Λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση της ποινής των €50.000 στον Max Verstappen για τον έλεγχο της αεροτομής στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton, αμέσως μετά την λήξη των χθεσινών κατατακτηρίων στην πίστα του Autodromo Jose Carlos Pace, έγινε γνωστή και η ποινή του Lewis Hamilton.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ακυρώσουν (disqualified) τον Βρετανό από τις κατατακτήριες, ο οποίος σημείωσε χθες τον ταχύτερο χρόνο και θα εκκινούσε στον σημερινό sprint αγώνα από την πρώτη θέση. Έτσι, ο Hamilton θα εκκινήσει από το τέλος του grid, εξανεμίζοντας πολλές από τις ελπίδες του για ένα καλό αποτέλεσμα, τόσο στον σημερινό sprint αγώνα, όσο και στον αυριανό, καθώς έχει ποινή 5 θέσεων στο grid, για αλλαγή κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει:

Σε κοινή γλώσσα, υπάρχει ένα κενό μεταξύ του πάνω και του κάτω μέρους της πίσω πτέρυγας. Όταν το DRS δεν είναι ενεργοποιημένο αυτό το κενό πρέπει να είναι μεταξύ 10 χλστ. και 15 χλστ. Το μονοθέσιο πέρασε αυτό το μέρος της δοκιμής. Όταν ενεργοποιείται το DRS, το οποίο ανυψώνει το επάνω στοιχείο της πτέρυγας σε πιο επίπεδη θέση, το κενό πρέπει να είναι μεταξύ 10 χλστ. και 85 χλστ.. Το μέγιστο κενό μετράται, σύμφωνα με το TD/011-19, πιέζοντας ένα μετρητή 85 χλστ. στο διάκενο με μέγιστο φορτίο 10N (δέκα Newton.). Εάν περάσει ο μετρητής, τότε το μονοθέσιο απέτυχε στη δοκιμή.

Σε αυτή την περίπτωση, ο μετρητής δεν περνούσε από το εσωτερικό τμήμα της πτέρυγας, αλλά περνούσε στο εξωτερικό τμήμα της πτέρυγας. Αυτή η δοκιμή επαναλήφθηκε τέσσερις φορές με δύο διαφορετικούς μετρητές, μία φορά έγινε παρουσία των αγωνοδικών και εκπροσώπων της ομάδας.

Η παραπάνω εξέταση έγινε παρουσία εκπροσώπων της Mercedes, Ron Meadows και Simon Cole, οι οποίοι συναντήθηκαν με τον τεχνικό εκπρόσωπο της FIA, Jo Bauer, καθώς και τον τεχνικό διευθυντή για μονοθέσια, Νικόλα Τομπάζη, το βράδυ της Παρασκευής. Η ακρόαση αναβλήθηκε μέχρι τις 10.30 π.μ. τοπική ώρα του Σαββάτου, για να συγκεντρωθούν περαιτέρω στοιχεία.

Η ακρόαση σήμερα το πρωί περιελάμβανε τον επικεφαλής σχεδιαστή της Mercedes, John Owen, ενώ ο Bauer απουσίαζε. Ο Owen είπε ότι η σχεδίαση προοριζόταν να πληροί τους κανονισμούς και κατηγόρησε το μεγαλύτερο άνοιγμα είτε στον μηχανισμό ενεργοποίησης του DRS, είτε στους στροφείς στα άκρα, ή σε κάποιο συνδυασμό ή σε άλλο σφάλμα του μηχανισμού ή σε λανθασμένη συναρμολόγηση των εξαρτημάτων.

Η FIA συμφώνησε ότι το ίδιο σχέδιο είχε περάσει προηγούμενες δοκιμές και είπε ότι ήταν ικανοποιημένοι που το σχέδιο πληρούσε τους κανονισμούς, τονίζοντας ότι δεν υπήρχε καμία ένδειξη οποιαδήποτε πρόθεσης υπέρβασης της μέγιστης διάστασης, είτε με δράση είτε με σχεδιασμό.