Το 2018 η CIA και οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ της κυβέρνησης του πρόεδρου των ΗΠΑ, Donald Trump, υποστήριξαν ότι τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα της Huawei μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπία εναντίον της Αμερικής, μέσω trojan horses. Έτσι, ένα χρόνο αργότερα, τον Μάιο του 2019, ο Trump κήρυξε εθνική κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κάτι που του επέτρεψε να απαγορεύσει την κυκλοφορία των συσκευών της κινέζικης εταιρίας στην αμερικάνικη αγορά, ενώ απαίτησε από την Google να διακόψει τη συνεργασία της με τη Huawei σε ότι αφορά το λειτουργικό σύστημα Android στα smartphones της Huawei.

Αυτό δεν πτόησε την Huawei και έχοντας κυρίαρχη θέση στην ασιατική αγορά προσπαθεί να γίνει η νέα τεχνολογική υπερδύναμη, καθώς πλέον αναπτύσσει το δικό της λογισμικό και το hardware για τα smartphones της και το δικό της οικοσύστημα, όπως κάνει για παράδειγμα η Apple. Ωστόσο, η κινέζικη εταιρία φαίνεται ότι δεν μένει μόνο εκεί και συνεχίζει να εξελίσσεται και να επεκτείνεται σε νέους κλάδους της τεχνολογίας.

Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή η κινέζικη εταιρία ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην ηλεκτροκίνηση με την παρουσίαση του Huawei DriveOne. Αυτό είναι ένα all-in-one ηλεκτρικό σύστημα οδήγησης, το οποίο περιλαμβάνει τον ηλεκτροκινητήρα και τα υπόλοιπα περιφερειακά που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτά είναι η μονάδα ελέγχου του συστήματος (MCU), ο μετατροπέας ρεύματος DC-DC, ο ενσωματωμένος φορτιστής (OBC), η μονάδα διανομής της ενέργειας (PDU), η μονάδα ελέγχου της μπαταρίας (BCU) και το κιβώτιο.

Η Huawei ισχυρίζεται ότι το DriveOne είναι το πρώτο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό σύστημα στην αυτοκινητοβιομηχανία, που ενσωματώνει τα μηχανικά μέρη και τα διάφορα εξαρτήματα, ενώ υποστηρίζεται από αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για την επικοινωνία μεταξύ του κεντρικού υπολογιστή και του cloud.

Κατά την παρουσίαση, ο Zhou Taoyuan, πρόεδρος του τμήματος ενέργειας της Huawei δήλωσε:

Στους τομείς της παρακολούθησης μετάδοσης, της ασφάλειας της μπαταρίας και της πρόβλεψης προβλημάτων των ηλεκτρικών οχημάτων, θα δημιουργήσουμε καινοτόμες λύσεις που ενσωματώνουν την τεχνολογία AI στο cloud για να βοηθήσουν τις εταιρείες να κατασκευάσουν καλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Huawei αναφέρει ότι το DriveOne συμμορφώνεται με τα πρότυπα γρήγορης φόρτισης 2C, εξασφαλίζοντας αυτονομία 200 χλμ. με φόρτιση μόλις 10 λεπτών, με το επίπεδο πυκνότητας της ισχύος να φτάσει στα 2,1 kW. Τέλος, η Huawei τονίζει ότι με το DriveOne οι εταιρίες μπορούν να μειώσουν τον όγκο των ηλεκτρικών οχημάτων εξαιτίας των συμπαγών διαστάσεων του, καθώς έχουν αφαιρεθεί δύο βραχίονες στήριξης, μειώνοντας την καλωδίωση κατά 5 μέτρα, μειώνοντας τους συνδέσμους κατά 3 και αφαιρώντας κάποιες σωληνώσεις νερού.