Η γρηγορότερη έκδοση του νέου Golf GTI είναι η Clubsport που κρύβει κάτω από το καπό τον 2.0-λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 300 ίππων με 400 Nm ροπής. Συνδυάζεται με 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχει κοντύτερες σχέσεις μετάδοσης σε σχέση με αυτό της απλής έκδοση του Golf GTI.
Η κίνηση στέλνεται στον μπροστινό άξονα, εκεί όπου υπάρχει ηλεκτρομηχανικό μπλοκέ διαφορικό που αντικαθιστά το ηλεκτρονικό σύστημα XDS του απλού GTI. Τα 0-100 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο τα κάνει σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).
To Volkswagen Golf GTI Clubsport έχει αλλαγές στη γωνία καμπέρ στον μπροστά άξονα, νέες βάσεις ανάρτησης πίσω, νέες βάσεις τροχών, νέα ελατήρια και νέα αμορτισέρ, με την απόσταση από το έδαφος να είναι κατά 1,5 εκατοστό χαμηλότερη σε σχέση με το απλό GTI. Το σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC) είναι και αυτό αναβαθμισμένο, έχοντας 15 ρυθμίσεις, ανάμεσα τους και η Special, ειδικά ρυθμισμένη για το Nurburgring.
Το μοντέλο φέρει διπίστονες δαγκάνες φρένων μπροστά με μεγαλύτερους δίσκους, με τα ABS και ESP να έχουν νέες ρυθμίσεις που αυξάνουν τα όρια ολίσθησης προκειμένου να βελτιωθεί η απόδοση και η σταθερότητα κατά το φρενάρισμα.
Στιλιστικά το μοντέλο ξεχωρίζει από το απλό GTI χάρη στους νέους προφυλακτήρες με ενσωματωμένο splitter, τις ζάντες 18″ και 19″, τη μεγαλύτερη αεροτομή, τον νέο διαχύτη, τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και τα μαύρα γραφικά. Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στις νέες ταπετσαρίες στα καθίσματα και στον νέο κόκκινο ατμοσφαιρικό φωτισμό.