Η Volvo ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB, με στόχο να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης χάλυβα υψηλής ποιότητας, ο οποίος να μην φέρει ορυκτά, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία.
1
Η SSAB στοχεύει στη μείωση των εκπομπών CO2 στη Σουηδία κατά 10% και στη Φιλανδία κατά 7%, μέσω της τεχνολογίας HYBRIT, με τη χρήση υδρογόνου που παράγεται από νερό και ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. H πρωτοβουλία HYBRIT είναι ένα σύνολο από ιδιαίτερα φιλόδοξα και προηγμένα project της βιομηχανίας χάλυβα, που αφορούν την εξέλιξη χάλυβα χωρίς ορυκτά.
2
Η εν λόγω πρωτοβουλία ξεκίνησε από τη SSAB, την παραγωγό σιδηρομεταλλεύματος LKAB και την εταιρεία παραγωγής και διανομής ενέργειας Vattenfall. Στοχεύει στην αντικατάσταση του οπτάνθρακα (κοκ), ο οποίος χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την παραγωγή χάλυβα με βάση σιδηρομετάλλευμα, με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και υδρογόνο. Η πρωτοβουλία αναμένεται να αποφέρει την πρώτη στον κόσμο τεχνολογία παραγωγής χάλυβα χωρίς ορυκτά, που θα έχει ουσιαστικά μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
3
Η Volvo είναι η πρώτη εταιρία της αυτοκινητοβιομηχανίας που συνεργάζεται με την SSAB και την πρωτοβουλία της, και θα εξασφαλίσει χάλυβα που έχει παραχθεί με υδρογόνο στο πιλοτικό εργοστάσιο της HYBRIT, στην πόλη Λουλέα της Σουηδίας. Αυτός ο χάλυβας θα χρησιμοποιηθεί για δοκιμές και ενδέχεται να βρει πεδίο εφαρμογής σε κάποιο concept car.
Το 2026, η SSAB στοχεύει να εφοδιάσει την αγορά με χάλυβα χωρίς ορυκτά σε εμπορική κλίμακα. Στόχος της Volvo είναι επίσης να αποτελέσει τον πρώτο κατασκευαστή αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί χάλυβα χωρίς ορυκτά στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει.
Ο Hakan Samuelsson, CEO της Volvo, δήλωσε σχετικά:
Καθώς μειώνουμε συνεχώς το συνολικό μας αποτύπωμα άνθρακα, γνωρίζουμε ότι ο χάλυβας είναι ένα βασικό πεδίο για την επίτευξη περαιτέρω προόδου. Η συνεργασία με την SSAB για την ανάπτυξη χάλυβα χωρίς ορυκτά αποφέρει ουσιαστική μείωση εκπομπών στην εφοδιαστική μας αλυσίδα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Martin Lindqvist, πρόεδρος και CEO της SSAB, ο οποίος προσθέτει:
Φτιάχνουμε μία αλυσίδα αξίας χωρίς καθόλου ορυκτά, μέχρι τον τελικό καταναλωτή. Η επαναστατική μας τεχνολογία ουσιαστικά δεν έχει αποτύπωμα άνθρακα και θα βοηθήσει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πελατών μας. Από κοινού με τη Volvo Cars, στοχεύουμε στην ανάπτυξη χαλύβδινων προϊόντων χωρίς άνθρακα για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος.
4
Η βιομηχανία χάλυβα αντιπροσωπεύει περίπου το 7% των απευθείας εκπομπών άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο κλάδος βασίζεται στην τεχνολογία παραγωγής χάλυβα από σιδηρομετάλλευμα και χρησιμοποιεί υψικαμίνους με καύσιμο το κοκ.
Οι εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την παραγωγή άνθρακα και σιδήρου, ως ποσοστό των συνολικών εκπομπών CO2 από τα υλικά και την παραγωγή εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται σε ένα αυτοκίνητο, αντιπροσωπεύουν το περίπου 35% στα μοντέλα Volvo με συμβατικό σύστημα κίνησης και το 20% σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Volvo.