Τον Αύγουστο που μας πέρασε, το 71,9% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη Νορβηγία ήταν αμιγώς ηλεκτρικά και αν προστεθεί και το 20,4% των υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, τότε, το 92,3% των πωλήσεων αποτελούνται από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, με τα βενζινοκίνητα μοντέλα να αποτελούν το 4,6% και τα πετρελαιοκίνητα το 3,2%.

9 στα 10 μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ήταν ηλεκτρικά, με τα Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E και Volkswagen ID.4 να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις. Το μοναδικό μη αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην κορυφή της κατάταξης ήταν το υβριδικό Toyota RAV4.

Οι αρχές της Νορβηγίας υποστηρίζουν πως αν συνεχιστεί η τάση της αγοράς, τότε προσεχώς το 75% των νέων αυτοκινήτων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η νορβηγική κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο το 2025 όλα τα καινούρια οχήματα που θα πωλούνται εντός της επικράτειας να είναι ηλεκτρικά, υδρογόνου ή plug-in hybrids χαμηλών εκπομπών.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προωθείται ενεργά τα τελευταία χρόνια στη σκανδιναβική χώρα που παράγει σχεδόν όλη την ενέργεια που καταναλώνει χάρη σε υδροηλεκτρικά φράγματα, χωρίς να εκπέμπει αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Στη Νορβηγία οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να απολαύουν πολλά πλεονεκτήματα, παρότι οι αρχές έχουν αρχίσει να τα περιορίζουν κάπως, για παράδειγμα καταργώντας την απαλλαγή από όλα τα διόδια και τη δυνατότητα χρήσης των λωρίδων των μέσων μαζικής μεταφοράς και των λωρίδων έκτακτης ανάγκης.

Αντίθετα με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα, που υπόκεινται σε πολύ υψηλή φορολογία, τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων βλαβερών αερίων απαλλάσσονται από σχεδόν όλους τους φόρους και τα τέλη, κάτι που τα καθιστά πιο ανταγωνιστικά.