Ήταν αρχές Ιανουαρίου του 2020 όταν γράφαμε ότι έχοντας ως βάση το “σπάσιμο του φράγματος” των 100.000 πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ελληνική για δεύτερη φορά μετά το 2010, ένα νούμερο κοντά στις 150.000 πωλήσεις ετησίως είναι απόλυτα εφικτό. Υπολογίζαμε, όμως, χωρίς τον νέο κορωνοϊό και τις επιπτώσεις της πανδημία της Covid-19.
Πωλήσεις 2020
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, το 2020 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 80.977 νέα αυτοκίνητα, μια μείωση 29,0% σε σχέση με το 2019, όπου είχαν πουληθεί 114.109 νέα αυτοκίνητα. Τον Δεκέμβριο του 2020 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 9.465 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 11.129 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2019, παρουσιάζοντας μείωση 14,95%. Αύξηση 21,0% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούριων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τον Δεκέμβριο του 2019 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2020 ανέρχονται σε 6.443, έναντι των 6.597 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,3%.
Κοιτώντας συγκεντρωτικά τα νούμερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2020 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 162.575 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 214.940 (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2019, παρουσιάζοντας μείωση 24,4%. Αύξηση 12,6% είχε παρουσιάσει το 12μηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου του 2019, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2018.
Εταιρίες
Θέση | Εταιρία | Πωλήσεις 2020 | Μερίδιο αγοράς |
---|---|---|---|
1 | Toyota | 10.263 (-18,42%) | 12,9% |
2 | Peugeot | 7.259 (-25,72%) | 9,1% |
3 | Volkswagen | 6.888 (-27,18%) | 8,7% |
4 | Hyundai | 5.152 (-34,78%) | 6,5% |
5 | Opel | 5.050 (-31,88%) | 6,3% |
6 | Nissan | 4.375 (-30,72%) | 5,5% |
7 | Suzuki | 3.697 (-43,13%) | 4,6% |
8 | Mercedes | 3.572 (-20,23%) | 4,5% |
9 | Renault | 3.252 (-23,98%) | 4,1% |
10 | Skoda | 3.217 (-19,43%) | 4,0% |
Περνώντας στις εταιρίες, στη πρώτη θέση το 2020 βρέθηκε για 20η φορά τα τελευταία 23 χρόνια η Toyota με 10.263 πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 12,9%, με την Peugeot να διατηρεί τη δεύτερη θέση με 7.259 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 9,1%, και την Volkswagen να υποχωρεί μια θέση και να τερματίζει στη τρίτη θέση με 6.888 πωλήσεις, με 8,7% μερίδιο αγοράς.
Ακολουθούν η Hyundai με 5.152 πωλήσεις (6,5% μερίδιο αγοράς), η Opel με 5.050 πωλήσεις (6,3% μερίδιο αγοράς), η Nissan με 4.375 πωλήσεις (5,5%), η Suzuki 3.697 πωλήσεις (4,6% μερίδιο αγοράς), η Mercedes με 3.572 πωλήσεις (4,5% μερίδιο αγοράς), η Renault με 3.252 πωλήσεις (4,1% μερίδιο αγοράς), ενώ η Skoda μπήκε στο Τοp 10, εκτοπίζοντας τη Citroen, με 3.217 πωλήσεις (4,0% μερίδιο αγοράς).
Τι έκαναν οι Premium εταιρίες
Από πλευράς πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Mercedes-Benz πούλησε 3.572 αυτοκίνητα, στη δεύτερη θέση ανέβηκε η BMW με 3.140 πωλήσεις, η Audi έπεσε στην τρίτη θέση με 2.696 πωλήσεις, η Volvo βρέθηκε στη τέταρτη με 1.476 πωλήσεις και η DS Automobiles στην πέμπτη με 280 πωλήσεις.
Από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν, βλέπουμε πως στην Ελλάδα το 2020 πουλήθηκαν 194 Alfa Romeo, 106 Porsche, 89 Jaguar, 88 Lexus, 22 Tesla, 1 Maserati, 1 Alpina, με τις Aston Martin, Bentley, Lamborghini και Ferrari να μην πωλούν ούτε ένα νέο αυτοκίνητο.
Αναλύοντας κάθε μια μάρκα ξεχωριστά για το 2020:
Εταιρία | Πωλήσεις 2020 | Πωλήσεις 2019 | Διαφορά |
---|---|---|---|
Alfa Romeo | 194 | 293 | -33.79% |
Audi | 2.696 | 4.018 | -32.9% |
BMW | 3.140 | 3.379 | -7.07% |
Citroen | 1.791 | 4.971 | -63.97% |
Dacia | 1.605 | 1.834 | -12.49% |
DS | 280 | 224 | +25% |
Fiat | 2.860 | 7.354 | -61.11% |
Ford | 2.794 | 3.886 | -28.1% |
Honda | 401 | 651 | -38.4% |
Hyundai | 5.152 | 7.900 | -34.78% |
Jaguar | 89 | 126 | -29.37% |
Jeep | 912 | 593 | +53.79% |
Kia | 2.410 | 3.215 | -25.04% |
Land Rover | 356 | 316 | +12.66% |
Lexus | 88 | 91 | -3.3% |
Mazda | 197 | 307 | -35.83% |
Mercedes | 3.572 | 4.478 | -20.23% |
Mini | 1.611 | 1.764 | -8.67% |
Mitsubishi | 443 | 505 | -12.28% |
Nissan | 4.375 | 6.315 | -30.72% |
Opel | 5.050 | 7.413 | -31.88% |
Peugeot | 7.259 | 9.773 | -25.72% |
Porsche | 106 | 108 | -1.85% |
Renault | 3.252 | 4.278 | -23,98% |
Seat | 1.620 | 3.139 | -48.39% |
Skoda | 3.217 | 3.993 | -19,43% |
Smart | 35 | 765 | -95.42% |
SsangYong | 0 | 14 | -100% |
Subaru | 38 | 60 | -36.67% |
Suzuki | 3.697 | 6.501 | -43.13% |
Toyota | 10.263 | 12.580 | -18.42% |
Volkswagen | 6.888 | 9.459 | -27.18% |
Volvo | 1.476 | 1.851 | -20.26% |
Βενζίνη Vs Diesel
Από τα 80.977 νέα αυτοκίνητα του 2020 το 53,2% ήταν με κινητήρα βενζίνης, σημειώνοντας μείωση κατά 12,1% σε σχέση με το 2019. Το 27,5% της αγοράς διέθετε κινητήρα πετρελαίου, σημειώνοντας αύξηση 0,9% σε σχέση με το 2019.
Ακολουθούν τα υβριδικά με μερίδιο αγοράς 14,5% (8,7% αύξηση μεριδίου), τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά-BEV και plug-in υβριδικά-PHEV) αυτοκίνητα είχαν μερίδιο αγοράς 2,6% (2,2% αύξηση μεριδίου), τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο είχαν μερίδιο αγοράς 1,7% (0,2% αύξηση μεριδίου), ενώ τα αυτοκίνητα με υγραέριο είχαν μερίδιο 0,5%, όταν το 2019 είχαν 0,6%.
Τύπος Καυσίμου | 2020 | 2019 |
---|---|---|
Βενζίνη | 53,2% | 65,1% |
Πετρέλαιο | 27,5% | 26,6% |
Υβριδικά (HEV) | 14,5% | 5,8% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 2,6% | 0,4% |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) | 1,7% | 1,4% |
Υγραέριο (bi-fuel) | 0,5% | 0,6% |
Κατηγορίες
Segment | 2020 | 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
---|---|---|---|
A | 8,7% | 14,1% | -5,4 |
A-SUV | 1,5% | 1,3% | +0,2 |
A Συνολικά |
10,3% | 15,4% | -5,1 |
B | 28,0% | 32,9% | -4,9 |
B-SUV | 19,0% | 13,1% | +5,9 |
B Συνολικά | 47,0% | 46,0% | +0,9 |
C | 14,3% | 13,5% | +0,8 |
C-SUV | 22,1% | 18,3% | +3,9 |
C Συνολικά | 36,4% | 31,8% | +4,7 |
D | 1,5% | 1,5% | -0,0 |
D-SUV | 2,7% | 2,5% | +0,2 |
D Συνολικά | 4,2% | 4,0% | +0,2 |
E | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,3% | 0,0 |
E Συνολικά | 0,5% | 0,5% | 0,0 |
F-G | 0,1% | 0,0% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | 0,0 |
F-G Συνολικά | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
Συνολικά SUV | 45,8% | 35,5% | +10,3 |
Sports | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
MPV-M/Combi | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
Από το σύνολο των αυτοκινήτων, τα SUVs και crossovers κατέλαβαν το 45,8% του συνόλου των πωλήσεων το 2019 από το 35,5% που ήταν το 2010. Η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν η B (28,0%), ακολουθούμενη από τις C-SUV (22,1%), B-SUV (19,0%), C (14,3%), και A (8,7%).