Την περασμένη εβδομάδα η FIA ανακοίνωσε πως από τις 15 Ιουνίου θα ισχύουν νέες τεχνικές οδηγίες σχετικά με τα όρια κάμψης της πίσω αεροτομής και μέχρι τότε, οι ομάδες θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρχουν εύκαμπτες αεροτομές στα μονοθέσια τους.

Αυτό σημαίνει πως στα GP του Μονακό και του Μπακού τα μονοθέσια θα μπορούν να έχουν εύκαμπτες αεροτομές και εκτός από την Red Bull και η Ferrari παραδέχτηκε πως εκμεταλλεύεται τη γκρίζα περιοχή των κανονισμών. Ο Mattia Binotto είπε πως:

Εκμεταλλευόμαστε τις εύκαμπτες αεροτομές. Νομίζω πως όλες οι ομάδες τις εκμεταλλεύονται κατά κάποιο τρόπο. Η τεχνική οδηγία της FIA διασαφηνίζει τον κανονισμό και θα χρειαστεί να κάνουμε μικρές προσαρμογές. Η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει πολύ-πολύ λίγο τον χρόνο των μονοθεσίων μας ανά γύρο.

O Christian Horner της Red Bul από τη μεριά του είπε πως η αλλαγή αυτή θα κοστίσει 500.000 δολάρια στον προϋπολογισμό της ομάδας.

Για μια ομάδα σαν εμάς, αυτή η αλλαγή προφανώς και ανεβάζει το κόστος και υπάρχουν κάποιες στρατηγικές αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε. Ξέρετε πως ο αντίκτυπος της αλλαγής αυτής θα ανέλθει περίπου στο μισό εκατ. δολάρια και πρέπει να κάνουμε “μαγικά”.

Τόσο η Mercedes, όσο και η McLaren είναι δυσαρεστημένες που έχει δοθεί χρονικό περιθώριο 1 μηνός στις ομάδες για να προχωρήσουν σε αλλαγές, αφού πιστεύουν πως στο GP του Μπακού οι εύκαμπτες αεροτομές θα δώσουν πλεονέκτημα σε όσους τις χρησιμοποιούν.

Μάλιστα ο Toto Wolff σε δηλώσεις του είπε πως η Mercedes θα μαλακώσει την πίσω αεροτομή της για την κάνει και αυτή πιο εύκαμπτη για το GP του Μπακού, λέγοντας πως η αεροτομή της Mercedes είναι εξαιρετικά άκαμπτη σύμφωνα με το άρθρο 3.8.

Ο Horner θεωρεί πως θα ήταν άδικο η FIA να επιβάλλει να γίνει άμεσα η αλλαγή:

Δεν μπορείς απλά να κάνεις μαγικά και να δημιουργήσεις νέες πτέρυγες αμέσως. Νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο. Δεν μπορείς να περιμένεις πως τα τα νέα μέρη θα γίνουν μαγικά μέσα σε ένα βράδυ, ειδικά με τα κόστη που προκύπτουν από την αλλαγή των προδιαγραφών τους.

Το μονοθέσιό μας συμμορφώνεται με τους κανονισμούς που ισχύουν τους τελευταίους 18 μήνες περίπου και πρέπει να υπάρξει περίοδος χάριτος για τη νέα δοκιμή ευκαμψίας της αεροτομής.

Και η Alpine είναι ύποπτη πως η πίσω αεροτομή της είναι εύκαμπτη, με τον CEO της Laurent Rossi να λέει πως:

Σχεδιάζουμε το μονοθέσιο ώστε να συμμορφώνεται στους κανονισμούς. Εάν οι δοκιμές αποδείξουν πως πρέπει να συμμορφωθούμε με ένα νέο σύνολο κανονισμών θα το κάνουμε.

Τέλος ο Hamilton παραπονέθηκε και για το γεγονός πως στις κατατακτήριες του GP της Ισπανίας, η FIA άφησε την Red Bull να μην χρησιμοποιήσει τις κουβέρτες των ελαστικών όπως έπρεπε, προσθέτοντας πως η FIA πρέπει να γίνει πιο αυστηρή:

Αυτό που πρέπει να αναγνωρίσεις είναι ότι οι μηχανικοί είναι πανέξυπνοι, οπότε αν τους αφήσεις ελεύθερους θα το εκμεταλλευτούν.