Οι χρόνοι φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και η παραγόμενη θερμότητα κατά τη φόρτιση είναι προβλήματα που η επίλυση του ενός επιδεινώνει το άλλο. Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων σε υψηλότερες ταχύτητες απαιτεί υψηλότερο ηλεκτρικό ρεύμα που οδηγεί σε παραγωγή μεγαλύτερης ποσότητας θερμότητας. Για να συνεχίσουν να λειτουργούν γρήγορα οι φορτιστές, είναι απαραίτητη η αφαίρεση της επιπλέον θερμότητας, διαφορετικά η μείωση του χρόνου φόρτισης θα ήταν αδύνατη.

Σύμφωνα με μια μελέτη της Nature Energy, οι δυσκολίες που σχετίζονται με τη φόρτιση ήταν η αιτία για το 20% των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Καλιφόρνια να σταματήσουν τη χρήση τους, πουλώντας τα. Η Ford θέλει να προσφέρει ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης των μπαταριών και γι’αυτό ξεκίνησε μια συμμαχία με το Πανεπιστήμιο Purdue το 2017, το οποίο έχει έδρα στην πολιτεία της Ιντιάνα της Αμερικής.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Purdue σχεδίασε ένα καλώδιο που χρησιμοποιεί υγρή ψύξη, και επιτρέψει τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων ρεύματος στα οχήματα. Η ομάδα που είναι υπεύθυνη για αυτό το project ειδικεύεται σε πειράματα για την ανακάλυψη λύσεων όπου οι ποσότητες θερμότητας που παράγονται είναι πολύ πέρα ​​από τις δυνατότητες των σημερινών τεχνολογιών, για τον περιορισμό τους.

Μαζί, κατάφεραν να σχεδιάσουν ένα νέο καλώδιο φόρτισης που είναι 4,6 φορές ταχύτερο από το αντίστοιχο των Supercharger σταθμών της Tesla, το οποίο χρειάζεται περίπου 20 λεπτά για να φορτιστεί το 80% τις μπαταρίες των αυτοκινήτων, με συνεχές ρεύμα (DC).

Η Ford και το πανεπιστήμιο έχουν καταθέσει αίτηση για το πατεντάρισμα του συγκεκριμένου καλωδίου, το οποίο είναι ψυχόμενο. Η Μπλε Οβάλ εταιρία αναφέρει ότι το εν λόγω καλώδιο θα περιορίσει σημαντικά το χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα φτάσει στα αντίστοιχα επίπεδα του ανεφοδιασμού με καύσιμο.