H Volkswagen ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί μια νέα πρωτοποριακή τεχνική τρισδιάστατης εκτύπωσης, που ονομάζεται “binder jetting”, στην έδρα της στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας. Η νέα διαδικασία επιτρέπει να κατασκευάζει εξαρτήματα που είναι 50% ελαφρύτερα από τα μέρη που κατασκευάζονται από μέταλλο.

Με τη χρήση ενός συμβατικού 3D εκτυπωτή, αυτός χρησιμοποιεί ουσιαστικά μία δέσμη laser για να δημιουργεί ένα εξάρτημα, στρώση-στρώση, από μεταλλική πούδρα. Με τη νέα τεχνική που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί η γερμανική εταιρία, υπάρχει πλέον μία κόλλα, ως συνδετικό και το υπό κατασκευή εξάρτημα θερμαίνεται και μορφοποιείται. Η νέα διαδικασία μειώνει το κόστος χρήσης, απαιτεί λιγότερες πρώτες ύλες, ενώ αυξάνει την αποδοτικότητα.

Ο Christian Vollmer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen και υπεύθυνος σε θέματα παραγωγής και logistics, δήλωσε χαρακτηριστικά:

Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας του κορωνοϊού, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σε θέματα καινοτομίας. Μαζί με τους συνεργάτες μας, στοχεύουμε να κάνουμε την 3D εκτύπωση ακόμη πιο αποτελεσματική τα επόμενα χρόνια και κατάλληλη για χρήση σε γραμμές παραγωγής.

Οι νέοι 3D εκτυπωτές είναι της Hewlett-Packard, ενώ το software που “τρέχουν” της Siemens. Η τελευταία έχει συνεργάστηκε με τη Volkswagen για τη βελτιστοποίηση της θέσεως των παραγόμενων αντικειμένων στο θάλαμο κατασκευής και ακολουθώντας τη φιλοσοφία nesting, κατάφερε να παράγει το διπλάσιο αριθμό αντικειμένων στον ίδιο χρόνο εκτύπωσης.

Η Volkswagen είναι προς το παρόν η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που χρησιμοποιεί την τεχνική “binder jetting” και τα πρώτα μέρη που έχουν κατασκευαστεί με τη νέα μέθοδο, βρίσκονται σε φάση δοκιμών. Μέχρι το 2025 η Volkswagen εκτιμά ότι θα παράγει περίπου 100.000 ανταλλακτικά με 3D εκτυπωτή ετησίως.