O Ashwani Gupta, COO της Nissan σε συνέντευξη του παραδέχτηκε πως η ιαπωνική εταιρία έχει σήμερα μια γερασμένη γκάμα μοντέλων, κατηγορώντας τον Carlos Ghosn γι’αυτό. Όπως είπε, η επεκτατική στρατηγική του Ghosn κατέρρευσε και παρότι ο στόχος ήταν η Nissan το τελευταίο οικονομικό έτος να έχει μερίδιο αγοράς 8% και περιθώριο κέρδους 8%, τελικά είχε 5,8% μερίδιο αγοράς και λειτουργικές ζημιές περίπου 330 εκατ. ευρώ.

Ο Gupta είπε πως η επεκτατική στρατηγική του Ghosn είχε ως αποτέλεσμα η Nissan να διαθέτει σήμερα “ένα γερασμένο στόλο μοντέλων και μια μεγάλη γκάμα που δεν μπορεί να την διατηρήσει”. Για παράδειγμα, η προηγούμενη γενιά του Juke έμεινε στην αγορά 9 χρόνια, ενώ το Qashqai βρίσκεται στην αγορά από το 2013.

Η Nissan θα στηριχθεί στα crossovers μοντέλα της στην αγορά της Ευρώπης. γι’αυτό μέσα στο 2021 θα παρουσιαστεί η νέα του γενιά του Qashqai, ενώ θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις του νέου X-Trail, αλλά και τους αμιγώς ηλεκτρικού crossover Ariya.

1Διάβασε επίσης

Επίσημο: Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Nissan. Κλείσιμο εργοστασίων, λιγότερα μοντέλα

Σύμφωνα με το τετραετές σχέδιο της, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα μειώσει τη γκάμα των μοντέλων της κατά 20% (από 69 σε λιγότερο από 55 μοντέλα), προκειμένου να μειώσει τα σταθερά κόστη της κατά 300 δισεκατομμύρια γιεν (2,54 δισ. ευρώ). Η Nissan στοχεύει σε περιθώριο κέρδους 5% και μερίδιο παγκόσμιας αγοράς 6%, έως το τέλος του οικονομικού έτους 2023. Για να το καταφέρει αυτό θα χρησιμοποιήσει τη Συμμαχία της με την Renault και την Mitsubishi.

Η Nissan θέλει μέχρι το 2023 τα μισά από τα αυτοκίνητα της που θα πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά και υβριδικά, με το νέο Z να μην έρχεται στη Γηραιά Ήπειρο λόγω της μείωσης των πωλήσεων των σπορ αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά και των αυστηρότερων κανονισμών ρύπων.

Η Nissan θα εστιάσει πλέον στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής. Η Nissan θα μειώνει την παρουσία της στην Ευρώπη, μειώνοντας τα κανάλια διανομής της σε 30 χώρες, κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη. Επίσης θα κλείσει το εργοστάσιο της στη Αβίλα και θα το μετατρέψει σε αποθήκη.

Η Nissan το 2019 είχε μερίδιο πωλήσεων 2,5% στην αγορά της Ευρώπης πουλώντας 380.982 αυτοκίνητα. Το 2018 πούλησε 473.813 αυτοκίνητα, έχοντας μερίδιο αγοράς 3,1%, ενώ το 2017 πούλησε 552.250 αυτοκίνητα, έχοντας μερίδιο αγοράς 3,6%.

Φέτος, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Νοέμβριο η Nissan έχει μερίδιο αγοράς 2,1% αφού πούλησε 187.136 αυτοκίνητα, -28,7% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019, όπου είχε πουλήσει 262.282 αυτοκίνητα (2,2% μερίδιο αγοράς).