Αυξάνεται μήνα με τον μήνα το ποσοστό πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία, μιας και τον Σεπτέμβριο το 77,5% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη χώρα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά και αν προστεθεί και το 17,2% των υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, τότε το 94,7% των πωλήσεων ήταν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, με τα βενζινοκίνητα μοντέλα να αποτελούν το 3% και τα πετρελαιοκίνητα το 2,3%.

9 στα 10 μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ήταν ηλεκτρικά, με τα Tesla Model Y (3.564 πωλήσεις – 19,8 του μεριδίου αγοράς), Tesla Model 3 (2.218 πωλήσεις – 12,3% του μεριδίου αγοράς) και Skoda Enyaq (787 πωλήσεις – 4,4% του μεριδίου αγοράς) να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις. Το μοναδικό μη αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην κορυφή της κατάταξης ήταν το υβριδικό Toyota RAV4, που βρέθηκε στη 4η θέση των πωλήσεων με 702 πωλήσεις και 3,9% μερίδιο αγοράς.

Η Tesla κατείχε το 32,1% του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο με 5.782 πωλήσεις, με την Volkswagen να ακολουθεί με 1.444 πωλήσεις (8% μερίδιο αγοράς) και η Hyundai με 1.118 πωλήσεις (6,2% μερίδιο αγοράς). Συνολικά πουλήθηκαν 17.992 νέα αυτοκίνητα στη Νορβηγία τον περασμένο μήνα, +15,7% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

Σύμφωνα με τις νορβηγικές αρχές, αν συνεχιστεί η τάση της αγοράς, τότε προσεχώς το 80% των νέων αυτοκινήτων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η νορβηγική κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο το 2025 όλα τα καινούρια οχήματα που θα πωλούνται εντός της επικράτειας να είναι ηλεκτρικά, υδρογόνου ή plug-in υβριδικά χαμηλών εκπομπών.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προωθείται ενεργά τα τελευταία χρόνια στη σκανδιναβική χώρα που παράγει σχεδόν όλη την ενέργεια που καταναλώνει χάρη σε υδροηλεκτρικά φράγματα, χωρίς να εκπέμπει αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Στη Νορβηγία οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να απολαύουν πολλά πλεονεκτήματα, παρότι οι αρχές έχουν αρχίσει να τα περιορίζουν κάπως, για παράδειγμα καταργώντας την απαλλαγή από όλα τα διόδια και τη δυνατότητα χρήσης των λωρίδων των μέσων μαζικής μεταφοράς και των λωρίδων έκτακτης ανάγκης.

Αντίθετα με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα, που υπόκεινται σε πολύ υψηλή φορολογία, τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων βλαβερών αερίων απαλλάσσονται από σχεδόν όλους τους φόρους και τα τέλη, κάτι που τα καθιστά πιο ανταγωνιστικά.