Από τη στιγμή που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έπιασαν -κυριολεκτικά- πάτο το 2012, με μόλις 58.482 ταξινομήσεις, η περσινή χρονιά ήταν η έβδομη συνεχόμενη που έκλεισε με θετικό πρόσημο. Ακόμη και με αυτή τη πρόοδο, οι εξωπραγματικές πωλήσεις της δεκαετίας των ’00s, όπου το μέσο όρο πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα ήταν κοντά στις 270.000 μονάδες ετησίως, δεν θα έρθουν ποτέ ξανά στη χώρα, καθώς δεν ήταν υγιές νούμερο, ούτε αντιστοιχούσαν στην πραγματική αγοραστική δυναμική των κατοίκων της Ελλάδας.
1Πωλήσεις 2019
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, το 2019 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 114.110 νέα αυτοκίνητα, μια αύξηση 10,3% σε σχέση με το 2018. Το “σπάσιμο του φράγματος” των 100.000 μονάδων συνέβη για δεύτερη φορά μετά το 2010, κάτι που σημαίνει ότι ένα νούμερο κοντά στις 150.000 ετησίως είναι υγιές και απόλυτα εφικτό για τα επόμενα χρόνια.
Τον Δεκέμβριο του 2019 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 11.129 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 9.195 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 21%. Αύξηση 4,1% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούριων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τoν Δεκέμβριο του 2018 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2019 ανέρχονται σε 6.598 έναντι 5.337 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2018, παρουσιάζοντας μείωση 23,6%.
2
Κοιτώντας συγκεντρωτικά τα νούμερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2019 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 214.940 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 190.847 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 12.6%. Αύξηση 22,6% είχε παρουσιάσει το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017.
3Εταιρίες
Θέση | Εταιρία | Πωλήσεις 2019 | Μερίδιο αγοράς |
---|---|---|---|
1 | Toyota | 12.580 (+7,01%) | 11,0% |
2 | Peugeot | 9.773 (+18,69%) | 8,6% |
3 | Volkswagen | 9.459 (+4,85%) | 8,3% |
4 | Hyundai | 7.900 (+38,16%) | 6,9% |
5 | Opel | 7.413 (+6,95%) | 6,5% |
6 | Fiat | 7.354 (+3,3%) | 6,5% |
7 | Suzuki | 6.501 (-10,14%) | 5,7% |
8 | Nissan | 6.315 (-19,99%) | 5,5% |
9 | Citroen | 4.971 (-6,82%) | 4,4% |
10 | Mercedes | 4.478 (+20,7%) | 3,9% |
Περνώντας στις εταιρίες, στη πρώτη θέση το 2018 βρέθηκε για 19η φορά τα τελευταία 22 χρόνια η Toyota με 12.580 πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 11,0%, με την Peugeot να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση με 9.773 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 8,6%, και την Volkswagen να υποχωρεί μια θέση και να τερματίζει στη τρίτη θέση με 9.459 πωλήσεις (8,3% μερίδιο αγοράς).
Ακολουθούν η Hyundai με 7.900 πωλήσεις (6,9% μερίδιο αγοράς), η Opel με 7.413 πωλήσεις (6,5% μερίδιο αγοράς), η Fiat με 7.354 πωλήσεις (6,5%), η Suzuki 6.501 πωλήσεις (5,7% μερίδιο αγοράς), η Nissan με 6.315 πωλήσεις (5,5% μερίδιο αγοράς), η Citroen με 4.971 πωλήσεις (4,4% μερίδιο αγοράς), ενώ η Mercedes μπήκε στο Τοp 10, εκτοπίζοντας τη Renault, με 4.478 πωλήσεις (3,9% μερίδιο αγοράς).
4Τι έκαναν οι Premium εταιρίες
Από πλευράς πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Mercedes-Benz πούλησε 4.478 αυτοκίνητα, στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Audi με 4.018 πωλήσεις, η BMW βρέθηκε στην τρίτη θέση με 3.379 πωλήσεις, η Volvo στην τέταρτη με 1.851 πωλήσεις, και η DS Automobiles στην πέμπτη με 224 πωλήσεις.
Από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν, βλέπουμε πως στην Ελλάδα το 2019 πουλήθηκαν 126 καινούργιες Jaguar, 108 Porsche, 91 Lexus, 2 Maserati, 2 Tesla, με τις Aston Martin, Bentley, Lamborghini και Ferrari να μην πωλούν ούτε ένα νέο αυτοκίνητο.
Οι τρεις premium γερμανικές εταιρίες (Audi, BMW, Mercedes) είδαν αύξηση στις πωλήσεις τους, όπου από τα 9.218 αυτοκίνητα που παρέδωσαν αθροιστικά το 2018, την περσινή χρονιά έφτασαν τα 11.875, μια αύξηση 22,37%.
5Αναλύοντας κάθε μια μάρκα ξεχωριστά για το 2019:
Εταιρία | Πωλήσεις 2019 | Πωλήσεις 2018 | Διαφορά |
---|---|---|---|
Alfa Romeo | 293 | 507 | -37,54% |
Audi | 4.018 | 2.658 | +51,16% |
BMW | 3.379 | 2.850 | +18,56% |
Citroen | 4.971 | 5.335 | -6,82% |
Dacia | 1.834 | 1.319 | +39,04% |
DS | 224 | 20 | +1.020% |
Fiat | 7.354 | 7.119 | +3,30% |
Ford | 3.886 | 4.172 | -6,85% |
Honda | 651 | 686 | -5,10% |
Hyundai | 7.900 | 5.718 | +38,16% |
Jaguar | 126 | 122 | +3,27% |
Jeep | 593 | 1.158 | -48,79% |
Kia | 3.215 | 2.830 | +13,60% |
Land Rover | 316 | 181 | +74,58% |
Lexus | 91 | 60 | +51,66% |
Mazda | 307 | – | – |
Mercedes | 4.478 | 3.710 | +20,70% |
Mini | 1.764 | 1.612 | +9,42% |
Mitsubishi | 505 | 292 | +72,94% |
Nissan | 6.315 | 7.893 | -19,99% |
Opel | 7.413 | 6.931 | +6,95% |
Peugeot | 9.773 | 8.234 | +18,69% |
Porsche | 108 | 72 | +50% |
Renault | 4.278 | 4.188 | +2,14% |
Seat | 3.139 | 2.665 | +17,78% |
Skoda | 3.993 | 3.607 | +10,70% |
Smart | 765 | 734 | +4,23% |
SsangYong | 14 | 28 | -50% |
Subaru | 60 | 48 | +25% |
Suzuki | 6.501 | 5.902 | +10,14% |
Toyota | 12.580 | 11.755 | +7,01% |
Volkswagen | 9.459 | 9.021 | +4,85% |
Volvo | 1.851 | 1.695 | +9,20% |
6Οι μεγαλύτερες αυξήσεις
7
Αν εξαιρέσεις τις DS, Land Rover, Lexus, και Porsche που έχουν πολύ μικρό όγκο πωλήσεων, όπως παρατηρείς, την μεγαλύτερη αύξηση την είδε η Mitsubishi, για να την ακολουθήσει η Audi και η Dacia.
8Βενζίνη Vs Diesel
Από τα 114.110 νέα αυτοκίνητα του 2019 το 65,1% ήταν με κινητήρα βενζίνης, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,8% σε σχέση με το 2018. Το 26,6% της αγοράς διέθετε κινητήρα πετρελαίου (-9,1% σε σχέση με το 2018).
Ακολουθούν τα υβριδικά με μερίδιο αγοράς 5,8% (+2%), τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο είχαν μερίδιο αγοράς 1,4% (+0,4%), τα αυτοκίνητα με υγραέριο είχαν μερίδιο αγοράς 0,6%, από 0% το 2018, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά (PHEV) είχαν μερίδιο 0,4%, όταν το 2018 είχαν μόλις 0,1%.
9Κατηγορίες
Segment | 2019 | 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
---|---|---|---|
A | 14,1% | 14,8% | -0,7 |
A-SUV | 1,3% | 1,2% | +0,1 |
B | 32,9% | 35,7% | -2,8 |
B-SUV | 13,1% | 9,8% | +3,3 |
C | 13,5% | 15,5% | -2,0 |
C-SUV | 18,3% | 15,6% | +2,7 |
D | 1,5% | 1,9% | -0,4 |
D-SUV | 2,5% | 2,3% | +0,2 |
E | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
E-SUV | 0,3% | 0,3% | 0,0 |
F-G | 0,0% | 0,0% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
Συνολικά SUV | 35,5% | 29,2% | +6,3 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,7% | 2,0% | -0,3 |
Από το σύνολο των αυτοκινήτων, τα SUVs και crossovers κατέλαβαν το 35,5% του συνόλου των πωλήσεων το 2019 από το 29,2% που ήταν το 2018. Η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν η B (32,9%), ακολουθούμενη από τις C-SUV (18,3%), A (14,1%), C (13,5%) και B-SUV (13,1%).
10Λιανικές και εταιρικές πωλήσεις
Τέλος, από τα 114.110 νέα αυτοκίνητα του 2019, τα 55.071 αυτοκίνητα (48,2%) αφορούν πωλήσεις λιανικής, ενώ τα 59.109 αυτοκίνητα (51,8%) εταιρικές πωλήσεις.