Στον 46ο γύρο του χθεσινού GP στο Αζερμπαϊτζάν, το πίσω αριστερά ελαστικό στο μονοθέσιο της Red Bull του Max Verstappen κλάταρε στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού στους δρόμους του Μπακού, με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να χάσει τον έλεγχο και να εγκαταλείψει.

Αρχικά, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν βγάλουν το αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαρίσουν την πίστα, αλλά μετά από παρότρυνση της Red Bull ο Michael Masi αποφάσισε -μετά από τρεις γύρους πίσω από το SC- να διακόψει τον αγώνα, βγάζοντας την κόκκινη σημαία για 35 λεπτά. Αφού καθαρίστηκε η πίστα, η επανεκκίνηση του αγώνα έγινε από στάση, με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, για τους δύο εναπομείναντες γύρους.

Ο Lewis Hamilton βρισκόταν στην δεύτερη θέση της εκκίνησης, πίσω από τον Sergio Perez και με το σβήσιμο των φώτων έκανε αρκετά καλύτερη εκκίνηση από τον Μεξικανό. Αλλά όλα πήγαν στραβά όταν πάτησε το πεντάλ των φρένων για την πρώτη αριστερή στροφή της διαδρομής, περίπου 130 μέτρα μετά την εκκίνηση.

Τα εμπρός ελαστικά του Βρετανού μπλόκαραν αμέσως, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο της W12 και να βγει στον δρόμο διαφυγής. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πέσει στο πίσω μέρος του grid, τερματίζοντας τελικά στην 16η θέση, αφήνοντας τον δρόμο ανοιχτό για να κερδίσει ο Sergio Perez, αλλά και την διαφορά του από τον Verstappen στην βαθμολογία των οδηγών να μένει σταθερή στους 4 βαθμούς.

Μιλώντας στον μηχανικό του μέσω της ενδοεπικοινωνίας, ο Hamilton ρώτησε αν είχε κάνει λάθος ενεργοποιώντας το διάσημο “μαγικό” κουμπί της ομάδας, και ακούστηκε να λέει:

Άφησα το “μαγικό” ενεργοποιημένο; Θα μπορούσα να ορκιστώ ότι το απενεργοποίησα.

Πριν συνεχίσω, λίγα -επιγραμματικά- λόγια για το “μαγικό” κουμπί στης Mercedes. Η γερμανική ομάδα χρησιμοποιεί ένα σύστημα που βοηθά τους οδηγούς της να ζεσταίνουν καλύτερα τα ελαστικά και τα φρένα των μονοθέσιων της κατά τη διάρκεια των γύρων σχηματισμού και κατά την επανεκκίνηση μετά από κάποιο αυτοκίνητο ασφαλείας.

Πιο συγκεκριμένα, ενεργοποιώντας το, μετατοπίζεται η ισορροπία φρένων προς τον εμπρός άξονα (σ.σ. περισσότερη πίεση από τα φρένα στον εμπρός άξονα) και η επιπλέον δύναμη πέδησης που ασκείται παράγει μεγαλύτερη θερμότητα στους δίσκους, που κατ’επέκταση αυτή κρατά τα μπροστινά ελαστικά σε ένα “παράθυρο” λειτουργίας πιο κοντά στο ιδανικό.

Ο οδηγός απενεργοποιεί το “μαγικό” κουμπί για την εκκίνηση του αγώνα, και η ισορροπία του συστήματος πέδησης ανάμεσα στους άξονες επιστρέφει στις ιδανικές ρυθμίσεις για τον αγώνα. Ερωτηθείς για να εξηγήσει τι συνέβη, ο Hamilton είπε:

Δεν είμαι απολύτως σίγουρος, αλλά πάτησα κάποιο διακόπτη που προκάλεσε τη λειτουργία μόνο των μπροστινών φρένων. Έχουμε ένα κουμπί που μας βοηθά να διατηρήσουμε τα μπροστινά φρένα [στη σωστή θερμοκρασία] και, καθώς ο Perez ξεκίνησε, αντέδρασα και κατά λάθος πάτησα τον διακόπτη. Αμέσως μπλόκαραν οι τροχοί και πήγα ευθεία.