Οι καιροί αλλάζουν, όπως επίσης και οι συμπεριφορές των καταναλωτών, με τους millennials -ήτοι όσοι γεννήθηκαν από 1981 έως το 1996- να είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν έναν σύγχρονο τρόπο πρόσβασης στα αυτοκίνητα, που θα βλέπει τους χρήστες να πληρώνουν συνδρομή για την χρήση ενός οχήματος, και όχι να το έχουν πλήρως στην κατοχή τους.
Πιο συγκεκριμένα, νέα έρευνα της Volkswagen Financial Services στη Μεγάλη Βρετανία διαπίστωσε ότι το 61% των ατόμων ηλικίας 18 έως 34 ετών ενδιαφέρονται να έχουν πρόσβαση σε αυτοκίνητο μέσω συνδρομής, με παρόμοιες με υπηρεσίες όπως το Netflix, όπου θα μπορείς να ακυρώσεις τη συνδρομή ανά πάσα στιγμή.
Με τα συνδρομητικά αυτοκίνητα, όλα τα έξοδα που απαιτούνται για τη λειτουργία του οχήματός συνήθως εμπεριέχονται σε ένα μηνιαίο αντίτιμο, και σε αντίθεση με άλλα μοντέλα ιδιοκτησίας, οι χρήστες απλώς θα παραδίδουν το αυτοκίνητο πίσω, όταν αποφασίσουν να ακυρώσουν τη συνδρομή τους.
Η επιθυμία για συνδρομητικά αυτοκίνητα φαίνεται επίσης να μειώνεται με την ηλικία, καθώς μόνο το 39% των ατόμων ηλικίας 35 έως 44 ετών δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για συνδρομητική υπηρεσία χρήσης. Το ποσοστό μειώνεται περαιτέρω μεταξύ των ατόμων ηλικίας 45 έως 54 ετών (26%), ατόμων ηλικίας 55 έως 64 ετών (18%) και ατόμων ηλικίας 65 έως 74 ετών (11%).
Τα παραπάνω αποτελέσματα δείχνουν ένα σαφές χάσμα γενεών στη στάση απέναντι στην ψηφιοποίηση όχι μόνο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά γενικά των καταναλωτικών συμπεριφορών. Με τους νεότερους να καταναλώνουν συχνότερα μουσική, τηλεόραση και ακόμη και φαγητό με το πάτημα ενός κουμπιού, ο millennial καταναλωτής είναι προφανώς πιο πρόθυμος να αγκαλιάσει το μοντέλο συνδρομής και σε άλλους τομείς της ζωής του.
Τέλος, η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι τα άτομα ηλικίας 18 έως 34 ετών έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες (77%) από τα άτομα άνω των 55 ετών (18%) να χρησιμοποιήσουν το smartphone τους για να μάθουν πληροφορίες σχετικά με το επόμενο αυτοκίνητό τους. Ωστόσο, περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς που ερωτήθηκαν (53%) δήλωσαν ότι είναι σημαντικό το smartphone τους να μπορεί να συνδεθεί με το αυτοκίνητό τους.
Άξιο αναφοράς είναι ότι αυτό φαίνεται πιο σημαντικό μεταξύ των ανδρών παρά μεταξύ των γυναικών, με το 56% των ανδρών να απαντούν ότι είναι σημαντικό, έναντι του 50% των γυναικών, κάτι που αντιπροσωπεύει μια σημαντική διαφορά.