Ο Σαντάμ Χουσεΐν, ο πάλε ποτέ ισχυρός άνδρας και επί 25 χρόνια κυβερνήτης του Ιράκ, εκτελέστηκε με απαγχονισμό στις 30 Δεκέμβριο του 2006. Πριν τέσσερα χρόνια και 11 χρόνια μετά τον θάνατό του, έγινε γνωστό από τους New York Post ότι ο Σαντάμ είχε δηλώσει σε μέλη της φρουράς του, πως είχε κάψει όλα τα πολυτελή αυτοκίνητα του γιου του ως τιμωρία επειδή είχε σκοτώσει κάποιους ανθρώπους.

Σύμφωνα με την ιστορία, ο ψυχοπαθής γιος τους Σαντάμ, ο Ουντάι, κατά τη διάρκεια ενός πάρτι, είχε πυροβολήσει τους παρευρισκομένους, σκοτώνοντας και τραυματίζοντας πολλούς ανθρώπους. Ανάμεσα σε αυτούς βρισκόταν και ο ετεροθαλής αδελφός του Σαντάμ. Ο πατέρας του θύμωσε τόσο πολύ, που έκαψε όλα τα αυτοκίνητα του γιου του. Τι αυτοκίνητα έγιναν παρανάλωμα του πυρός; Πολλές Rolls-Royce, Ferrari αλλά και Porsche.

1Δες ακόμα

Τα εγκαταλελειμένα supercar του Uday Saddam Hussein

Όμως, και ο ίδιος ο Σαντάμ διατηρούσε συλλογή με πανάκριβα αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων. Για τις κύριες μετακινήσεις του είχε μια Mercedes 600 Pullman Landaulet του 1978, αλλά εκτός αυτής είχε και μια Aston Martin Lagonda, που ήταν ειδική παραγγελία στην βρετανική εταιρία. Το αυτοκίνητο αγοράστηκε το 1985 και δόθηκε στην Styling Garage Service (SGS), προκειμένου να αποκτήσει την εμφάνιση που ήθελε ο Σαντάμ.

Η γερμανική εταιρία ήταν μια από τις πρώτες που επιδόθηκαν σε παραμετροποίση αυτοκινήτων για να ικανοποιήσουν τα γούστα του εκάστοτε εκκεντρικού εκατομμυριούχου, με την SGS Styling Service να ανθεί τη δεκαετία του ’80, και έγινε άμεσα “αγαπημένη” εταιρία διαφόρων ατόμων του υποκόσμου, όπως έμποροι ναρκωτικών και μαφιόζοι.

2

Το 1985, ο Σαντάμ είχε πληρώσει 500.000 γερμανικά μάρκα για τη βελτίωση της Lagonda του, κάτι που την καθιστούσε ως ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα της εποχής. Το προαναφερθέν ποσό μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από €255.000, όπου με τον υπολογισμό του πληθωρισμού αυτό ισοδυναμεί με περίπου €460.000.

Η τελική εμφάνιση της Aston Martin Lagonda δεν την λες αρμονική και εκλεπτυσμένη, καθώς το πλήρες body kit είναι στα όρια της κακογουστιάς. Αλλά ποιος είμαι εγώ για να κρίνω το γούστου του Σαντάμ; Εκτός του bodykit, αυτό που έκανε ξεχωριστή τη συγκεκριμένη Lagonda είναι ότι η μάσκα, οι απολήξεις της εξάτμισης και διάφορα κομμάτια του εσωτερικού (χειρολαβές, διακόπτες κλπ) είναι κατασκευασμένα από πραγματικό χρυσό.

3

Το αυτοκίνητο έμεινε για 27 χρόνια αποθηκευμένο, γι’αυτό και το οδόμετρο “γράφει” μόλις 4.600 χλμ. Πλέον αναζητά τον επόμενο ιδιοκτήτη του, με την τιμή του να ορίζεται στα €266.007, με την Lagonda να κατασκευάζει μόλις 645 αυτοκίνητα από το 1975 έως το 1990.

Μηχανικά, κάτω από το μακρύ καπό υπάρχει ένας 5,4-λίτρων V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας, απόδοσης 280 ίππων, που κινεί το πίσω άξονα, μέσω ενός τετρατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ενώ για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,8 δευτ., με την τελική να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.