Η Audi παρουσίασε το νέο RS3 το οποίο προσφέρεται τόσο ως Sportback, όσο και ως sedan. Το μοντέλο κρύβει κάτω από το καπό του τον πεντακύλινδρο 2.5 TFSI κινητήρα που παράγει 400 άλογα μεταξύ 5.600 – 7.000 σ.α.λ με 500 Nm ροπής στις 2.250 – 5.600 σ.α.λ., που συνδυάζεται με αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σύστημα τετρακίνησης.

1

Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα, με τα 280 χλμ/ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση, ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ/ώρα. Τα νούμερα αυτά καθιστούν το νέο Audi RS3 το καλύτερο στην κατηγορία του σε ότι αφορά την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα.

2

Τα βασικά φρένα αποτελούνται από αεριζόμεους διάτρητους ατσάλινους δίσκους διαστάσεων 375×36 mm μπροστά και 310×22 mm πίσω και με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά. Τα κεραμικά φρένα διαθέτουν δίσκους 380×38 mm στον μπροστινό άξονα, μειώνοντας το βάρος κατά 10 κιλά.

Ο μπροστινός άξονας έχει διευρυνθεί κατά 3,3 εκατοστά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ στο Sportback, ο πίσω άξονας έχει αυξηθεί κατά 1 εκατοστό.

Σχεδιαστικά ξεχωρίζει από το φαρδύτερο αμάξωμα, από τους νέους προφυλακτήρες, τη νέα κυψελωτή γρίλια, από τον διαχύτη, από τους επανασχεδιασμένους LED προβολείς (LED Matrix στον πρόσθετο εξοπλισμό), από τα πίσω LED φωτιστικά σώματα με δυναμικά φλας, όπως επίσης από τις διπλές οβάλ απολήξεις των εξατμίσεων.

3

Οι ζάντες είναι διαστάσεων 19″ και η Audi προσφέρει για πρώτη φορά στον πρόσθετο εξοπλισμό, semi-slick ελαστικά επιδόσεων Pirelli P Zero “Trofeo R”.

Το πακέτο Alu-Optic Trim βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό και προσθέτει στο μοντέλο ασημί λεπτομέρειες στον μπροστινό προφυλακτήρα, στον διαχύτη και στο πλαίσιο των παραθύρων. Για τα ίδια μέρη υπάρχει και η επιλογή τοποθέτησης carbon, με τα καπάκια των καθρεφτών, και η αεροτομή να είναι κατασκευασμένα και αυτά από ανθρακονήματα.

4

Το νέο RS3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο.

5

Η Audi ανέπτυξε μία ακόμα λειτουργία οδήγησης ειδικά για το RS3, την RS Torque Rear – ως λειτουργία drift με τη δική της χαρακτηριστική καμπύλη για τον κατανεμητή ροπής. Επίσης υπάρχει και η λειτουργία RS Performance, ειδικά για την πίστα.

6Διάβασε επίσης

Έτσι λειτουργεί το RS Torque Splitter του νέου Audi RS3

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων και τα δύο ειδικά για το RS3, με την ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Η σπορ ανάρτηση RS plus με ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες διατίθεται προαιρετικά. Το νέο RS3 είναι κατά 1 εκατοστό πιο χαμηλά στο έδαφος σε σχέση με το S3 και κατά 2,5 εκατοστά σε σχέση με το A3.

7

Στο εσωτερικό, συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων virtual cockpit plus 12,3 ιντσών, οθόνη αφής 10,1″, το οποίο διατίθεται στάνταρ. Εμφανίζει το στροφόμετρο με τη μορφή ραβδόγραμμων και προβάλλει ισχύ και ροπή ως ποσοστά. Προαιρετικά, η ένδειξη των στροφών είναι διαθέσιμη στη νέα σχεδίαση “RS Runway”, με τις τιμές να εμφανίζονται με τρόπο που μοιάζει οπτικά με διάδρομο αεροπλάνου – την υψηλότερη ταχύτητα στο προσκήνιο και τη χαμηλότερη ταχύτητα στο βάθος. Διαθέσιμες και οθόνες για g-force, χρόνους γύρου και επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα, 0-200 χλμ/ώρα, τέταρτο μιλίου και όγδοο μιλίου.

8

Υπάρχουν carbon διακοσμητικά, σπορ RS καθίσματα και δερμάτινο τιμόνι RS Sport τριών ακτίνων με επίπεδη βάση. Διαθέτει ενσωματωμένα paddles από χυτοσίδηρο και όσοι επιλέγουν το design πακέτο λαμβάνουν, εκτός από το σήμα RS, μια λωρίδα-ένδειξη στο σημείο 12 ωρών για ταχύτερη αίσθηση της θέσης του τιμονιού κατά τη δυναμική οδήγηση.

9

Στα δεξιά του τιμονιού βρίσκεται το νέο κουμπί RS Mode, για επιλογή των λειτουργιών Audi drive RS Performance, RS Individual ή την πιο πρόσφατη λειτουργία που χρησιμοποιήθηκε. Και στις δύο λειτουργίες RS, η οθόνη των οργάνων και η head-up οθόνη έχουν μια ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, με μια ένδειξη αλλαγής ταχύτητας που αναβοσβήνει.