Παρά τις εκτενείς δοκιμές που διεξάγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα νέα τους μοντέλα είναι αναπόφευκτο να αποφύγουν τις ανακλήσεις, μιας και όλο και κάποια ζητήματα θα προκύψουν με τα αυτοκίνητά τους, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που αιτία για την ανάκληση είναι ο προμηθευτής που παράγει το ελαττωματικό ανταλλακτικό.

Πρόσφατη έρευνα του Kelley School of Business του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα των ΗΠΑ, έδειξε πως το 73% των ανακλήσεων καθυστερούν να ανακοινωθούν και ανακοινώνονται μαζί με ανακλήσεις άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, γεγονός που υποδηλώνει ένα μοτίβο για αυτού του τύπου των ανακοινώσεων.

Η μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη σε αυτό το περίπλοκο ζήτημα είναι το χρηματιστήριο, με την μετοχή της εταιρίας να υποχωρεί όταν ανακοινώνει κάποιο πρόγραμμα ανάκλησης. Ως εκ τούτου, η έρευνα εξέτασε έξι αυτοκινητοβιομηχανίες, τις Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan και Toyota, που οι μετοχές τους βρίσκονται στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως μόνο το 5 – 9% των ανακλήσεων ανακοινώθηκαν μόνες τους και όχι μαζί με άλλες, με την Toyota να είναι η εξαίρεση στον κανόνα, μιας και οι μη ομαδικές ανακλήσεις της αφορούν το 31%.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα καθυστερούν να ανακοινώσουν τις ανακλήσεις έως ότου είναι σε θέση να κρυφτούν στο κοπάδι,

δήλωσε ο George Ball, επίκουρος καθηγητής τεχνολογιών επιχειρήσεων και αποφάσεων στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα.