Η Alauda είναι μια εταιρεία με έδρα την Αδελαΐδα της Αυστραλίας, η οποία θέλει να διοργανώσει το πρώτο πρωτάθλημα με ηλεκτρικά ιπτάμενα αγωνιστικά. Ο ιδρυτής της, Matthew Pearson, αναφέρει ότι ιδέα των αγώνων ήρθε από το πρωτάθλημα της Formula E, και από το 2015 ξεκίνησε την εξέλιξη του προγράμματος, ώστε αυτά να συμμετάσχουν σε αγώνες και διεθνείς διαγωνισμούς.

Πίσω από την εταιρία βρίσκεται μια ομάδα πολύπειρων ατόμων από το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, της αεροναυπηγικής και φυσικά της αυτοκινητοβιομηχανίας, με θητεία σε κορυφαίες εταιρείες του χώρου όπως τις McLaren, Babcock Aviation, Boeing, Jaguar Land Rover, Rolls-Royce και Brabham.

Η Alauda έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από δύο κορυφαίες εταιρείες επιχειρήσεων τεχνολογίας της Αυστραλίας, την Saltwater Capital και την Jelix Ventures, ενώ ακόμα έχουν επενδύσει στο project η εταιρεία οικονομικών Equals και η DHL.

Το project της εταιρίας ονομάζεται Airspeeder και τη περασμένη Παρασκευή η εταιρία παρουσίασε την τρίτη (mk3) γενιά του αγωνιστικού. Αυτό χαρακτηρίζεται ως eVTOL (Electric Vertical Take-Off and Landing), κάτι που μεταφράζεται ως ηλεκτρικό όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.

Αρχικά, τo Airspeeder Mk3 θα λάβει μέρος πιλοτικά σε διεθνείς αγώνες μέσω τηλεκατεύθυνσης από το έδαφος και το 2022, θα είναι σε θέση και για επανδρωμένες πτήσεις. Για την ταχεία ανάπτυξη του, μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2021 η Alauda θα παραδώσει πάνω από δέκα αγωνιστικά σε όσες ομάδες θέλουν να συμμετάσχουν στους αγώνες.

Η εταιρεία αναφέρει ότι η τελική ταχύτητα του Airspeeder Mk3 φτάνει τα 120 χλμ/ώρα, με το ηλεκτρικό ιπτάμενο αγωνιστικό να διαθέτει carbon πλαίσιο, και είναι ειδικά εξελιγμένο ώστε να του εξασφαλίζει ευελιξία και κορυφαία απόδοση.

Το Airspeeder Mk3 φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα με αυξημένη ισχύ κατά 95% και μειωμένο βάρος κατά 50%, σε σχέση με την προηγούμενη (Mk2) γενιά της εξέλιξης του. Αυτός έχει ισχύ 96 kW (130 ίππων) με το βάρος του να μη ξεπερνά τα 100 κιλά (χωρίς πιλότο), κάτι που μεταφράζεται σε μόλις 0,77 κιλά/ίππο.

Σύμφωνα με την Alauda, όταν στο -άμεσο- μέλλον γίνουν επανδρωμένες οι πτήσεις, ο πιλότος του Airspeeder θα νιώθει ακριβώς όπως ένας πιλότος της Formula 1. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί συγκεκριμένη ημερομηνία για την έναρξη του πρώτου πρωταθλήματος στην ιστορία της ανθρωπότητας με ιπτάμενα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με προβλέψεις, ο τζίρος των eVTOL αναμένεται να ξεπερνά το 1,5 τρισ. δολάρια έως το 2050, και σήμερα στηρίζεται από τα μεγαλύτερα ονόματα στην αεροπορία, στην τεχνολογία και στην αυτοκίνηση.