Ο σχεδιαστής της αυθεντικής Lamborghini Countach, συζητά με αυτόν την νέας

Σχετικά άρθρα

Λίγα αυτοκίνητα έχουν “στοιχειώσει” τα όνειρα παιδιών και ενηλίκων της δεκαετίας του ’80, όσο η Lamborghini Countach. Πρόσφατα, η ιταλική εταιρία αναβίωσε το μοντέλο και το έβγαλε σε περιορισμένη παραγωγή, με τη “σύγχρονη” Countach να φέρει την υπογραφή του Mitja Borkert.

https://youtu.be/P6nQe8b9Wq0

Ωστόσο, το σχέδιο του Marcelo Gandini, υπεύθυνου για την αυθεντική και γνήσια Countach, είναι αυτό που έχει μείνει στην ιστορία της αυτοκίνησης, όντας διαχρονικό και αξεπέραστο. Στο παραπάνω video, έχεις την ευκαιρία να δεις τον Gandini και τον Borkert να συζητούν για τις “δικές” τους Countach (σ.σ. πρέπει να πατήσεις το cc στο video για αγγλικούς υπότιτλους).

Ο Gandini γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1938 και από μικρή ηλικία έδειξε το πάθος του για τα αυτοκίνητα. Μέχρι τη δεκαετία του ’60, ο μικρός Marcello δούλευε σε μικρές carrozzerie ώστε να συγκεντρώσει πείρα και να μπορέσει να πιάσει δουλειά σε κάποιον “μεγάλο” οίκο. Ο οίκος που επέλεξε, ήταν αυτός του Bertone, με την πρώτη αίτηση για δουλειά να απορρίπτεται – οι φήμες λένε ότι ο Giorgetto Giugiaro που τότε δούλευε στον Bertone δεν ήθελε τον μικρό.

Όμως ο Giugiaro έφυγε από τον Bertone δύο χρόνια αργότερα και ο Gandini κλήθηκε να τον αντικαταστήσει ως επικεφαλής σχεδιασμού. Ποιο ήταν το πρώτο project στο οποίο δούλεψε ο Gandini; Η Lamborghini Miura! Μάλιστα, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος, την έκανε μόνος του και σε μόλις 3 μήνες. Φυσικά, αυτή δεν ήταν η μόνη Lambo που σχεδίασε ο Gandini, αφού την Miura ακολούθησαν η Bravo, η Espada, η Jarama και η Urraco.

Στα τέλη της δεκαετία του ’60 όμως, ο Gandini σχεδίασε και ένα πολύ ενδιαφέρον concept. Όχι για την Lamborghini, αλλά για την Alfa Romeo. Αναφέρομαι για την 33 Carabo, ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που “φόρεσαν” scissor πόρτες – αν όχι το πρώτο. Όπως και να έχει, η 33 Carabo ήταν το πρωτότυπο που θα έλεγε κανείς ότι οδήγησε τον Gandini στον σχεδιασμό δύο εκ των πλέον εμβληματικών οχημάτων στην καριέρα του και στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Δύο χρόνια μετά την πρωτότυπη Alfa Romeo –και αφού “μεσολάβησε” η Alfa Romeo Montreal-, ακολούθησε μία πρωτότυπη Lancia. Στην έκθεση του Τορίνο το 1970, παρουσιάστηκε η Stratos Zero concept. Η απολύτως λειτουργική Stratos Zero να συμπληρώσω, αφού πίσω από τα καθίσματα, βρισκόταν ο V4 της Fulvia. Μάλιστα, υπάρχει ένας θρύλος που λέει ότι ο Nuccio Bertone πήγε στο ραντεβού με τα στελέχη της Lancia οδηγώντας την Stratos Zero, πέρασε κάτω από την μπαριέρα αφού του αρνήθηκε η είσοδος και πήγε στο ραντεβού που κατέληξε σε ένα συμβόλαιο παραγωγής.

Την θρυλική Stratos, ακολούθησαν δύο διαχρονικά “wedge” σχήματα. Η επίσης θρυλική Lamborghini Countach που επίτηδες παρέλειψα από την λίστα των Lambo που σχεδίασε ο Gandini και το Fiat X1/9. Στη συνέχεια, ήρθαν οι Maserati Khamsin και Quattroporte II ενώ το τελευταίο αυτοκίνητο που δημιούργησε ο Gandini κατά τη θητεία του στον Bertone, ήταν η Citroen BX.

Το 1980, ο Marcello Gandini αποχώρησε από τον οίκο για να κυνηγήσει μία freelance καριέρα και μερικά από τα σχέδια του, αφορούσαν σπίτια, εσωτερικά σπιτιών, μέχρι και ένα ελικόπτερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Ιταλός “ξέχασε” τα αυτοκίνητα όμως. Η δεύτερη γενιά του Renault 5, το λεγόμενο Supercinq, προήλθε από το χέρι του, όπως και οι Maserati Shamal, Bugatti EB110, Cizeta-Moroder V16T, Ghibli II και Lamborghini Diablo.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ακραίο bodykit για την Lamborghini Revuelto από την Keyvany

Η Keyvany έχει ετοιμάσει ένα ακραίο bodykit για την Lamborghini Revuelto. Το ονομάζει Keytoro και αποτελείται από νέους προφυλακτήρες, νέο καπό, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή,...

Lamborghini Urus SE με 800 άλογα

H Lamborghini παρουσίασε την plug-in υβριδική έκδοση της Urus, που την έχει ονομάσει Urus SE. Το αυτοκίνητο διαθέτει επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, ελαφρώς διαφορετικούς προφυλακτήρες,...