Η Nissan παρουσίασε το νέο τετραετές σχέδιο αναδιάρθρωσης της που θα την μετατρέψει σε μια μικρότερη, πιο οικονομικά αποδοτική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ παράλληλα ανακοίνωσε σημαντικές ετήσιες απώλειες, για την χρήση του 2019, ύψους 5,67 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο του τετραετούς σχεδίου, η Nissan θα μεταμορφώσει την επιχείρησή της, εξορθολογίζοντας τις μη κερδοφόρες επιχειρήσεις και τις πλεονάζουσες εγκαταστάσεις της, προχωρώντας παράλληλα σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η εταιρεία θα μειώσει επίσης το σταθερό κόστος εξορθολογίζοντας την παραγωγική της ικανότητα, μειώνοντας την παγκόσμια γκάμα προϊόντων της και τα έξοδα της.

1

Ο Makoto Uchida, CEO της Nissan, δήλωσε:

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης μας στοχεύει στη διασφάλιση σταθερής ανάπτυξης αντί της υπερβολικής επέκτασης των πωλήσεων. Τώρα θα επικεντρωθούμε στις βασικές μας ικανότητες και θα βελτιώσουμε την ποιότητα της επιχείρησής μας, διατηρώντας παράλληλα την οικονομική πειθαρχία και εστιάζοντας στα καθαρά έσοδα ανά μονάδα για την επίτευξη κερδοφορίας. Αυτό συμπίπτει με την αποκατάσταση ενός πολιτισμού που ορίζεται από το “Nissan-ness” για μια νέα εποχή.

Η Nissan πρέπει να προσφέρει αξία στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο. Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να προχωρήσουμε σε σημαντικές καινοτομίες στα προϊόντα, στις τεχνολογίες και στις αγορές όπου είμαστε ανταγωνιστικοί. Αυτό είναι το DNA της Nissan. Σε αυτήν τη νέα εποχή, η Nissan παραμένει επικεντρωμένη στους ανθρώπους, για να προσφέρει τεχνολογίες για όλους τους ανθρώπους και να συνεχίσει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, όπως μόνο η Nissan μπορεί.

2Μείωση γκάμας κατά 20%

Το σχέδιο ακολουθεί τη νέα στρατηγική που ανακοίνωσε χθες η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, στην περιγράφεται η πιο στενή τους συνεργασία στην ανάπτυξη, στη κοινή χρήση τεχνολογιών και στην παραγωγή αυτοκινήτων για τη μείωση του κόστους και τη διασφάλιση της συνεχούς ύπαρξης του ομίλου.

Σύμφωνα με το τετραετές σχέδιο, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα μειώσει τη γκάμα των μοντέλων της κατά 20% (από 69 σε λιγότερο από 55 μοντέλα), προκειμένου να μειώσει τα σταθερά κόστη της κατά 300 δισεκατομμύρια γιεν (2,54 δισ. ευρώ). Η Nissan στοχεύει σε περιθώριο κέρδους 5% και μερίδιο παγκόσμιας αγοράς 6%, έως το τέλος του οικονομικού έτους 2023, συμπεριλαμβανομένων αναλογικών συνεισφορών από την κινέζικη κοινοπραξία, στην οποία κατέχει το 50%, στο πλαίσιο του νέου σχεδίου ανάκαμψης της.

3Μείωση παραγωγής κατά 20%

Η Nissan θα μειώνει την παραγωγική της ικανότητα κατά 20%, έτσι ώστε να κατασκευάζει 5,4 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως, ενώ έχει θέσει ως στόχο να χρησιμοποιεί τουλάχιστον το 80% των εγκαταστάσεων της, καθιστώντας τις λειτουργίες τους πιο κερδοφόρες.

4Κλείσιμο εργοστασίων

Η εταιρία θα κλείσει το εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη, αλλά και αυτό στην Ινδονησία. Αντ’αυτού θα επικεντρωθεί στο εργοστάσιο της στη Ταϊλάνδη, το οποίο θα αναλάβει την παραγωγή των αυτοκινήτων της για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας. Παράλληλα θα ενοποιήσει την παραγωγή της στη Βόρεια Αμερική, γύρω από βασικά μοντέλα.

Σήμερα, στο εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη απασχολούνται περίπου 3.000 άνθρωποι που κατασκευάζουν τα Nissan Navara, Renault Alaskan και Mercedes X-Class. Επίσης κατασκεύαζε το e-NV200. Η Nissan κατά πάσα πιθανότητα θα μεταφέρει τη παραγωγή του Navara στη Νότια Αφρική, ενώ το e-NV200 θα κατασκευάζει στο εργοστάσιο της Renault στο Maubeuge της Γαλλίας.

Το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας θα συνεχίσει κανονικά την λειτουργία του, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί η απόδοσή του.

5Εστίαση στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής

Η Nissan θα εστιάσει πλέον στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής, ενώ αξιοποιώντας την Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα διατηρήσει τις δραστηριότητές της σε “κατάλληλο επιχειρησιακό επίπεδο” στη Νότια Αμερική, στην Ευρώπη και στην Νοτιοανατολική Ασία.

Αποχωρεί από την αγορά της Νοτίου Κορέας, με την Datsun να σταματά τις πωλήσεις της στην Ρωσία, με την Nissan να αναφέρει πως θα προχωρήσει στον εξορθολογισμό των δραστηριοτήτων της σε ορισμένες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Η Ιαπωνική εταιρία θα εστιάσει παγκοσμίως στις βασικές κατηγορίες μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων των κατηγοριών C και D, των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και των σπορ αυτοκινήτων. Μέσα στους επόμενους 18 μήνες θα παρουσιάζει 12 νέα μοντέλα.

6Διάβασε επίσης

Αυτό είναι το νέο Nissan Z

7Βάρος στην ηλεκτροκίνηση

Στο πλαίσιο της διεύρυνσης της παρουσίας της στην ηλεκτροκίνηση, η Nissan, προσδοκά να πουλά ετησίως, έως το τέλος του οικονομικού έτους 2023, 1 εκατ. ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου αυτών που θα φέρουν την e-Power τεχνολογία.

Στην Ιαπωνία θα παρουσιάσει 2 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 4 e-Power, αυξάνοντας τον λόγο ηλεκτρικών μοντέλων στο 60% των πωλήσεων.

Σε ότι αφορά το σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPilot, η Nissan θέλει έως το τέλος του οικονομικού έτους 2023, να πουλά ετησίως 1,5 εκατ. αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αυτό, μιας και το σύστημα θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερα από 20 μοντέλα σε 20 αγορές.

8Πτώση κερδών

Η Nissan σημείωσε ετήσια λειτουργική ζημιά 40,5 δισεκατομμυρίων γιεν (341,5 εκατ. ευρώ) για το προηγούμενο οικονομικό έτος (Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020), η χειρότερη απόδοσή της από το 2008/2009. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους ήταν -0,4%. Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 4,93 εκατομμύρια οχήματα κατά τη διάρκεια της περιόδου, -10,6% σε σχέση με πέρυσι.

Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 14,6% στα 9,88 τρισ. γιεν (83,35 δισ. ευρώ) από 11,57 τρισ. γιεν τη προηγούμενη χρονιά, με την καθαρή ζημιά να ανήλθε σε 5,67 δισ. ευρώ. Η εταιρία διατηρεί επαρκή ρευστότητα ύψους 1,50 τρισ. γιεν (12,61 δισ. ευρώ), ενώ έχει πρόσβαση σε περίπου 11 δισ. ευρώ (1,3 τρισ. γιεν) σε αχρησιμοποίητες πιστωτικές διευκολύνσεις. Λόγω της πανδημίας η Nissan εξασφάλισε δάνεια ύψους 6 δισ. ευρώ μέσα στον Απρίλιο και τον Μάιο.

Η Nissan αρνήθηκε να δώσει προβλέψεις για το τρέχον οικονομικό της έτος που ξεκίνησε τον Απρίλιο λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε από την πανδημία του κορωνοϊούs. Επίσης, αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με πόσες θέσεις εργασίας θα περικόψει.