Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου σχεδιάζουν να ξοδέψουν 515 δισ. δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, αισθητά περισσότερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις τους 3 χρόνια πριν, μιας και το 2018 αντίστοιχη έρευνα ανέφερε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δαπανήσουν 300 δισ. δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα και συναφείς τεχνολογίες μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η στροφή αυτή των εταιριών αυτοκινήτων και η απομάκρυνση τους από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, δημιουργούν ανησυχίες σε στελέχη της αγοράς μιας και η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακόμη τόσο μεγάλη όσο οι στόχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών, με τις τιμές τους, τις ελλείψεις σε υποδομές και ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών να αποτελούν το μεγαλύτερο αγκάθι.
Στην πρόσφατη διάσκεψη για το κλίμα, COP26, του ΟΗΕ, 30 χώρες και 6 αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύτηκαν να σταματήσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2040.
Πρόκειται για τις BYD, Ford, General Motors, Volvo, Mercedes-Benz και Jaguar Land Rover, ενώ τα κράτη που βρίσκονται στη λίστα είναι τα: Αυστρία, Αζερμπαϊτζάν, Καμπότζη, Καναδάς, Πράσινο Ακρωτήριο, Χιλή, Κροατία, Κύπρος, Δανία, Ελ Σαλβαδόρ, Φινλανδία, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Σλοβενία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ουρουγουάη, Δομινικανή Δημοκρατία, Γκάνα, Ινδία, Κένυα, Μεξικό, Μαρόκο, Παραγουάη, Ρουάντα και Τουρκία.
Να σημειωθεί πως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία δεν έχουν υπογράψει τη συμφωνία.