Το budget cap έχει δυσκολέψει τις ομάδες, μιας και με το φετινό όριο των 145 εκατ. δολαρίων (140 εκατ. δολάρια το 2022 και 135 εκατ. δολάρια το 2023), πρέπει να καλύψουν και το κόστος των επισκευών των μονοθεσίων τους που έχουν εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα κατά τη διάρκεια των Grand Prix.

Για παράδειγμα, το ατύχημα του Bottas στην Imola κόστισε στη Mercedes περίπου 1 εκατ. δολάρια, ενώ αυτό του Verstappen στο Βρετανικό GP, κόστισε στη Red Bull 1,8 εκατ. δολάρια.

Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto προτείνει το κόστος των επισκευών να το πληρώνουν οι ομάδες εκείνες που οι οδηγοί τους ευθύνονται για το ατύχημα. Όπως είπε:

Είναι πολύ σημαντικό να συζητήσουμε το συγκεκριμένο θέμα. Αν δούμε το ατύχημα του Max και του Lewis στο Silverstone και ένας από τους δύο πιλότους δεν ευθύνεται για το ατύχημα, τότε υπό το budget cap οι ζημιές αποτελούν ένα μεγάλο βραχνά. Δεν είμαι σίγουρος πως πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις στο budget cap, είναι δύσκολο να το ελέγξουμε.

Αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι πως εάν κάποιος πιλότος ευθύνεται για το ατύχημα, τότε η ομάδα του θα πρέπει να πληρώσει το κόστος των επισκευών όλων των μονοθεσίων που ενεπλάκησαν στο ατύχημα. Αυτό θα κάνεις τους οδηγούς πιο υπεύθυνους.

Στο προηγούμενο GP, ο Chalres Leclerc εγκατέλειψε μόλις στην πρώτη στροφή της πίστας, αφού έπεσε πάνω του ο Lance Stroll. Από το ατύχημα η Ferrari δήλωσε πως ο κινητήρας του Leclerc καταστράφηκε και πως θα χρειαστεί να τον αλλάξει για το GP του Spa.

Ο Christian Horner της Red Bull με τη σειρά του είπε πως θέλει η FIA να εξετάσει το συγκεκριμένο θέμα και να βρει έναν τρόπο ώστε οι ομάδες να μην “τιμωρούνται” οικονομικά, όταν τα μονοθέσιά τους εμπλέκονται σε ατύχημα που δεν ευθύνονται. Συγκεκριμένα τόνισε:

Είναι βάναυσο αυτό που γίνεται με τα έξοδα επισκευής υπό το budget cap. Πιστεύω πως όταν έχεις ένα ατύχημα για το οποίο δεν ευθύνεσαι, αναγκάζεσαι να πληρώσεις ένα σημαντικό τίμημα και αυτό είναι κάτι που δεν είχε προβλεφθεί όταν θεσπίστηκε το budget cap.

Το συγκεκριμένο θέμα πρέπει να το εξετάσει με λεπτομέρεια η FIA, επειδή δεν επηρεάζει μόνο την Red Bull αλλά όλες τις ομάδες.

Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με το πως η Red Bull θα καλύψει το κόστος των ζημιών από τα πρόσφατα ατυχήματα των μονοθεσίων της, ο Horner είπε πως η ομάδα θα χρειαστεί να κάνει επιπλέον περικοπές.