Ήταν 30 Μαρτίου του 2010, όταν η Ford παρουσίασε το απόλυτο Focus RS500, και 11 χρόνια μετά το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ένα από τα καλύτερα hothatch που έχει πατήσει τους δρόμους αυτού του πλανήτη, ανεξάρτητα σε ποιον άξονα μεταδίδεται η κίνηση.

Εκτός από τα εκπληκτικά του τεχνικά χαρακτηριστικά, η παραγωγή του Focus RS500 περιορίστηκε σε μόλις 500 μονάδες παγκοσμίως, με το κάθε αυτοκίνητο να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε μαύρο ματ χρώμα, που συνδυάζεται με μαύρες ζάντες 19 ιντσών και κόκκινες δαγκάνες.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το ειδικό σήμα στην κεντρική κονσόλα που γράφει τον αύξοντα αριθμό του, ενώ διαθέτει και αγωνιστικά bucket καθίσματα της Recaro, που προσφέρουν την απαραίτητα πλευρική στήριξη στους επιβάτες του.

Κατά την εξέλιξη του, η Ford έκανε πάνω από 10.000 χλμ. δοκιμών στην πίστα του Nurburgring, με την εταιρία να αναφέρει -τότε- ότι το Focus RS500 μπορούσε να “γράφει” χρόνο κοντά στα 8 λεπτά.

Μηχανικά, το “απόλυτο” Focus φορά τον γνωστό 2,5 λίτρων 5κύλινδρο κινητήρα, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 350 άλογα με 460 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ. Οι μηχανικοί της Ford για να αυξήσουν κατά 15% την ιπποδύναμη και κατά 4,5% την ροπή σε σχέση με το “απλό” RS επαναπρογραμμάτισαν τον εγκέφαλο, τοποθέτησαν μεγαλύτερο intercooler, άλλαξαν το σύστημα εισαγωγής με πιο ελεύθερο φίλτρο, τοποθέτησαν μεγαλύτερης διαμέτρου εξάτμιση, ενώ αλλαγές δέχτηκε η κυλινδροκεφαλή, η αντλία καύσιμου και οι μπιέλες ώστε να αντέξουν το μεγαλύτερο φορτίο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με όλες τις παραπάνω βελτιώσεις να έχουν ως αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 5,6 δευτερόλεπτα (0,3 δευτερόλεπτα γρηγορότερο από το RS), ενώ η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 265 χλμ/ώρα.

Ο οίκος RM Sotheby’s θα βγάλει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο σφυρί, στη δημοπρασία που θα κάνει στις 16-19 Μαΐου. Είναι το 230ο από τα 500 που βγήκαν στην παραγωγή, με το εν λόγω να έχει διανύσει 50.862 χλμ. Παραδόθηκε καινούριο το 2010 σε έναν πελάτη της εταιρίας στη Δανία και διαθέτει τα Clubsport αμορτισέρ της KW, αλλά δίδεται μαζί και τα εργοστασιακά.

Δεν υπάρχει επιθυμητή τιμή πώλησης, ούτε εκτιμώμενη τιμή, αλλά η συλλεκτική του αξία σίγουρα θα του προσδώσει μια προστιθέμενη αξία.