελατήρια) προσφέρουν πολύ καλή άνεση για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια. Η βελτιωμένη σχεδίαση των πίσω καθισμάτων και η πιο παχιά επένδυση αυξάνουν την άνεση για τους πίσω επιβάτες.

Τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά, η συναρμογή άψογη, ενώ χάρη στις νέες και κατά 50% πιο λεπτές μπροστινές κολώνες, βελτιώνεται η οριζόντια ορατότητα. Επιπλέον, οι μεγάλες επιφάνειες του παρμπρίζ και από τα εμπρός φινιστρίνια, αφήνουν επιπλέον φυσικό φως να μπει στη καμπίνα, ενισχύονται έτσι την αίσθηση ευρυχωρίας.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect, διαθέτει οθόνη αφής, WiFi hotspot, υποστηρίζει έλεγχο μέσω χειρονομιών, όπως επίσης Android Auto και Apple CarPlay, μέσω μιας οθόνης αφής 9 ιντσών.

Αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα

Το νέο Jazz διαθέτει συνολικά 10 αερόσακους, καθώς είναι το πρώτο -και μοναδικό μέχρι στιγμής στην κατηγορία του- που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό ένα αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Ο νέος αυτός αερόσακος είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ του οδηγού και του επιβάτη. Αυτός βοηθά στην αποφυγή άμεσης επαφής και στη μείωση του αντίκτυπου της σύγκρουσης μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο αερόσακος είναι τοποθετημένος με ακρίβεια για να παρέχει τη μέγιστη προστασία κατά την ανάπτυξη, ο αερόσακος είναι τοποθετημένος έτσι ώστε να “αγκαλιάζει” τον οδηγό. Για να υλοποιήσει αυτό το νέο χαρακτηριστικό, η ομάδα μηχανικών της Honda ανέπτυξε τη μονάδα του αερόσακου ώστε να χωράει στο πάνω στήριγμα του νέου καθίσματος οδηγού.

Ο νέος αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα λειτουργεί σε συνδυασμό με δύο άλλα χαρακτηριστικά ασφαλείας, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Αυτά είναι οι προεντατήρες της ζώνης ασφαλείας, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη, που μειώνουν την πλευρική κίνηση των επιβατών και το κεντρικό υποβραχιόνιο που έχει αυξημένο ύψος. Συνολικά, ο αντίκτυπος αυτής της νέας προσέγγισης μπορεί να μειώσει τον τραυματισμό του κεφαλιού κατά 85% για τον επιβάτη από την πλευρά της σύγκρουσης και κατά 98% για τον επιβάτη που βρίσκεται στην άλλη πλευρά της σύγκρουσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα εσωτερικών δοκιμών της Honda.

Κινητήρας

Το νέο Jazz θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με υβριδικό σύστημα, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία i-MMD που είδαμε στο υβριδικό CR-V. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων, απόδοσης 97 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson (με θερμοδυναμικής απόδοση 40,5%), μία μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 80 kW και έναν 70 kW. Συνδυαστικά, η απόδοση του συνόλου είναι 109 άλογα και 253 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,4 δευτ. (9,9 δευτ. στην έκδοση Crosstar), με την τελική να αγγίζει τα 175 χλμ/ώρα (173 χλμ/ώρα η Crosstar).

Το υβριδικό σύστημα δεν χρησιμοποιεί συμβατικό κιβώτιο με γρανάζια για μείωση των απωλειών. Αντ’αυτού, ένας συμπλέκτης που βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα από τους δύο ηλεκτροκινητήρες εμπλέκει τον κάθε έναν, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί περισσότερο σαν γεννήτρια για να παράγει ρεύμα φόρτισης για την μπαταρία αλλά και για να κινήσει τον ελαφρώς μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα 80 kW, ο οποίος μεταφέρει την ισχύ απευθείας στους τροχούς.

Ο υπολογιστής του συστήματος επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Αυτά είναι το EV Drive, το Hybrid Drive και το Engine Drive.

  • EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
  • Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
  • Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη

H απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά καλή με τις εναλλαγές λειτουργίας να γίνονται αυτόματα και ομαλά. Στόχος του συστήματος είναι η όσο το δυνατόν μικρότερη “συμμετοχή” του βενζινοκινητήρα για την επίτευξη της ιδιαίτερα χαμηλής κατανάλωσης, που -σύμφωνα με την εταιρία- η μικτή είναι στα 4,5 λίτρα/100 χλμ., με 102 γρ/χλ CO2, πάντα σε κύκλο WLTP.

Τιμές

Διαθέσιμο για παραγγελία είναι το νέο Honda Jazz στην Ελλάδα το οποίο ξεκινά από τις 21.700 ευρώ στην έκδοση Jazz e:HEV, ενώ στην έκδοση Crosstar ξεκινά από τις 29.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει το πιο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης Executive. Το πρώτο αναμένεται να είναι διαθέσιμο στη χώρα μας μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Οδηγώντας

Κατά την σύντομη δοκιμή μας στους δρόμους της Φρανκφούρτης, στο δρόμο το Jazz e:HEV δεν διαφέρει δραματικά σε σχέση με το παρελθόν, αλλά είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις. Ευέλικτο, ευχάριστο και άνετο, με το ευρύχωρο και ευήλιο εσωτερικό του να σε προδιαθέτουν θετικά.

Το setup της ανάρτησης επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει παραπάνω από αισθητές κλίσεις στις γρήγορες στροφές, με το Jazz να μην προτιμά τις γρήγορες βόλτες. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ειδικά για αυτοκίνητο του B-Segment, με την πολύ καλή λειτουργία του υβριδικού συστήματος να συμβάλλει σε μια αγχολυτική εμπειρία. Παρόμοια η αίσθηση και στην έκδοση Crosstar, με την αυξημένη διαδρομή των αμορτισέρ να παρέχει ακόμα καλύτερη άνεση, παρά τις μεγαλύτερες ζάντες.

Με απαλές πιέσεις στο πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν εμπλέκεται καθόλου, ενώ κατά βάση το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά, με τον κινητήρα να φορτίζει τις μπαταρίες, και αυτές να δίνουν κίνηση στους τροχούς. Το σύστημα μετάδοσης διαθέτει μία σχέση και θυμίζει την λειτουργία του καλού CVT του Civic, καθώς με χαλαρή οδήγηση, η οικονομία καυσίμου είναι δεδομένη.

Αν πατήσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, ο θόρυβος από τις υψηλές στροφές του κινητήρα i-VTEC θα περάσει στη καμπίνα, με το κιβώτιο ναπροσομοιώνει -μέσω λογισμικού- την λειτουργία αλλαγών σχέσεων, χωρίς πρακτικά να αλλάζουν. Αυτό σύμφωνα με τον Kotaro Yamamoto, Technical Advisor της Honda Motor Europe, γίνεται για να τονίζεται στους επιβάτες η αίσθηση της επιτάχυνσης.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

BYD Ocean-M Concept

Το Ocean-M Concept παρουσίασε η BYD στην έκθεση του Πεκίνου, με το πρωτότυπο να περνά στη παραγωγή μέσα στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Πρόκειται...