Επίσημο: Νέα Skoda Fabia

Σχετικά άρθρα

Η Skoda παρουσιάζει σήμερα τη νέα γενιά της Fabia, με το μοντέλο να έχει ξεκινά τις πωλήσεις του από το ερχόμενο φθινόπωρο, με τις πωλήσεις του στην Ελλάδα να ξεκινούν από τα τέλη του έτους.

Μεγαλύτερη από ποτέ

Αυτό που ξεχωρίζει τη 4η γενιά της Fabia είναι το γεγονός πως μεγαλώνει κατά πολύ σε διαστάσεις, με το αυτοκίνητο να έχει πλέον αντίστοιχες διαστάσεις με αυτές της 4ης γενιάς του Volkswagen Golf. Συγκεκριμένα η νέα Fabia έχει 4,108 μέτρα μήκος, 1,78 μέτρα πλάτος, 1,459 μέτρα ύψος και 2,564 μέτρα μεταξόνιο.

Διαστάσεις Skoda Fabia Mk4 Skoda Fabia Mk3 VW Golf Mk4
Μήκος (mm) 4.108 3.997 4.148
Πλάτος (mm) 1.780 1.732 1.735
Ύψος (mm) 1.459 1.467 1.440
Μεταξόνιο (mm) 2.564 2.470 2.512

Πλατφόρμα

Kατασκευάζεται πάνω στην MQB-A0 πλατφόρμα του VW Group, με τον χώρο αποσκευών να αυξάνεται κατά 50 λίτρα και αγγίζει πλέον τα 380. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυτός αυξάνεται στα 1.190 λίτρα. Φυσικά η Combi έκδοση της που αναμένεται το 2023 θα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερους χώρους.

Λόγω του αυξημένου μεταξονίου οι επιβάτες στη καμπίνα έχουν περισσότερο διαθέσιμο χώρο, με την Skoda να λέει πως παρά τις αυξημένες διαστάσεις της νέας Fabia, το βάρος της παραμένει εφάμιλλο με αυτό της τρίτης γενιάς.

Η Skoda εκμεταλλεύτηκε πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group και βελτιστοποίησε περαιτέρω το μοντέλο όσον αφορά την ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Έτσι το νέο μοντέλο έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία.

Αεροδυναμική

Η Skoda τονίζει πως η νέα Fabia είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να μειώνεται από τα 0,32 Cd σε 0,28 Cd.

Αυτό επιτυγχάνεται εν μέρει λόγω των ενεργών ρυθμιζόμενων γριλιών στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, του επίπεδου πατώματος με 12 ενοποιημένα πάνελ και των αεροδυναμικής σχεδίασης ζαντών. Οι ενεργές γρίλιες μάλιστα μειώνουν έως και 0,2 λίτρα καυσίμου στο ταξίδι, όταν το αυτοκίνητο κινείται με 120 χλμ/ώρα.

Προσφέρεται σε 9 εξωτερικά χρώματα, ανάμεσά τους και τα Phoenix Orange και Graphite Grey, με τις ζάντες να είναι από 14″ έως 18″.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό συναντάμε οθόνη αφής 6,5″ ή 9,2″ στο κέντρο του ταμπλό, διάκτινο τιμόνι και στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25″, με τους χώρους για τους επιβάτες να έχουν αυξηθεί χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του μοντέλου. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει αναλογικός πίνακας οργάνων με μια οθόνη πληροφοριών 3,5″.

Επίσης υπάρχει κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός, διζωνικός κλιματισμός με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να είναι μονίμως online χάρη στην ενσωματωμένη eSIM.

Η Skoda εξοπλίζει τη νέα Fabia με LED φωτιστικά σώματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,2″, 9 αερόσακους – συμπεριλαμβανομένου του προαιρετικού αερόσακου γονάτου για τον οδηγό, Isofix και στο κάθισμα του συνοδηγού, ενώ ανάμεσα στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει και ένα μεγαλύτερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ 50 λίτρων, 10 περισσότερα από το τυπικό. Με το μεγάλο ρεζερβουάρ η Fabia θα μπορεί να έχει αυτονομία έως και 950 χλμ ανά ανεφοδιασμό.

Διαθέτει 13 νέες Simply Clever πρακτικές εφαρμογές, ανεβάζοντας τες στις 43. Ανάμεσά τους η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, μια ευέλικτη θήκη αποθήκευσης κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, μια επιπλέον θύρα USB-C στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη για να μπορεί να συνδεθεί κάμερα και δύο τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.

Μόνο κινητήρες βενζίνης

Η νέα Fabia θα προσφέρεται με μια γκάμα τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης. Βασικός κινητήρας θα είναι ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.0 MPI Evo απόδοσης 65 ίππων με 95 Nm ροπής, ενώ θα υπάρχει και έκδοση με 80 άλογα και 95 Nm ροπής.

Ακολουθεί ο τρικύλινδρος turbo 1.0 TSI Evo με 95 άλογα/175 Nm ροπής και 110 άλογα/200 Nm ροπής, με τον δυνατότερο όλων να είναι ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI Evo απόδοσης 150 ίππων με 250 Nm ροπής.

Ο τελευταίος συνδυάζεται αποκλειστικά με 7-τάχυτο DSG αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων, όταν δεν απαιτείται επιπλέον δύναμη, προκειμένου να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.

Συγκεκριμένα:

Κινητήρας Αριθμός κυλίνδρων Άλογα Ροπή (Nm) Κιβώτιο
1.0 MPI Evo 3 65 93 5-τάχυτο χειροκίνητο
1.0 MPI Evo 3 80 93 5-τάχυτο χειροκίνητο
1.0 TSI Evo 3 95 175 5-τάχυτο χειροκίνητο
1.0 TSI Evo 3 110 200 6-τάχυτο χειροκίνητο/7-τάχυτο DSG
1.5 TSI Evo 4 150 250 7-τάχυτο DSG

Συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης

Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, η νέα Fabia μπορεί να εφοδιαστεί τα συστήματα Adaptive Cruise Control, Lane Assist, Lane Assist Emergency Assist, Traffic Sign Recognition και το Travel Assist, μια τεχνολογία ενεργητικής υποβοηθούμενης οδήγησης, που στρίβει, επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα όταν κινείται σε κάποιον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες έως και 210 χλμ/ώρα.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης που χρησιμοποιεί το ενεργό cruise control (Adaptive Cruise Control) και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με τον οδηγό να χρειάζεται να κρατά τουλάχιστον με το ένα χέρι το τιμόνι.

https://www.youtube.com/watch?v=2oxGiSiA9Ok

Πάνω σε αυτό, υπάρχουν ενσωματωμένοι αισθητήρες που ανιχνεύουν το πότε το ακουμπά ο οδηγός και αν δεν το ακουμπά για περισσότερα από 15 δευτερόλεπτα, το αυτοκίνητο ειδοποιεί ακουστικά και οπτικά τον οδηγό, ενώ ενεργοποιεί στιγμιαία τα φρένα για να “τραντάξει” τον οδηγό.

Εάν αυτός εξακολουθεί να μην τοποθετεί τα χέρια του στο τιμόνι και δεν αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος, τότε το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο και το παρκάρει με ασφάλεια στην άκρη του δρόμου.

Το Side Assist προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που βρίσκονται έως και 70 μέτρα και θέλουν να προσπεράσουν ή βρίσκονται στα τυφλά σημεία. Το Park Assist λειτουργεί με ταχύτητες έως και 40 χλμ/ώρα και βοηθά τον οδηγό να παρκάρει ευκολότερα, με το σύστημα Manoeuvre Assist να εντοπίζει εμπόδια μπροστά και πίσω από το αυτοκίνητο κατά τη στάθμευση, φρενάροντας αυτόματα σε περίπτωση κινδύνου.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr