Την πρώτη παράδοση τμήματος του Λαμία-Ξυνιάδα προγραμματίζει το Υπουργείο Υποδομών. Πιο συγκεκριμένα υπολογίζεται πως μέχρι τα τέλη Μαΐου θα δοθεί στην κυκλοφορία η Δυτική Παράκαμψη Λαμίας, ένα τμήμα 14,2 χιλιομέτρων. Για να γίνει αυτό εφικτό το υπουργείο θα χρειαστεί να περάσει μία τροπολογία από την Βουλή, καθώς η σύμβαση παραχώρησης με την Κεντρική Οδό δεν προέβλεπε τμηματική λειτουργία του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65.

Ο αρχικός προγραμματισμός ανέφερε να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία πριν το Πάσχα, για να εξυπηρετήσει τους ταξιδιώτες αλλά αυτό πλέον δεν υφίσταται λόγω της απαγόρευσης μετακινήσεων από νομό σε νομό μέχρι τις 14 Μαΐου.

Το τμήμα της παράκαμψης της Λαμίας ξεκινά από τη σύνδεση του Ε65 με τον Μαλιακό Κόλπο, στον ημικόμβο Ανθήλης και τερματίζει 3 χιλιόμετρα πριν τον κόμβο Καρπενησίου, περίπου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Για να πάει κάποιος στο Καρπενήσι θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το τοπικό οδικό δίκτυο.

Δεδομένου του ότι το νέο τμήμα δεν θα συνδέεται με το υπό λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, όσοι θα θέλουν να πάνε προς Δομοκό και Θεσσαλία θα πρέπει να χρησιμοποιούν τη σημερινή διαδρομή από Λαμία και το οροπέδιο Όθρυος.

Στο υπό παράδοση τμήμα κατασκευάζεται επίσης ένας ανισόπεδος κόμβος, που θα οδηγεί προς Λαμία και ο οποίος υπολογίζεται -σύμφωνα με πληροφορίες- να ολοκληρωθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους. Στο τμήμα αυτό δεν υπάρχει κάποιος σταθμός διοδίων.

Συνολικά το Λαμία-Ξυνιάδα, κόστους €310 εκατ., θα μπορεί να ολοκληρωθεί το 2022, εφόσον επιλυθούν κάποια κατασκευαστικά ζητήματα που έχουν προκύψει. Με την ολοκλήρωση του θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τα Τρίκαλα ενώ και με τη σχεδιαζόμενη κατασκευή του βόρειου τμήματος, η Αθήνα θα συνδέεται με τα Γρεβενά σε λιγότερο από 4 ώρες.